ثبت نام وام اربعین در سامانه سماح

کد خبر : ۳۵۸۳۷۲
ثبت نام وام اربعین در سامانه سماح

وام اربعین یکی از تسهیلاتی است که برای دریافتش راه های متفاوتی میباشد و یکی از آن راه ها سامانه سماح میباشد. سامانه سماح علاوه بر تسهیلات ، نوعی بیمه نامه زوار میباشد که زائران بهتر است آن را ثبت نام کنند. نحوه ثبت نام در سامانه سماح بسیار راحت میباشد

به گزارش اینتیتر به نقل از اندیشه معاصر، وام اربعین یکی از تسهیلاتی است که برای دریافتش راه های متفاوتی میباشد و یکی از آن راه ها سامانه سماح میباشد. سامانه سماح علاوه بر تسهیلات ، نوعی بیمه نامه زوار میباشد که زائران بهتر است آن را ثبت نام کنند. نحوه ثبت نام در سامانه سماح بسیار راحت میباشد

داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است؛ در صورت لزوم نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام گردد.

از شرایط و تعهدات بیمه اربعین که در رسید ثبت نام درج می گردد آگاهی کامل حاصل نمائید.

دستورالعمل های بهداشتی، توصیه های کنسولی و امنیتی، آموزش ها و … مطالعه و مورد توجه جدی قرار گیرد.

ثبت دقیق شماره تلفن همراه هر یک از زائران در اطلاع رسانی های مهم و ضروری، امور گمشدگان و ارتباط هم گروهی ها بسیار حائز اهمیت است.

زائرانی که قصد عزیمت به صورت گروهی دارند حتماً به صورت گروهی ثبت نام نمایند. ثبت نام گروهی در اطلاع رسانی هم گروهی ها، امور گمشدگان و … بسیار موثر خواهد بود.

اولین فردی که در ثبت نام گروهی ثبت نام می نماید به صورت پیش فرض سرگروه در نظر گرفته می شود. شماره تلفن سرگروه با کدملی او می بایست مطابقت داشته باشد. لذا برای افراد کمتر از ۱۸ سال که شماره تلفن به نام خودشان نمی باشد می بایست به عنوان زیرگروه ثبت نام نمایند.

شرایط دریافت وام اربعین

علاوه بر اینکه پاسخ به سوال «چگونه وام اربعین ثبت نام کنیم» اهمیت دارد، دانستن شرایط دریافت این وام نیز جائز اهمیت است. به طور کلی برای دریافت وام اربعین شرایط خاصی و ویژه ای وجود ندارد و همه افرادی که فرایند شرایط ثبت نام در سامانه سماح را داشته باشند و یارانه بگیر هستند می توانند درخواست دریافت وام اربعین ۱۴۰۳ را در این سامانه ثبت کنند. یعنی تنها شرایطی که جهت دریافت وام اربعین برای متقاضیان مشخص شده این است که سرپرست خانوار وارد سامانه شده و درخواست خود را جهت دریافت وام ثبت کتد.

البته امکان استفاده از این تسهیلات برای زائرانی که سرپرست خانوار نیستند با رضایت سرپرست خانوار فراهم شده است و آن ها می توانند با ورود به سامانه سماح جهت دریافت وام اربعین اقدام نمایند.

نحوه دریافت وام اربعین حسینی

زائرانی که قصد دریافت وام اربعین ۱۴۰۳ را دارند برای دریافت وام خود فقط کافیست بعد از طی کردن فرایند ثبت نام خود در سامانه سماح گزینه دریافت وام اربعین را انتخاب و فرایند ثبت نام وام را نیز تکمیل کنند. بعد از انجام این مراحل دیگری نیاز به اقدامی جهت دریافت وام وجود ندارد.

یعنی با طی کردن تمام مراحل گفته شده، زمانی که شما از مرز خارج می شود وام زیارت کربلا به طور خود کار به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز می شود و به طور کلی نیاز به مراجعه حضوری به ارگان خاصی و یا بانکی جهت دریافت این وام وجود ندارد./سامانه ها

برای دریافت وام اربعین چه مدارکی لازم است؟

برای دریافت تسهیلات اربعین، ارائه مدارکی لازم است که بانک‌ها برای بررسی صلاحیت متقاضی دریافت تسهیلات و وام نیاز دارند، با این یادآوری که دریافت وام اربعین نیازمند ضامن و طی کردن فرایند رایج ضمانت بانکی نیستند.
به طور کلی برای دریافت این تسهیلات بانکی، به این مدارک نیاز است:

مدارک شناسایی: کارت ملی و شناسنامه.
مدارک ثبت‌نام در سمانه سماح: با ثبت نام در این سامانه، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که باید به بانک ارائه شود.
مدارک شغلی و درآمدی: فیش حقوقی یا گواهی اشتغال به کار.
مدارک بانکی: شماره حساب (که بایستی مبلغ ودیعه دریافت وام اربعین در آن موجود باشد).
سایر مدارک: پر کردن فرم‌های درخواست وام و عقد قرارداد بانکی دریافت این تسهیلات/تابناک

ثبت‌نام وام اربعین ۱۴۰۳ آغاز شد + جزئیات

وزیر اقتصاد به‌تازگی اعلام کرده است که زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند تسهیلات مربوط به سفر ایام اربعین دریافت کنند. این تسهیلات سال گذشته تا سقف پنج میلیون تومان مشخص شد و برای حضور زمینی زائران اربعین از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش‌بینی شد.

اگر طبق روال سال گذشته این تسهیلات پرداخت شود، متقاضیان زائر سرپرست خانوار به منظور دریافت و ثبت‌نام وام اربعین، می‌توانند نسبت به درخواست تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) به نشانی samah.haj.ir اقدام کنند. در صورتی که متقاضیان از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز و با اقساط یک‌ساله از یارانه آن‌ها کسر می‌شود.

سال گذشته، میزان این تسهیلات برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او پنج میلیون تومان بود، اما برای اربعین سال جاری هنوز اطلاعاتی از میزان مبلغ تسهیلات به صورت رسمی اعلام نشده است.

با این حال، بعضی شنیده‌ها حاکی از آن است که برای دریافت وام اربعین، ابتدا باید در سامانه سماح ثبت‌نام و سپس به صورت اینترنتی یا با مراجعه حضوری به شعب بانک ملی درخواست وام کنید.

تا امروز خبری مبنی بر اعطای وام و تسهیلات بانکی از سوی بانک‌های عامل به زائران اربعین اعلام نشده است و بر اساس تجربیات سال گذشته، به احتمال زیاد با نزدیک شدن به ایام اربعین اطلاع‌رسانی می‌شود./ایمنا

خبر خوش خاندوزی به زوار اربعینی

با این حال سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اوایل سال جاری از اعطای تسهیلات اربعین خبر داده و اعلام کرده بود: «تمام سرپرستان خانواری که در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند، امکان دریافت وام اربعین ۱۴۰۳ را خواهند داشت.»

بر اساس خبر وزیر اقتصاد، وام اربعین در صورت حضور سرپرست خانوار در مراسم به حساب وی واریز خواهد شد؛ از سوی دیگر یکی از اهداف اصلی از اجرای این طرح کمک به تأمین مخارج خانواده‌ها در این ایام است؛ البته ناگفته نماند اگر سرپرست خانوار در مراسم شرکت نکند، در صورتی که رضایت داشته باشد، سایر اعضا هم می‌توانند از این وام استفاده کنند.

طبق گزارش، این تسهیلات می‌تواند شرایط لازم را برای بسیاری از خانوارها که به دلیل دغدغه مالی امکان حضور در این مراسم را ندارند، فراهم کند و بر اساس اظهارات وزارت اقتصاد، مبلغ وام اربعین متفاوت بوده و بین ۳، ۴ یا ۵ میلیون تومان خواهد بود که این میزان بستگی به شرایط خانواده دارد.

وام اربعین سال گذشته، تنها از بانک ملی در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید دولت سیزدهم نسبت به اعطای این وام تأکیدات ویژه‌ای داشت و اعلام کرد که تسهیلات اربعین باید به صورت قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان قرار گیرد و پس‌از دستور رئیس جمهوری شهید بانک ملی هم اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با دستور ریاست محترم جمهور «تسهیلات طرح زائران اربعین حسینی» در این بانک به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌گردد.

براساس این گزارش، اگر طبق روال سال گذشته این تسهیلات پرداخت شود، متقاضیان زائر سرپرست خانوار به منظور دریافت و ثبت نام وام اربعین، می‌توانند نسبت به درخواست تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) به نشانی « samah.haj.ir» اقدام کنند.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد