بارش ۱۱ میلی‌متری در چایپاره | رگبار باران تا هفته آتی در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

کد خبر : ۳۴۹۸۹۹
بارش ۱۱ میلی‌متری در چایپاره | رگبار باران تا هفته آتی در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: نقاط شمالی استان روز چهارشنبه دارای بارندگی بود که بیشترین میزان از چایپاره با ۱۱ و شوط با ۹ میلی‌متر گزارش شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت همچنین چهار میلی‌متر بارندگی در ایستگاه باری ارومیه، ۶ میلی‌متر در خوی و ۲ میلی‌متر بارش هم در ماکو ثبت شده است.

وی با بیان اینکه طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی فعالیت امواج تراز میانی جو تا اوایل هفته آینده به ویژه در ساعت های بعدازظهر در استان پیش بینی می شود، ادامه داد: رگبارهای باران و رعد و برق با احتمال تگرگ در مناطق مستعد نیز پیش بینی می شود و نقاط شمالی و مرکزی تحت تاثیر این بارندگی ها خواهند بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با تاکید بر احتمال بروز آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها بیان کرد: دمای هوای استان نیز که روند کاهشی داشت از روز جمعه روند افزایشی به خود می گیرد.

وی به مردم محلی،کشاورزان، چوپانان و کوهنوردان توصیه کرد تا پایان بارندگی ها از تردد در کوهپایه ها و نقاط مرتفع بپرهیزند.

صابری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با مثبت ۶ درجه سانتی گراد خنک ترین و شهرستان نقده با مثبت ۳۵ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان گزارش شده است.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با بارندگی های مطلوب است که افزایش بارندگی ها امسال موجب خوشحالی کشاورزان و مردم محلی شده است.

نظرات بینندگان