انیمیشن Coraline در اکران مجدد شروعی فوق العاده داشته است

کد خبر : ۳۵۹۹۰۸
انیمیشن Coraline در اکران مجدد شروعی فوق العاده داشته است

انیمیشن Coraline در ۱۵امین سالگرد اکران خود دوباره به سالن‌های سینما آمده و با استقبال تماشاگران مواجه شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، انیمیشن Coraline به مناسبت ۱۵امین سالگرد اکران خود دوباره اکران شده است و این‌بار درکنار نسخه ریمستر، شاهد اکران نسخه سه‌بعدی فیلم نیز هستیم. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این انیمیشن استاپ موشن با استقبال درخشانی مواجه شده است. انیمیشن Coraline در بیش از ۱۵۰۰ سالن سینما در آمریکا روی پرده‌های سینما رفت و در طول ۴ روز توانست ۱۱.۳ میلیون دلار در گیشه آمریکا فروش کند. نکته قابل توجه این است که سال گذشته نسخه ریمستر انیمیشن کورالاین اکران شد و این نسخه توانست بیش از ۷.۱ میلیون دلار فروش کند. 

بدین ترتیب انیمیشن Coraline توانست در بین ۵ فیلم پر فروش هفته و بالاتر از آثاری چون فیلم Trap، انیمیشنDespicable Me 4 و فیلم Borderlands قرار بگیرد. انیمیشن Coraline در اکران اصلی بیش از ۷۵.۲ میلیون دلار در گیشه آمریکا و بیش از ۴۹.۳ میلیون دلار در گیشه ‌بین‌المللی و در مجموع بیش از ۱۲۴.۵ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است. اکنون با احتساب تمامی اکران‌ها، فروش انیمیشن کورالاین به بیش از ۹۳.۷ میلیون دلار در گیشه آمریکا و به بیش از ۱۴۳ میلیون دلار در گیشه جهانی رسیده است.

coraline-2

انیمیشن کورالاین اقتباسی از رمانی به همین نام اثر نیل گیمن است. هنری سلیک، کارگردان آثاری چون انیمیشن The Nightmare Before Christmas، انیمیشن James and the Giant Peach و انیمیشن Monkeybone وظیفه کارگردانی و نوشتن فیملنامه انیمیشن Coraline را بر عهده داشته است. داکوتا فانینگ، تری هچر، جنیفر ساندرز، دان فرنچ، جان هاگمن و ایان مک‌شین از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن کورالاین حضور دارند و به صداپیشگی پرداخته‌اند.

انیمیشن Coraline اولین کار استودیو لایکا نیز محسوب می‌شود که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال هم شده است. در ادامه لایکا آثاری چون انیمیشن ParaNorman ، انیمیشن The Boxtrolls، انیمیشن Kubo and the Two Strings و انیمیشن Missing Link را تولید و اکران کرده است. انیمیشن Wildwood و انیمیشن The Night Gardener دو اثر بعدی لایکا هستند که تراویس نایت وظیفه کارگردانی هر دو انیمیشن استاپ موشن را بر عهده دارد.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد