پزشکیان پیام صلح‌دوستی ایران را به گوش جهان رساند

کد خبر : ۳۶۷۹۴۳
پزشکیان پیام صلح‌دوستی ایران را به گوش جهان رساند

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر خود به نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و علاوه بر شرکت در نشست‌های موضوعی دیدار و گفت‌وگوهای جداگانه‌ای هم با روسای جمهور کشورهای مختلف داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در جریان سفر خود به نیویورک در بخشی از گفت‌وگویی که با شبکه سی‌ان‌ان داشته در پاسخ به این سوال که آیا ایران به حزب‌الله توصیه خواهد کرد در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی خویشتن‌داری کند، گفت که حزب‌الله با رژیمی مواجه است که «تا دندان مسلح است و به تسلیحاتی دسترسی دارد که برتر از چیزهای دیگر است.»

او هشدار داد: «ما نباید اجازه بدهیم که لبنان به غزه دیگری در دستان اسرائیل تبدیل شود. حزب‌الله نمی‌تواند این کار را به تنهایی انجام دهد. حزب‌الله نمی‌تواند به تنهایی در مقابل رژیمی بایستد که کشورهای غربی، کشورهای اروپایی و آمریکا از آن دفاع و حمایت می‌کنند و (تسلیحات آن را) تامین می‌کنند».

اگر حق و عدالت را اجرا کنیم می‌توانیم با هم باشیم

 

رئیس‌جمهور در دومین روز از سفر خود در نشست با نمایندگان ادیان الهی در نیویورک گفت: «اگر حق و عدالت را اجرا کنیم می‌توانیم با هم باشیم»، گفت: شعار سازمان ملل صلح و عدالت و توسعه است. در مقابل در همین روزها در لبنان، زنان و کودکان و مردان و پیرمردان را بمباران می‌کنند و اسم تمدن را روی خود گذاشته‌اند، شرم‌آور است. فطرت درون همه انسان‌ها یکسان است، کافی است که درست نگاه کنیم.

پزشکیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن خاطرنشان کرد که «آن‌هایی که به ضلالت گرفتار می‌شوند و از مسیر خدا دور می شوند، گرفتار عذاب عظیمی خواهند شد که باید روز قیامت پاسخ دهند» خاطرنشان کرد:  منظور تابع هوای نفس شدن و فاصله افتادن بین حق و هوای نفس است.

وی با بیان این‌که «در یک طرف حق و در طرف دیگر نفس ایستاده است» اظهار کرد: تمام دعواهایی که داریم بر پایه منیت ماست. تمام دعواهای بشر برای این است که اسم من برده شود یا راه من طی شود، ولی باید حق گفته شود.  این حق قابل تفاهم است، می‌توانیم روی حق تفاهم کنیم.

رئیس‌جمهور  هم‌چنین با بیان این‌که «در دنیایی زندگی می‌کنیم که به ما دروغ می‌گویند» گفت: در این دنیا از آزادی و انسانیت و حقوق بشر نام می‌برند، اما انسان‌ها را بمباران و نابودشان می‌کنند. آن‌وقت اگر در گوشه‌ای اتفاقی افتاد، زمین و زمان را به هم می‌ریزند که ای داد چرا نشسته‌اید؟ حقوق انسانی را در فلان مملکت نادیده گرفته‌اند. اما دارید زن و کودک و پیر و جوان را نابود می کنید؛ از فاشیست ترین، نسل‌کُش ترین و جانی ترین انسان‌ها با قدرت دفاع می کنید و شرم هم نمی‌کنید.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد