ماجرای ژن خوب و پسر عارف چیست؟ | چرا حمیدرضا پسر عارف جنجال به پا کرده است؟

کد خبر : ۳۶۲۹۹۳
ماجرای ژن خوب و پسر عارف چیست؟ | چرا حمیدرضا پسر عارف جنجال به پا کرده است؟

در این مطلب بخوانید: ماجرای ژن خوب و پسر عارف چیست؟ | چرا پسر عارف جنجال به پا کرده است؟

به گزارش اینتیتر به نقل از دنیای اقتصاد، حضور حمیدرضا عارف، فرزند معاون اول رئیس‌جمهوری در یک جلسه معارفه با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شده است. 

منتقدان خواستار برخورد دولت با پدیده آقازادگی و حضور این افراد در دولت هستند اما دولت هنوز پاسخی نداده است.

این صحبت های محمدرضا عارف در تیرماه 96 است: «هر کسی که توانایی داشته و به نقطه‌ای رسیده، حتما استعدادهایی در وجودش بوده؛ بالاخره تاثیر وراثت وجود دارد، ژن وجود دارد. پدر و مادر من هر دو جزو شاگرد اول‌های کنکور در کشور بودند، مادر من رتبه ۱۵ کنکور داشته؛ این ژن منتقل می‌شود.»

صحبت هایی که بلافاصله با عنوان «ژن خوب»  یا «ژن برتر» در فضای رسانه‌ای کشور حاکم شد و موجی از انتقادها را نسبت به عارف که آن زمان ریاست فراکسیون امید را در مجلس دهم برعهده داشت، برانگیخت‌.

در واقع «ژن خوب» به اصطلاح تکمیلی برای واژه «آقازادگی» تبدیل شد.

برخی کاربران در این باره نوشته‌اند: پسر عارف به جز «پسر عارف بودن» چه سمتی دارد که در این جلسات شرکت می‌کند؟ 

حسن آقامیری، سخنران مذهبی: «آقای معاون اول! پسر شما چه‌کاره دولت هستند که تو مراسم رسمی تکریم و معارفه وزیر صمت حضور داشتند؟ اگر پستی دارند رسما اعلام کنید وگرنه دولت خانه پدر شما نیست.» 

عبدالله گنجی، مدیرمسوول پیشین روزنامه جوان: برای بنده هم مثل بقیه سوال است، پسر دکتر عارف در جلسه معارفه چه می‌کند؟ حتی ممکن است موجه باشد؛ خوب است توضیح داده شود.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سابق وزارت بهداشت: مراقب باشید، حالا که دامادها رفتند، آقازاده‌ها باز نگردند...

محمد فاضلی، مشاور مسعود پزشکیان در مناظرات انتخاباتی: «امثال من آبرو پیش مردم گرو نگذاشتیم که امثال پسر آقای عارف در متن و حاشیه دولت جولان بدهند.» 

علی‌اصغر شفیعیان، مدیر‌مسوول انصاف‌نیوز: «برای پزشکیان، یار باشید، بار نباشید تا بلکه بتوان مشکلات کشور را در میان مدت بهبود بخشید».

محمدجواد آذری‌جهرمی: «صرف حضور فرزند مسوولی در جلسات نسبتا عمومی دولتی، مذموم نیست. آنچه مذموم است، دخالت آنها در امور اداره دولت است. محاکمه قبل از خطا، انصاف نیست.»

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد