استفاده مخفیانه از اطلاعات کاربران X برای آموزش Grok

کد خبر : ۳۵۵۰۳۷
استفاده مخفیانه از اطلاعات کاربران X برای آموزش Grok

تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به‌طور مخفیانه از اطلاعات کاربران برای آموزش هوش مصنوعی Grok استفاده می‌کند.

به‌گزارش اینتیتر به نقل از تک‌ناک، ایلان ماسک بی‌سروصدا در حال آموزش‌دادن هوش مصنوعی Grok با استفاده از داده‌های کاربران شبکه‌ی اجتماعی X است. کاربران می‌توانند از این فرایند خارج شوند؛ اما باید این کار را ازطریق مرورگر دسکتاپ انجام دهند؛ زیرا تنظیمات مرتبط هنوز در اپلیکیشن موبایل در‌دسترس نیست.

مدتی پیش، ایکس به عرصه‌ی هوش مصنوعی پیوست و چت‌بات خود را با نام Grok معرفی کرد. اکنون این شبکه‌ی اجتماعی روش دیگری برای آموزش هوش مصنوعی خود انتخاب کرده است: استفاده از محتوای منتشر‌شده‌ی کاربران.

خوشبختانه کاربران متوجه این تغییر شده‌اند. با‌این‌حال نه‌تنها کاربران، بلکه ایلان ماسک و شبکه‌ی اجتماعی‌اش نیز این اقدام جنجالی را به مقام‌های اروپایی اطلاع نداده بودند.

اگر به انصراف از جمع‌آوری داده‌هایتان تمایل دارید، این کار را به‌سادگی می‌توانید از‌طریق مرورگر دسکتاپ انجام دهید؛ زیرا برنامه‌ی موبایل هنوز تنظیمات مربوط به آن را نمایش نمی‌دهد.

  1. X را روی دسکتاپ خود باز کنید.
  2. گزینه‌ی «More» را در نوار سمت چپ انتخاب کنید.
  3. به بخش «Settings and privacy» بروید
  4. روی «Privacy and safety» کلیک کنید.
  5. «Grok» را در پایین فهرست انتخاب کنید. تیک اجازه‌ی جمع‌آوری داده را بردارید.

Training-Grok-on-X-user-Data-2 (2)

این اقدام نه‌تنها ممکن است اعتماد برخی کاربران را کاهش دهد؛ بلکه می‌تواند X را با مشکلات قانونی در اتحادیه‌ی اروپا مواجه کند؛ زیرا انتخاب خودکار ممکن است با مقررات GDPR که از حریم خصوصی شهروندان اروپایی محافظت می‌کند، مغایرت داشته باشد.

در‌واقع، کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند که مسئول نظارت بر رعایت GDPR به‌وسیله‌ی X در اتحادیه‌ی اروپا است، اعلام کرد که از تصمیم این پلتفرم شگفت‌زده شده است. این آژانس در حال برقراری ارتباط با X درباره‌ی این موضوع است و آخرین پیام‌ها روز پنجشنبه رد‌و‌بدل شده است.

اگر X درگیر مشکلات قانونی در اتحادیه‌ی اروپا شود، بی‌سابقه نخواهد بود. متا نیز اخیراً با مشکلات مشابهی مواجه شد؛ آن‌هم زمانی‌که سعی کرد محتوای عمومی اروپایی‌ها را جمع‌آوری کند؛ اما پس از مداخله‌ی مقام‌های اتحادیه‌ی اروپا عقب‌نشینی کرد.

در مقام مقایسه، اگرچه متا قصد داشت کاربران را به‌طور خودکار انتخاب کند، این شرکت از قبل کاربران را از برنامه‌های خود مطلع کرد و گزینه‌ای برای انصراف را دراختیارشان قرار داد. با‌این‌حال، اتحادیه‌ی اروپا تحت‌تأثیر قرار نگرفت و مطمئناً از اقدام فعلی ماسک در X نیز تحت‌تأثیر قرار نخواهد گرفت.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد