هشدار کرباسچی درباره کابینه پزشکیان ؛ این رفتار به نفع امنیت کشور نیست | افرادی وارد کابینه پزشکیان شده‌اند که شعارهای او را قبول ندارند

کد خبر : ۳۵۸۰۰۸
هشدار کرباسچی درباره کابینه پزشکیان ؛ این رفتار به نفع امنیت کشور نیست | افرادی وارد کابینه پزشکیان شده‌اند که شعارهای او را قبول ندارند

غلامحسین کرباسچی، مدیرمسئول روزنامه هم میهن نوشت: این اتفاقی که رخ داده ‎است و عدم حضور جوان‌ها و بانوان که از خاستگاه‌‎های رای‌دهندگان بوده، ریشه امید را می‌سوزاند و مردم را ناامید می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از هم میهن، غلامحسین کرباسچی در ارزیابی خود از لیست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان نوشت: 

وقتی ما می‌گوییم که باید این امید را پاس داریم، یعنی اینکه سعی کنیم این امید را در جامعه زنده نگه داریم. به نظر من این اتفاقی که رخ داده ‎است و عدم حضور جوان‌ها و بانوان که از خاستگاه‌‎های رای‌دهندگان بوده، ریشه امید را می‌سوزاند و مردم را ناامید می‌کند و همان دیدگاهی را تقویت می‌کند که مخالفین رای دادن می‌گفتند «فرقی نمی‌کند چه کسی انتخاب شود» و این به نفع کشور نیست؛ بنابراین من فکر می‌کنم تحت فشار قرار دادن ایشان که از شعارهایش عدول کند و افرادی که آن شعار‌ها را قبول ندارند وارد کابینه کند، به ضرر کل کشور تمام می‌شود.

ما می‌فهمیم که ایشان محظوریت زیادی داشته، اما این هشدار را می‌دهم که عدم توجه به شعار‌های انتخاباتی و خواسته‌هایی که آقای پزشکیان در جامعه احیا کرده، در کل به ضرر کشور خواهد بود و به نفع امنیت و جو سیاسی کشور نیست ولی به هر صورت انتخاب ایشان است و ما به ایشان اعتماد داریم و امیدواریم که ایشان بتوانند با همین همکاران و همراهی مجلس پیش بروند و همین همکاران مطابق با شعار‌ها و خواسته‌های ایشان عمل کنند.

به نظرم یکی از محظورات عمده ایشان، مشکلی است که قطعاً با مجلس خواهد داشت و حتماً برخی از این افراد کسانی هستند که در ملاحظات کلی که ایشان گفتند، براساس دولت وفاق، قرار ندارند. در این بین دو نکته وجود دارد؛ یکی اینکه کسانی که ایشان را تحت فشار گذاشتند و به‌خصوص افرادی که دیدگاه‌های ایشان را قبول ندارند، توجه کنند که چنین مجموعه‌ای اگر کارآیی لازم را نداشته باشد و اگر ایشان در شعار‌هایی که داده و اهدافی که بیان کرده موفق نباشد، این فقط به ضرر دولت نخواهد بود و تنها دولت نیست که نمی‌تواند با این افراد کار کند؛ بلکه به ضرر کشور، انتخابات و نهال امیدی است که در بخشی از جامعه ایجاد شده است.

بسیار سخت و دشوار است. افرادی که این شعار‌ها را قبول ندارند و یا همراه با این شعار‌ها نبوده‌اند و یا در زندگی‌شان آدم سیاسی نبوده‌اند و در بخشی مثلاً کار انتظامی می‌کردند، چطور می‌توانند مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را در وزارت‌خانه‌ای مثل وزارت کشور اداره کنند؟

علی‌القاعده باید با توجه به اینکه آقای پزشکیان خیلی ملاحظه کردند و در واقع کنار آمدند و با ملاحظات آنها این لیست تشکیل شده و از آن طرف رهبری گفته‌اند که هر چه سریع‌تر کابینه تشکیل شود، امیدواریم با هر سلیقه سیاسی که هستند به وضعیت کشور توجه کنند، اما به هر صورت الان جو مجلس جوی است که تعدادی افراد افراطی در آن حضور دارند و اینها متاسفانه جوسازی می‌کنند؛ امیدواریم که اکثریت مجلس که نیرو‌های دلسوز و معتدلی هستند، به سمتی سوق داده شوند که بیشتر از این، دولت معطل نشود.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد