همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳ | بعد از همسان سازی حقوق بازنشستگان دستمزد افراد چقدر شد | تلاش می‌کنیم صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این ماه انجام شود

کد خبر : ۳۵۴۴۵۰
همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳ | بعد از همسان سازی حقوق بازنشستگان دستمزد افراد چقدر شد | تلاش می‌کنیم صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این ماه انجام شود

همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین بخش های جامعه است که توجه تمامی افراد را به خودش جلب کرده است و سوالاتی در ذهن افراد تشکیل داده است. همسان سای حقوق بازنشستگان به معنای افزایش دستمزد افراد میباشد که در هر سال اجرا میشود. ب

به گزارش اینتیتر به نقل از اندیشه معاصر، چندی پیش بود که مبلغ سه میلیون تومان به حساب بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر در قالب متناسب‌سازی واریز شد. پرداختی برای حداقلی‌بگیرها در قالب کمک معیشتی بود که اگر منابع آن تامین شود، ادامه پیدا می‌کند. بر این اساس،‌ به‌ازای هر ماه ۱۰ میلیون ریال به صورت علی‌الحساب بابت هزینه مستمری و کمک هزینه معیشتی به حساب بازنشستگان واریز شد.

صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

منظور در مورد احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان افزود: حقوق یک بخشی از بازنشستگان توسط صندوق های دولتی و بخشی دیگر توسط صندوق‌های غیر دولتی پرداخت می‌شود.

در قانون برنامه توسعه هفتم برای بخش‌های دولتی بودجه‌ای در نظر گرفتیم تا به صورت مداوم و بدون خلل حقوق پرداخت شود؛ به طوری که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد اجرایی شود که منابع آن در قانون بودجه امسال دیده شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: در بودجه امسال یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه کردیم تا از این محل ۵۰ هزار میلیارد تومان به حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

منظور تاکید کرد: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

مقدمات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهند و از ابتدای سال اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد بازنشستگان تأمین اجتماعی هم گفت: تأمین اجتماعی در ارتباط با صدور احکام همسان‌سازی اقدام می‌کند و در قانون بودجه پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به تأمین اجتماعی پرداخت کند.

این موضوع اجرایی شود که در حال برگزاری جلسات هستیم تا نحوه پرداخت به این مبلغ نهایی شود.

معوقات پرداخت می‌شود

منظور همچنین تصریح کرد: برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز همسان‌سازی انجام می‌شود، البته با توجه به اینکه ممکن است منابع قابل توجهی نیاز باشد.

در قانون بودجه پیش‌بینی شد تا ۱۳۰ همت از بدهی‌های قبلی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود./صنعت مالی

حقوق بازنشستگان بعد از همسان سازی در ۱۴۰۳

با گذشت چهار ماه از سال، هنوز هیچ اقدامی برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام نشده است و تنها یک مبلغ به عنوان علی‌الحساب در تیرماه به حساب بازنشستگان واریز شده است.

در روزهای پایانی خرداد ۱۴۰۳ رئیس سازمان برنامه و بودجه خبرداد که آئین نامه اجرایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تدوین شده و پس از تصویب در دولت اجرایی خواهد شد.

این درحالیست که قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سال گذشته در جریان تصویب برنامه هفتم توسعه در مجلس به تصویب رسیده بود و قوه مقننه دولت را ملزم به اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۳ کرده بود.

با گذشت چهار ماه از سال همچنان خبری از اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیست و مبلغی به عنوان علی‌الحساب در تیرماه به حساب بازنشستگان واریز شده است.

بر اساس بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آیین‌نامه اجرایی این بند به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

تلاش می‌کنیم صدور احکام همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در این ماه انجام شود

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین نشست هفتگی هیئت دولت سیزدهم با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ماموریت وزارت کار مستمر است یعنی کاری نیست که بگوییم تمام شد. مهم‌ترین ماموریت ما صیانت از حقوق بازنشستگان است. حتما باید به این توجه کنند. موضوع بعدی اشتغال است که مستمرا باید پیگیری شود تا به یک نقطه خاصی برسیم تا موضوع بیکاری حل شده و آن را به نتیجه برسانیم.

وی افزود: من برای دولت آینده آرزوی موفقیت می‌کنم، کار برای هرکس که بعد از آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور می‌شد دشوار بود. من دعا می کنم برادر عزیزمان آقای پزشکیان موفق باشد و بتواند قدری از مشکلات جامعه را حل کند.

مرتضوی تصریح کرد: توصیه من به وزیر بعدی این وزارتخانه آن است که تلاش کنند مشی و راه شهید رئیسی را ادامه دهند. مردم‌دوست باشند، عاشق خدمت به مردم باشند. کارهایی که بر زمین مانده را ادامه دهند. به کارگران، بازنشستگان و رفاه جامعه عنایت داشته باشند تا موفق باشند.

وزیر کار درباره زمان صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم این کار را بکنیم و این موضوع در این ماه انجام شود. تلاش می‌کنیم با تامین منابع و رحمت خداوند این کار را انجام دهیم. حالا اگر این ماه نشد امیدواریم دولت آینده بتواند این اقدامات را انجام دهد.

مرتضوی در پاسخ به این سوال گفته می‌شود خزانه‌داری فقط یک سوم از طلب تامین اجتماعی را پذیرفته که پرداخت کند، گفت: در این موضوع دو بخش دارد. یکی برای بازنشستگان کشوری است و دیگری مربوط به تامین اجتماعی است. در بازنشستگان کشوری دولت وظیفه دارد کل منابع آن را تامین کند و ابلاغ کند و اجرایی کند. در مورد سازمان تامین اجتماعی یک ایراد حقوقی و قانونی به وجود آمده که به صورت علی الحساب پرداخت کرده است. دولت امروز مصوباتی داشته که تامین اعتبار صورت بگیرد تا آن را پرداخت کند.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد