افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در تیر ماه

کد خبر : ۳۴۹۸۰۷
افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در تیر ماه

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش ۴۰ درصدی در تیرماه، وضعیت مالی بازنشستگان را بهبود خواهد بخشید.

به گزارش اینتیتر به نقل از  شهر بورس، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش ۴۰ درصدی در تیرماه تاثیر چشمگیری خواهد داشت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صولت مرتضوی، در نشست خبری اخیر خود اعلام کرد که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، پیش‌بینی‌های لازم برای پرداخت کشوری انجام شده و در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در حال پیگیری هستند.

مرتضوی با اشاره به بدهی‌های انباشته سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی و داروخانه‌ها، گفت: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی‌ها در قالب اوراق پرداخت شد و با هماهنگی با بانک مرکزی، این مبلغ به نقدینگی تبدیل شد.

ایجاد ۲.۵ میلیون شغل و ارائه خدمات رفاهی

وزیر تعاون ادامه داد: حدود ۲.۵ میلیون شغل در کشور ایجاد شده است. در حوزه رفاه اجتماعی، ارائه سبد غذایی رایگان به ۱۳۵ هزار کودک دچار سوءتغذیه و بسته‌های حمایتی به مادران شیرخوار از جمله اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

توفیقات دولت در حوزه بیمه و خدمات درمانی

مرتضوی بیان کرد: بیمه زنان و دختران خانه‌دار، توسعه خدمات درمانی در مناطق کمتر برخوردار، پوشش بیمه‌ای برای ۱۹۶ قلم داروی جدید و ارائه خدمات به بیماران کلیوی و هموفیلی از توفیقات دولت سیزدهم است. همچنین افزایش ۶۳ درصدی حقوق بازنشستگان نیز از جمله اقدامات مهم این دولت است.

اصلاح صندوق‌های بازنشستگی و حمایت از مددجویان

وی افزود: اصلاح صندوق‌های بازنشستگی و خروج ۲۶ شرکت تابعه از وضعیت زیان‌ده از دیگر اقدامات مهم دولت است. همچنین ۴۷ هزار و ۲۰۸ مسکن به مددجویان داده شده و مستمری‌بگیران از ابتدای دولت حدود ۱۸۰ درصد افزایش یافته‌اند.

مرتضوی با تأکید بر اهمیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای این طرح ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده بود و دولت سهام شرکت‌ها را برای این منظور به صندوق واگذار کرده است.

میانگین سهم بازنشستگان از متناسب‌سازی حقوق در سال ۱۴۰۳ به مبلغ یک میلیون و ششصد هزار تومان خواهد بود.

 

نظرات بینندگان