هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد

کد خبر : ۳۳۹۱۴۹
هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد

هواشناسی مازندران با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات این استان هشدار داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران روز جمعه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از بعدازظهر شنبه تا روز یکشنبه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار متناوب باران، مه، وزش باد به نسبت شدید، رعد و برق و با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران، کاهش دید، صاعقه، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده ها و محورهای کوهستانی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها را از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام و نسبت به وقوع آنها در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها، بستر مسیل و مناطق مرتفع در طی این مدت خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران، صاف تا نیمه ابری، به تدریج ابری به ویژه دردامنه ها و ارتفاعات استان با وزش باد، رگبار و رعد و برق پراکنده و روزهای شنبه و یکشنبه نیز در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری با رگبار پراکنده و وزش باد و در دامنه ها و ارتفاعات ابری، در بعضی ساعات با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

وضعیت آب و هوای مازندران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر، وزش باد و با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که دشت ناز با ثبت دمای ۲۴.۴ و رینه لاریجان با ۱۱.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که
این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز همراه با موج کوتاه و بادضعیف پیش بینی شده است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد