خبر فوری؛ تاریخ واریز همسان سازی حقوق بازنشستگان در روز یکشنبه تعیین تکلیف می شود؟!

کد خبر : ۳۶۸۴۷۲
خبر فوری؛ تاریخ واریز همسان سازی حقوق بازنشستگان در روز یکشنبه تعیین تکلیف می شود؟!

میر هاشم موسوی خبر داد: لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف می شود.

به گزارش اینتیتر، میر هاشم موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی در پایان سفر یک روزه خود به استان قزوین در جمع تشکل های کارگران و بازنشستگان استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره تامین اجتماعی گردهم آمده بودند بیش از دو ساعت با حوصله به انتقادهای تند نماینده کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان گوش داد و پس از تشریح برنامه های اجرا شده این انتقاد را حق کارگران و بازنشستگان دانست و از این که مشکلات معیشتی فشار مضاعفی بر بازنشستگان و کارگران وارد کرده عذرخواهی کرد.

در این نشست پس از طرح مشکلات کارگران و بیان درخواستها، مدیرعامل سازمان با چند درخواست مهم تشکل های کارگری موافقت کرد.

میر هاشم موسوی در این مراسم اظهارداشت: اعتقاد داریم باید با مردم صادق باشیم و به آنها دروغ نگوییم و آنچه می گوییم به میزان دانایی و توانایی خود عمل کنیم درغیر این صورت صادق نبوده ایم. همه انتظارات بجا بود و از سوال کردن شما و پاسخگویی اصلا ناراحت نیستم و اگر در این دنیا جوابگو نباشیم در آن دنیا کار سختی داریم و باید به خداوند پاسخ دهیم.

موسوی گفت: خودم را نماینده کارگران می دانم و هرجا باید منابع را مدیریت کنیم این کار انجام می شود و باور داریم اگر تصمیم نادرست بگیریم شما آسیب می بینید لذا سعی کردیم بر اساس قالب و سطح بندی تصمیم بگیریم و روش درست را اتخاذ کنیم.

وقتی سازمان را تحویل گرفتیم یک سازمان «پولدار بی پول» بود وقتی از کارفرمایان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طلب داریم و بدهی کلان دولتی هم هست پس چرا نباید ماده ۳۶ اجرا شود؟

سازمان چالش داشته اما ندار و بی پول نیست و نباید بحران سازی کنیم و اگر دارایی ها درست محاسبه و مدیریت شود حتما قادریم مشکلات خود را حل کنیم. یک محاسبه ورودی و خروجی داریم و به مطالبات هم توجه می کنیم و برای افزایش حقوق و مطالبات اقدام کردیم و بدهی درمانی ما به مراکز درمانی که حداقل تا ۹ ماه مانده بود امروز به ۴ ماه رسیده در حالی که در بخش درمان دانشگاهی فقط ۲۵۰۰ میلیارد تومان و سایر بخش ها هم همین میزان بدهی داریم معادل  دو برابر این بدهی را از شرکت های دارویی طلبکاریم.

ایده ما این است در خصوص صندوق های بازنشستگی از زمانی که عمرشان به یک حد بلوغ و پیری می رسند باید حوزه درآمدی موجب افزایش و مدیریت دارایی و ارزش افزوده آنها شود.

وی در خصوص شایعه فروش اموال سازمان هم گفت: کسانی که در فضای مجازی شایعه کردند ۲۲۰ هزار میلیارد تومان املاک سازمان فروخته شده یک دروغ بزرگ گفتند زیرا حتی یک آجر و یک متر زمین و ملک نفروختیم بلکه با تهاتر دارایی و ملک جدید هم گرفتیم.

یک زمان کسری نقدینگی ماهی ۵ هزار میلیارد تومان داشتیم و ماهانه ۲۷ هزار میلیارد تومان متعهد بودیم و مستمری می دادیم و این کسری از بانک گرفته می شد اما با برنامه ریزی مناسب توانستیم ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک رفاه را تسویه کنیم. روزهای سختی را سپری کردیم چون از بانک قرض نگرفتیم و در ماه گذشته ۵۵ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت کردیم. ما در سه سال گذشته ۲۵۷ هزار میلیارد تومان بدهی را تسویه کردیم و این دارایی را به بانک رفاه دادیم که اموال شما باشد و امروز ارزش بانک رفاه ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است.

موسوی در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان هم گفت: نباید در سازمان بحران سازی کنیم و اشکال اساسی این است که در متناسب سازی باید حداقل بگیران دیده شوند. وقتی افزایش حقوق ها با تورم هماهنگ ‌نیست باید متناسب سازی شود و امسال با کمک مجلس ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای این کار پیش بینی و قرار شد سه ماه علی الحساب داده شد و سه میلیون تومان واریز شد که در مجموع هر ماه ۴۲۰۰ میلیارد تومان شد که در مجموع برای ۳ ماه ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان گرفتیم و پرداخت کردیم که در ادامه کار با تغییر دولت مواجه شدیم. چون این طرح فقط برای یک‌ میلیون نفر مشمول می شد و سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را دربر نمی گرفت لذا پیگیری کردیم و همه ارکان خارج از سازمان مانند دولت و برنامه و بودجه پذیرفتند که با تامین منابع بتوانیم احکام را صادر کنیم و هم اکنون  در حال پیگیری هستیم تا علی الحساب را بدهیم و در نهایت آنچه در قانون‌پیش بینی شده و به اصلاحیه رفته باید اجرایی شود که در جلسه روز یکشنبه ۸ مهر ماه ۱۴۰۳ این طرح تعیین تکلیف می شود.

وی در پایان گفت: اگر همراهی شما کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان نباشد و ما هم درست تصمیم نگیریم هرگز موفق نمی شویم و امروز هم  هر فردی در مدیریت تامین اجتماعی قرار گیرد فقط باید خدمت کند.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد