دو لحظه حساس از نشست خبری پزشکیان که ناامیدکننده بود

کد خبر : ۳۶۶۳۵۸
دو لحظه حساس از نشست خبری پزشکیان که ناامیدکننده بود

نشست دیروز پزشکیان چند لحظه خاص داشت که ناخودآگاه او را فاش می‌کرد، لحظاتی ناب که نشان می‌داد در پشت پرده فضای سیاسی کشور چه می‌گذرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از برترینها، نشست دیروز پزشکیان چند لحظه خاص داشت که ناخودآگاه او را فاش می‌کرد، لحظاتی ناب که نشان می‌داد در پشت پرده فضای سیاسی کشور چه می‌گذرد.

اولین لحظه ویژه آن‌جایی بود که مریم شبانی(روزنامه‌نگار، اندیشه پویا) با رندی و تیزهوشی بسیار ماجرای گشت ارشاد را مطرح کرد، او گفت که در راه آمدن به نشستن خبری کلی تغییر مسیر داده تا طوری بیاید که به تور گشت ارشاد نخورد. خب لحظه‌ی ویژه‌ای بود و پزشکیان در موقعیتی قرار گرفت که خیلی شاید سخت بود. او البته با همان لحن راحت و بی‌تکلف سعی کرد اظهار بی‌اطلاعی کند، گفت که مگر هنوز هستند و دارند اذیت می‌کنند؟ قرار بود ادامه ندهند... البته همراهی پزشکیان با شبانی با استقبال مواجه شد اما این اظهار بی‌اطلاعی پزشکیان موجی از حملات را علیه او شکل داد که مگر می‌شود رئیس‌جمهور این مملکت باشی از فعالیت گشت ارشاد و ارسال پیامک‌های عجیب برای حجاب بی‌خبر باشی؟ ایجاد حس ناامنی برای شهروندان چه در خیابان و چه در خودروی شخصی! خیلی‌ها گفتند که این نوع پاسخگویی پزشکیان نوعی از فرافکنی است. وگرنه ادامه گشت و ارسال پیامک خب خیلی بدیهی‌ست که کاملا غیرمنطقی و عجیب و غریب و غیرقابل باور است.

دومین لحظه اما به حصر ربط دارد، آن‌جا که پزشکیان در توضیح تلاش‌هایش برای رفع حصر از رفع حصر مهدی کروبی گفت، اتفاقی که البته تا حد زیادی متوجه آن شده‌ایم با توجه به عکس‌های که طی ماه‌های اخیر از وضعیت زندگی کروبی منتشر شده نشان می‌دهد که او دیگر در حصر نیست. اما درباره میرحسین موسوی ظاهرا شرایط فرق می‌کند، او با همان شدت سابق در حصر است، پزشکیان اما دیروز میرحسین را با لفظ "آن یکی" یاد کرد و همین هم به شدت هواداران پرشمار میرحسین موسوی را کلافه کرده است. خیلی‌ها خطاب به پزشکیان نوشتند که میرحسین اسم دارد و شما که نمی‌توانید حتی اسمش را بیاورید چگونه از رفع حصر می‌گویید؟ رفع حصر البته مساله عجیبی‌ست که به طرز باورنکردنی ۱۵ سال است که ادامه پیدا کرده!

البته نشست پزشکیان حواشی دیگر هم داشت. مثلا او چند بار به جای روسیه از کلمه «شوروی» استفاده کرد که با تذکر حاضرین در نشست مواجه شد و او هم در پاسخ گفت: «باشه همان چیزی که شما می‌گویید». او درباره افغان‌ها هم صحبت کرد. در ادامه اما نگاهی داریم به نقدهایی که از مواضع گوناگون به نشست دیروز پزشکیان شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی و یک نقد کاملا سازنده

این روزنامه پس از صحبت‌های دیروز پزشکیان با طرح این سوال اساسی که «چرا تغییری بوجود نیامد؟» در شماره امروز خود نوشت: جامعه با رئیس ‌جمهور شدن دکتر پزشکیان قدری آرام شده، مردم تا حدودی امیدوارند، رئیس ‌جمهور و بعضی از دولتمردانش می گویند به وعده‌هایی که در انتخابات داده‌ایم وفاداریم ولی این کافی نیست. 

مردم میپرسند چرا تغییری به وجود نیامده؟ آقای رئیس ‌جمهور! شما در مصاحبه‌تان بر وفاق ملی مثل همیشه تکیه کردید، چیزی که فی‌نفسه مطلوب و به نفع کشور است ولی تحقق چنین آرمانی با حضور عناصر افراطی در بدنه مدیریتی دولت و باز بودن دست آنها در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و مؤثر در چرخش امور کشور امکان‌پذیر نیست. این را هم بدانید که آرامش نسبی کنونی مردم تا زمانی دوام خواهد داشت که از برآورده شدن خواسته‌هایشان در زمینه تغییرات مورد انتظار ناامید نشوند.

روزنامه جوان و نظری که نوشتن و ننوشتنش تفاوتی نمی‌کند!

 روزنامه جوان هم با کنایه به حسن روحانی نقد خود را نوشت؛ نقدی که البته چندان به درد مخاطب نمی‌خورد: پزشکیان به‌گونه‌ای با همگان حرف می‌زند که کسی نمی‌تواند بگوید او با ما دعوا دارد، برخلاف آن دو رئیس‌جمهور اسبق! این ویژگی چیز کمی نیست و به او در ادامه کمک خواهد کرد. پزشکیان دنبال جواب‌های شاذ یا جلب‌توجه و تحریک و جریان‌سازی کاذب و خبرسازی برای خارجی‌ها هم نبود. باز برخلاف آن دو. می‌توان گفت به پرسش‌های معدودی که خوب بود، پاسخ کافی یا روشن نداد. اما وجه خوب این پاسخ‌ها این بود که می‌توانست وعده بیخود بدهد که نداد. مثلاً درباره گرانی‌ها که چند پرسش وجود داشت، نگفت آنچنان رونقی ایجاد می‌کنم که بیا و ببین! حتی درباره ناترازی‌ها گفت حل آن‌ها شق‌القمر می‌خواهد.

روزنامه کیهان؛ او که همیشه دنبال قاتل بروس لی است!

اما روزنامه کیهان مطابق معمول با همان لحن تندش به نشست دیروز پزشکیان حمله کرده. این روزنامه نوشت: اوباش از حامیان مدعی اصلاحاتِ فتنه جرأت گرفتند و به تصویر امام عظیم‌الشأن بی‌حرمتی کردند، پرچم‌های حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) را در روز عاشورا آتش زدند، رئیس‌جمهور ما می‌گوید این نگاه شماست، این بر اساس نگاهی است که شما دارید...

آن حامیان فتنه امروز توانمند هستند و می‌خواهند کمک کنند، پس چطور می‌خواهیم وفاق داشته باشیم؟ این عیب‌ها را نادیده می‌گیریم افراطیون مدعی اصلاحات در داخل، کارگزار فتنه آمریکایی- اسرائیلی شدند و کشور را گرفتار تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده ساختند، آیا این تفاوت نگاه است؟ یا خیانت به کشور و انقلاب؟ اینها اکنون می‌خواهند مشکلات مردم را حل کنند؟

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد