گوشی Galaxy A16 5G سامسونگ در Geekbench رویت شد

کد خبر : ۳۶۰۷۷۱
گوشی Galaxy A16 5G سامسونگ در Geekbench رویت شد

سامسونگ هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را معرفی و عرضه می کند. برای سال ۲۰۲۴ نیز مدل های جدید در راه است.

به گزارش اینتیتر به نقل از زوم تک، سامسونگ در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند جدید از سری گلکسی A است. گلکسی A16 5G پیشتر در پایگاه داده IMEI و اپراتور بریتانیایی EE مشاهده شده است. اکنون این دستگاه بر روی پلتفرم بنچمارک Geekbench رویت شده است. این فهرست جزئیات کلیدی سخت افزاری پیشنهاد آینده را نشان می دهد. گلکسی A16 5G به عنوان جانشین گلکسی A15 5G سال گذشته وارد بازار خواهد شد.

سامسونگ گلکسی A16 5G با شماره مدل SM-A166P در بنچمارک Geekbench فهرست شده است. پایگاه داده از مادربردی با نام رمز a16xm نام می برد. از شش هسته با فرکانس 2 گیگاهرتز و دو هسته با فرکانس 2.40 گیگاهرتز تشکیل شده است. این نشان می دهد که این گوشی هوشمند از پردازنده مدیاتک Dimensity 6300 بهره می برد. این گوشی با رم 6 گیگابایتی در لیست قرار دارد و می‌توانیم انتظار گزینه‌های بیشتری را در زمان راه‌اندازی داشته باشیم. این دستگاه با سیستم عامل اندروید 14 عرضه خواهد شد.

در نتایج تست تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench، گلکسی A16 5G سامسونگ به ترتیب امتیاز 512 و 1464 را کسب کرده است. پلتفرم بنچمارک جزئیات بیشتری از گوشی هوشمند را فاش نمی کند. طبق فهرست اپراتورهای بریتانیا، انتظار می‌رود گلکسی A16 در نسخه 4G نیز عرضه شود.

برای یادآوری، سامسونگ گلکسی A15 5G دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 90 هرتز است. این دستگاه به چیپست Dimensity 6100+ با حداکثر 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. این دستگاه توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 25 واتی پشتیبانی می شود. این گوشی دارای سه دوربین عقب است که شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک واحد ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

این احتمال وجود دارد که سامسونگ گلکسی A16 5G نسبت به نسل قبلی خود ارتقا یابد.

گوشی Galaxy A16 5G از راه رسید

22

در دیگر خبرها Canalys پیشتر تحلیلی از فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال جاری منتشر کرده است. به گفته این شرکت، سامسونگ بیشترین تعداد گوشی هوشمند را در سه ماهه دوم 2024 فروخته و سهم بازار 18 درصدی را به خود اختصاص داده است. اپل با سهم بازار ۱۶ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. این بدان معناست که تفاوت سامسونگ و اپل اکنون تنها دو درصد است. در مقایسه، تفاوت در سهم بازار این دو شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ چهار درصد بود که سامسونگ پیشتاز بود.

به گفته Canalys، سامسونگ و اپل همه را در بازار گوشی‌های هوشمند برتر شکست دادند و بیشتر آن به هوش مصنوعی مربوط می‌شود. بنابراین، به نظر می‌رسد که سامسونگ با One UI 6.1.1 یک شرط مطمئن برای تقویت هوش مصنوعی گلکسی حتی بیشتر از پیش انجام داده است. Xiaomi، Vivo و Transsion به ترتیب با سهم بازار 15%، 9% و 9% در جایگاه های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.

داده های شرکت تحقیقاتی نشان می دهد که همه برندها در مجموع ۲۸۸ میلیون گوشی هوشمند بین آوریل ۲۰۲۴ تا ژوئن ۲۰۲۴ فروخته اند که در مقایسه با سه ماهه گذشته ۱۲ درصد بیشتر است. همچنین سومین سه ماهه متوالی است که در آن بازار موبایل رشد کرد. بنابراین، این نه تنها یک علامت مثبت برای سامسونگ بلکه برای همه برندهای دیگر است.

در اوایل این ماه، سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ را عرضه کرد. به لطف بهبودهایی که ارائه می کنند، که می توانید در ویدیوی ما در زیر مشاهده کنید، تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد. با افزایش سرعت دستگاه های تاشو سامسونگ، این شرکت باید دستگاه های بیشتری را در این سه ماهه بفروشد. با آن، این برند می‌تواند سهم بازار حتی بالاتری در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ داشته باشد. با این حال، تنها زمان حقیقت را نشان خواهد داد.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد