فیلمخانه ملی ایران افتتاح شد

کد خبر : ۳۵۴۳۴۵
فیلمخانه ملی ایران افتتاح شد

آیین بهره‌برداری از فیلمخانه ملی ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پنجشنبه (۴ مردادماه) برگزار شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم گفت: خوشحالیم که در آخرین روزهای کاری مجموعه سازمان سینمایی این کار به انتها رسید. در این سه سال تلاش ما این بود که بسباری از زیرساخته ها رو ارتقا دهیم. ما وعده دادیم تا پایان دولت ۱۰۰۰ سینما افتتاح کنیم که تا قبل آن ۵۰۰ تا بود ،که همکاران ما آن را به عدد بالایی زساندند. در موارد دیگر مثل سند ملی سبنما هم همینطور بود.

وزیرارشاد همچنین افزود: در مورد حذف پروانه نمایش هم عده ای گله داشتند، اما این کار خوب است، اگر هنرمندی دچار مشکلی شد به جای راهروی دادگاه در هیئت رسیدگی به تخلفات در وزارت ارشاد با حضور نمایندگان اصناف به تخلف ایشان رسیدگی می شود. دیگر ممنوع الخروجی و یا ممنوع الکاری در وزارت ارشاد با بررسی حل خواهد شد. آیا این چیزی نبود که دهه ها مورد خواست سینمایی ها بود که با تکریم با اهالی سینما برخورد شود؟ آیا جز این است سینما برای منافع ملی اش کار کند؟ ما آمدیم این را روشن و شفاف کردیم و حرف های درگوشی و با لکنت حرف زدن آن را درآوردیم که فضای امنیت شغلی و امنیت کاری را ایجاد کردیم.

اسماعیلی همچنین به تدوین سند هنرهای نمایشی اشاره و خاطرنشان کرد: در سند هنرهای نمایشی تاسیس شورای هنر تئاتر ایران را قرار داریم. با حضور اهالی تئاتر مثل قطب الدین صادقی.در روزهای پایانی دولت ها ممکن است گله ای باشد ایرادی ندارد، مطرح شود. وقتی که من وزیر شدم وزارت ارشاد ۱۲۰۰ میلیارد بودجه داشت اما حالا ۲۰ هزار میلیارد است.

لادن طاهری مسئول فیلمخانه ایران هم در این مراسم گفت: ۴۰ سال پیش فیلم های فیلمخانه بیش از ۱۰۰ حلقه نبود و داشتن ساختمان مستقل یه رویا بود و ما امروز خوشحالیم که برای فیلمخانه ساختمان تدارک دیده شده، فراموش نمی کنم اتاق کوچک ما در میدان بهارستان بودیم و فیلم ها و حتی اتاق استزاحت ما یک جا بود، راهی طولانی طی شده و سخت بوده،این ساختمان نماد امید داشتن پشتکار و تلاش است،ما نگران بودیم کاربری این ساختمان به اداره ای تعلق بکیرد، که گروهی قبل از ما در این ساختمان حضور داشته باشند،حق دارم امروز اینقدر خوشحال باشم.
طاهری افزود: امروز اینجا با افتخار اعلام می کنم گنجینه ارزشمند سینمای ایران برابر با استانداردهای دنیا در فیلمخانه ایران نگهداری می شود و خوشحالم که اهالی سینما فیلمخانه رو مکان امنی برای حفاظت از،فیلمهای سینمای ایران می دادند
 
علی دهکردی مدیر عامل خانه سینما هم تاکید کرد: امروز روز بسیار مهمی برای اهالی سینما است ک هدف غایی یک فیلمساز یعنی حفظ فیلم ها برای آینده ی بشری در اینجا شکل گرفته است.امیدواریم این اتفاق جبران مختصری باشد در مورد اجحافی که در حق اهالی سینما شد سینمای ایران سینمای فاخر و بزرگی است که در سینمای جهان می درخشد و خوشحالیم که این فیلمخانه برای اینده می ماند. امیدواریم این گنجینه ی پربها، برای آینده ها بماند که میخواهند در مورد ایران و سینمای ان حرف بزنند.وظیفه ی خودم میدانم قدر دان باشم از،طرف همه ی اهالی سینما.امروز روز بسیار مهم و قشنگ دلنشینی برای سینمای ایران است
مهم‌ترین هدف تاسیس و توسعه فیلمخانه ملی ایران، گردآوری، حفظ و عرضه انواع آثار و اسناد کاغذی، تصویری و شنیداری و محصولات سینمایی به عنوان جزئی از میراث فرهنگی کشور است، که در زمره گنجینه هویت و فرهنگ ملی به شمار می‌آید.
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد