اطلاعیه مهم ایران خودرو در مورد شرط داشتن گواهینامه برای ثبت نام در طرح فروش مرداد ۱۴۰۳

کد خبر : ۳۵۸۴۶۹
اطلاعیه مهم ایران خودرو در مورد شرط داشتن گواهینامه برای ثبت نام در طرح فروش مرداد ۱۴۰۳

چندی پیش یکی از مدیران دیوان عدالت اداری اعلام کرد که شرط داشتن گواهینامه برای ثبت‌نام خودرو برداشته شده است. اما گروه صنعتی ایران‌خودرو در تازه‌ترین اطلاعیه خود مربوط به عرضه‌ هفته آینده اعلام کرده که هنوز این موضوع به آن‌ها ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ، این شرط حذف خواهد شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ساناپرس، چندی پیش یکی از مدیران دیوان عدالت اداری اعلام کرد که شرط داشتن گواهینامه برای ثبت‌نام خودرو برداشته شده است. اما گروه صنعتی ایران‌خودرو در تازه‌ترین اطلاعیه خود مربوط به عرضه‌ هفته آینده اعلام کرده که هنوز این موضوع به آن‌ها ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ، این شرط حذف خواهد شد.

هفته گذشته مدیرکل هیات عمومی و هیات‌های تخصصی دیوان عدالت اداری خبر از حذف شرط داشتن گواهینامه برای ثبت‌نام خودرو داد و تاکید کرد که این الزام خارج از صلاحیت شورای رقابت است و دیگر نیازی به داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو نخواهد بود.

یدالله اسمعیلی‌فرد با اشاره به ماده ۹۲ دیوان عدالت اداری، توضیح داد که اگر مصوبه‌ای در هیأت عمومی باطل شود، دستگاه‌ها باید مفاد آن رأی را در تصمیمات بعدی خود رعایت کنند و هر مصوبه‌ای خلاف آن، بدون نیاز به ورود به هیأت‌های تخصصی، در هیأت عمومی بررسی و ابطال خواهد شد.

او افزود:

در جلسه ۱۶ مرداد، بند ۲ ماده ۴ دستورالعمل ۶۳۳ شورای رقابت مطرح شد که الزام داشتن گواهینامه برای خرید خودرو را شرط کرده بود. اما هیأت عمومی اعلام کرده که این شرط نوعی قانون‌گذاری است و شورای رقابت چنین اختیاری ندارد؛ بنابراین این مصوبه از تاریخ تصویب باطل شد. این به این معناست که افرادی که به دلیل نداشتن گواهینامه نتوانستند خودرو دریافت کنند، اکنون می‌توانند با رعایت سایر شرایط، خودرو ثبت‌نام و دریافت کنند.

با وجود تاکید دیوان عدالت اداری بر ابطال این شرط، ایران‌خودرو در اطلاعیه جدید خود که مربوط به عرضه‌ هفته آینده برای شش محصول است، همچنان به دارا بودن گواهینامه رانندگی به عنوان شرط ثبت‌نام اشاره کرده و اعلام داشته که هنوز حذف این شرط به شرکت ابلاغ نشده است. با این حال، ایران‌خودرو تاکید کرده که به محض ابلاغ، این شرط از فرآیند ثبت‌نام حذف خواهد شد.

شایان ذکر است که شرط داشتن گواهینامه تنها برای متقاضیان عادی اعمال می‌شود و مادران از شرط گواهینامه مستثنی هستند.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد