اعلام زمان پرداخت معوقات همسان‌ سازی بازنشستگان| بوق و کَرنای پرداخت ۳ میلیون علی الحساب حقوق بازنشستگان

کد خبر : ۳۶۸۳۸۸
اعلام زمان پرداخت معوقات همسان‌ سازی بازنشستگان| بوق و کَرنای پرداخت ۳ میلیون علی الحساب حقوق بازنشستگان

محمد باقر قالیباف درباره آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: موضوع اصلاح پایه حقوق بازنشستگان در مجلس تصویب و ابلاغ شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از اندیشه معاصر،  اعلام زمان پرداخت معوقات همسان‌ سازی بازنشستگان را در اندیشه معاصر از زبان دکتر قالیباف شرح داده ایم و در ادامه به بوق و کَرنای پرداخت ۳ میلیون علی الحساب حقوق بازنشستگان پرداخته ایم.

وی افزود: از فروردین ماه امسال این قانون باید اجرا می شد الان یک علی الحسابی پرداخت شده است اما بقیه آن پرداخت نشده منبع آن در مجلس تصویب و قطعی شده و برای آن حدود ۷۰ همت پیش بینی شده و نسبت به شش ماه خود تحقق پیدا کرده است.

قالیباف تصریح کرد: تغییر دولت انضباط این کار را کمی بهم ریخت اما مطمئن باشید حتما انجام می شود و معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد.

بوق و کرنای پرداخت ۳ میلیون علی الحساب حقوق بازنشستگان

به گزارش اندیشه معاصر، میرهاشم موسوی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۴۸ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند که ۵۷ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود .

میرهاشم موسوی تشریح کرد : در مدت زمان مدیریت خود با تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی و مجموعه‌ای از اقدامات تحولی، ریل‌گذاری مسیر حرکت این سازمان از آینده‌سوزی به آینده‌سازی تغییر یافته است. ما در سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری فعال و نقش آفرین و به دنبال افزایش بهره‌وری هستیم تا بتوانیم به بیش از ۵۰ درصد جامعه خدمات درمانی ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به وضعیت ارائه خدمات درمانی در استان قزوین گفت: دو بیمارستان در تاکستان و قزوین داریم و توسعه چهار بخش نیز در استان در دستور کار است. بجز شهر آوج در همه شهرستان‌ها درمانگاه راه‌اندازی شده و هدف ما این است که فضای ارائه خدمت را بررسی و توسعه عادلانه را عملیاتی کنیم.

وی افزود: در سازمان تأمین‌اجتماعی همه شرایط مهیا شده تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم. در این راستا در دولت شهید رئیسی تحولی در حوزه تأمین‌اجتماعی رقم خورد که قابل توجه است. وقتی دولت سیزدهم آغاز بکار کرد ۱۰۶ هزار میلیارد تومان به بانک رفاه بدهکار بودیم که با همکاری دولت محترم و اراده جدی رئیس جمهور شهید و پرداخت بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی توانستیم کلیه بدهی‌های انباشته گذشته را تسویه کنیم. اگر همان روند ادامه می یافت امروز باید ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکار می‌شدیم.

وی افزود: با عزم و اراده همکاران ما در سازمان تأمین‌اجتماعی از محل تادیه بدهی دولت، افزایش سرمایه خوبی در بانک رفاه رقم خورد و علاوه بر این، نه تنها در دارایی‌های سازمان دست نبردیم و چیزی را نفروختیم بلکه بدهی‌ها را نیز پرداخت کردیم. نرخ تسویه بدهی ما طی سه سال به ۳.۵ برابر همه دولت‌های قبلی رسید که این توجه ارزشمند، مدیون رویکرد خوب شهید رئیسی در توجه به افراد تحت پوشش این سازمان است که همواره بر رسیدگی به امور بازنشستگان تاکید داشتند.

وی در ادامه گفت: در دوره اخیر هم بدهی‌ها پرداخت شد و هم به سمت سرمایه‌گذاری‌های اختیاری حرکت کردیم تا امنیت و آسایش عمومی را محقق کنیم. در این دوره سه ساله ریل‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی از آینده‌سوزی به آینده‌سازی تغییر کرد و درآمدهای پایدار ۳۰ ساله برای سازمان رقم خورد و بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان از پوشش بیمه‌ای جدید به درآمدهای سازمان اضافه و از استقراض بی‌رویه پیشگیری شد.

وی با اشاره به اینکه در دوره گذشته برای پرداخت ماهانه ۲۸ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری حدود ۵ هزار میلیارد تومان استقراض انجام می‌شد، گفت: با اقدامات مهمی که در دوره جدید مدیریتی سازمان انجام شد از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ماهانه بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری بدون یک ریال استقراض انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه گفت: امروز ۴۳ مرکز درمانی و بیمارستان بزرگ را در سراسر کشور اداره می‌کنیم و توسعه خدمات درمانی را در اولویت قرار داده‌ایم. ۱۶ دستگاه سی تی اسکن، دو دستگاه ام‌آر‌ای، ۷۰ دستگاه آمبولانس و ده‌ها دستگاه سونوگرافی در این دوره خریداری شده و ۱۳۷ پروژه درمانی درحال اجراست که بیشتر آن‌ها در مناطق کم‌برخوردار و محروم انجام می‌شود.

اساس این گزارش، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین نیز در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات گسترده بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان، گفت: استان قزوین به دلیل صنعتی بودن و بزرگ بودن جامعه کارگری با سازمان تأمین‌اجتماعی ارتباط زیادی دارد و ضریب نفوذ تأمین‌اجتماعی در قزوین بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه کیفیت خوب خدمت‌رسانی در سازمان تأمین‌اجتماعی در زندگی تعداد زیادی از مردم مؤثر خواهد بود، افزود: مردم تا حدود زیادی از نحوه ارائه خدمات در بیمارستان های تأمین‌اجتماعی رضایت دارند و نوع خدمت‌رسانی و کیفیت خدمت‌رسانی و رعایت شئون مورد پسند مردم است، البته در برخی مصادیق مشکلاتی وجود دارد ولی در مجموع میزان رضایت‌مندی مردم بالاست.

اعلایی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن تعداد بیمه شدگان در قزوین انتظار از سازمان تأمین‌اجتماعی زیاد است، گفت: در استان قزوین در برخی از مناطق به ویژه کارگرنشین مانند مهرگان و آبیک خلاهایی در حوزه درمان وجود دارد که نیازمند توجه بیشتری است و ضرورت دارد این مناطق مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی قرار بگیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در حوزه خدمات بیمه‌ای هم تعامل منطقی بین تأمین‌اجتماعی و بنگاه‌های اقتصادی استان وجود دارد، البته در این حوزه هم مصادیقی از نقصان وجود دارد که امیدواریم این مشکلات هم برطرف شود.

اعلایی اظهار داشت: حوزه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان تأمین‌اجتماعی استان قزوین ضروری است مورد توجه جدی‌تر قرار بگیرند چرا که به نظر می‌رسد بنگاه‌های اقتصادی تأمین‌اجتماعی قابلیت بهره‌وری بیشتری دارند و می‌توانند درآمدزایی بیشتری برای سازمان داشته باشند.

وی افزود: در استان قزوین ظرفیت‌های سرمایه گذاری جدیدی وجود دارد و سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند در حوزه خدمات و به تعبیری تولیدهای سفید سرمایه‌گذاری کند.

متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان تامین‌ اجتماعی منتفی شد؟

یک بازنشسته کارگری از تاخیر طولانی در اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاد کرد.

«هادی افشار» بازنشسته کارگری و فعال صنفی بازنشستگان در ارتباط با تاخیر هفت ماهه در اجرای همسان‌سازی و محرومیت بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: بنابر اعلام مدیران تامین اجتماعی، این سازمان پولی برای اجرای همسان‌سازی در اختیار ندارد؛ بیمه پردازان می‌پرسند پس پول واگذاری بخشی از سهام شرکت‌ها و سود هلدینگ‌هایی چون تاصیکو کجاست؟ چرا طلب سازمان از دولت مطالبه نمی‌شود؟

به گفته این بازنشسته، همه اینها از آنجا سرچشمه می‌گیرد که مدیریت تامین اجتماعی و مدیریت شستا عملکرد مالی خود را شفاف‌سازی نمی‌کنند تا معلوم شود هزینه‌ها چیست و چرا بودجه‌ای به قول ریاست تامین اجتماعی موجود نیست؟

افشار در ادامه به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده از اول سال بابت هر خرید گرفته شده و به خزانه دولت واریز شده، این اعتبار قرار بوده برای همسان‌سازی صرف شود؛ چه بر سر این پول آمده؟ چرا همچنان ادعا می‌کنند پولی برای اجرای همسان‌سازی در بساط نیست؟ چرا ما نمی‌دانیم یک درصد مالیات ارزش افزوده در کجا هزینه شده است؟

وی در پایان گفت: باید همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود و این بهانه‌ها ارتباطی به بازنشستگان ندارد.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد