«آینده‌نگری» ضرورت توسعه جشنواره فیلم کودک و نوجوان!

کد خبر : ۳۷۰۱۸۷
«آینده‌نگری» ضرورت توسعه جشنواره فیلم کودک و نوجوان!

سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به‌عنوان بزرگ‌ترین فستیوال سینمای کودک و نوجوان خاورمیانه، با شعار "پروانه‌های مقاومت در شهر زندگی" که به یاد کودکان شهید شده توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی انتخاب شده، از چهاردهم تا نوزدهم مهرماه به دبیری مجید زین‌العابدین که همچنان سکان‌دار بنیاد سینمایی فارابی در دولت چهاردهم است در اصفهان برگزار می‌شود. معمولاً با اعلام تغییر تحول مدیریتی، تصمیم‌گیری‌ها سست و مختل می‌گردد؛ اما با اعلام اسامی فیلم‌ها و انتخاب داوران حرفه‌ای و برنامه‌ریزی دقیق برای حضور گسترده عوامل سینمای کودک و نوجوان، نشان از جدیت و مدیریت توانمند برای رونق این جشنواره دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، آینده‌نگری برای نسل آینده که در جایگاه خانواده، همسر، پدر یا مادر قرار می‌گیرند و در پیشبرد توسعه یک جامعه نقش زیربنایی دارد، یک ضرورت است.

بیش از بیست درصد جمعیت ایران، کودکان و نوجوانان هستند که تغذیه فکری‌شان از طریق محیط آموزش رسمی و یا بستر خانواده که ابزارشان بیشتر فضای بصری است تأمین می‌شود. در حال حاضر هم سریع‌ترین وسیله سرگرمی و نشاط برای این جمعیت جوان و نوپا، فیلم و سریال بخصوص در قالب داستانی، انیمیشن آن‌هم در ژانر کمدی و طنز است، با این اوصاف، می‌طلبد با درایت، تدبیر و استفاده بهینه از تکنولوژی، برای تربیت و آموزش این جمعیت پرقدرت آینده، یک اتحاد ملی ایجاد شود. همدلی و همیاری، لازمه ارگان‌ها و نهادهایی است که داعیه آموزش و تربیت نسل آینده بر اساس آرمان‌گرایی و فرهنگ و هویت ملی ایران اسلامی را دارند. "سینمای کودک و نوجوان" یا به مفهوم عمیق‌تر "تولید فیلم برای کودک و نوجوان از سال‌های دور دغدغه صاحب‌نظران و هنرمندان و متولیان بوده و در این مسیر تلاش‌های چشمگیری انجام شده است؛ اما واقعیت این است، سال‌هاست زنگ خطر به صدا درآمده و آنچه که شایسته این نسل و اهداف متعالی است برآورده نشده و آسیب‌شناسی این راه یک ضرورت است. فلسفه وجودی برپایی جشنواره‌ها در جهان بسترسازی برای رونق یک تفکر. اندیشه و روش است، محل تجمع و گردهمایی همه دلسوزان عرصه کودک و نوجوان است تا با بحث و گفتگو و گشایش راهکارهای مناسب رونق بیشتری را در این عرصه شاهد باشیم. وظیفه همگان بخصوص متولیان و برنامه‌ریزان حاکمیتی است که با حمایت و پشتیبانی از فیلمسازان، فراهم‌آوردن امکانات مدرن و جذب سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی و بخصوص رونق بخشیدن به شبکه‌های مختلف و متنوع پخش فیلم از جمله سکوهای نمایشی اینترنتی که پاک و منزه هستند درخشش دیگری به این جریان تأثیرگذار بدهند و با تولید فیلم‌های نوین، نسل پیوند خورده با تکنولوژی مدرن را سیراب نمایند.

در کنار برگزاری جشنواره، گردهمایی متناوب فیلمسازان و کارشناسان کودک و جوان در طی سال، آگاه‌سازی مسئولین تربیتی و آموزشی در استفاده مطلوب‌تر از قدرت برتر فیلم، حذف روش‌های غلط و ناکارآمد در سیستم نظارت و مصوبات اولیه، افزایش مطلوب تعرفه فیلمنامهٔ مختص این گروه، تشویق و اطمینان سرمایه‌گذار اقتصادی مبنی بر آسودگی خاطر بازگشت سرمایه و سوددهی، حضور در بازارهای جهانی و ارائه ایده‌های نوین فیلمسازان ایرانی و پخش و فروش آثارشان در شبکه‌های تلویزیون جهان، احیا و احداث سالن‌های مختص کودک و نوجوانان، ارائه بلیط‌های رایگان به والدین از جمله نکات حائز اهمیت است که بی‌توجهی به آن و عدم طراحی استراتژی صحیح زمینه نابودی و یا انحراف هویت کودک و نوجوان ایرانی را فراهم می‌سازد.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد