فوری؛ سورپرایز ویژه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه | واریزی میلیونی به حساب بازنشستگان نشست

کد خبر : ۳۴۹۹۸۸
فوری؛ سورپرایز ویژه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه | واریزی میلیونی به حساب بازنشستگان نشست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس، گفته است که از آغاز برنامه هفتم توسعه باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری، امسال، انجام شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از  اندیشه قرن،متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز امسال انجام خواهد شد و دولت متعهد به آن است.

بازنشستگی عبارت است از کناره گیری از موقعیت یا شغل یا از زندگی کاری فعال. همچنین ممکن است فرد با کاهش ساعات کاری یا حجم کاری نیمه بازنشسته شود. بسیاری از افراد زمانی که مسن هستند یا به دلایل سلامتی قادر به انجام کار خود نیستند، بازنشستگی را انتخاب می‌کنند.

براساس تصویب نامه شماره ۵۶۳۰۶ مورخ سوم تیرماه ۱۴۰۳ هیات وزیران و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین در اجرای بند (ر) تبصره (۶) و بند (د) تبصره (۱۵) قانون بودجه ۱۴۰۳ تا زمان ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون متناسب سازی برنامه هفتم پیشرفت و صدور احکام آن، «ماهانه مبلغ یک میلیون تومان» به هر یک از بازنشستگان عزیز کشوری به صورت علی الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ پرداخت شد.

این مبلغ با توجه به گذشت ۳ ماه از سال ۳ میلیون تومان است که از صبح امروز قابل برداشت است.

همچنین علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس، گفته است که از آغاز برنامه هفتم توسعه باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری، امسال، انجام شود و فرمول اجرای آن نیز مشابه فرمول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری است.


 

نظرات بینندگان