باران در راه گیلان است

کد خبر : ۳۶۷۷۴۹
باران در راه گیلان است

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به گیلان است و بر این اساس آسمان استان از عصر امروز بارانی می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، سمانه نگاه روز سه‌شنبه اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی شرایط برای ابرناکی و مه‌آلودگی هوا، کاهش دما بین چهار تا هشت درجه سلسیوس، وزش باد به تناوب بارندگی و رعد و برق و احتمال تگرگ تا اوایل هفته آینده فراهم است.

وی بیان کرد: عصر امروز در برخی مناطق بارش‌های رگباری موقتی شدید خواهد بود اما طی ۲ روز آینده بارندگی و باد در برخی مناطق شدید تا خیلی شدید پیش بینی شده و برای این وضعیت آب و هوایی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری هشدار نارنجی صادر شده‌است.

نگاه اضافه کرد: خودداری از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و پناه‌گیری هنگام رعد و برق در مکان‌های امن ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: آسمان گیلان با کاهش ابر در جمعه هفته جاری کمی تا نیمه ابری خواهد شد اما در برخی مناطق بارش‌های موقتی پیش‌بینی شده‌است.

هشدار دریایی

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: از اوایل وقت فردا (چهارشنبه) تا جمعه هفته جاری به دلیل وزش باد و افزایش ارتفاع موج هشدار زرد دریایی صادر شده و دریا برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا نامناسب است.

وی با بیان اینکه بیشینه ارتفاع موج دریا در گیلان امروز بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر بوده و برای فعالیت‌های دریانوردی بااحتیاط مناسب است اضافه کرد: ارتفاع موج در سواحل استان طی ۲ روز آینده بین یک تا ۱.۵ متر پیش‌بینی شده که برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا نامناسب است.

نگاه اضافه کرد: اسب‌وونی تالش با ۱۳ درجه سلسیوس کمترین و دیلمان با ۳۳ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده‌اند و دمای فعلی رشت ۲۴ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

آسمان گیلان هم‌اینک قسمتی ابری تا ابری و مه آلود است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد