سود سهام عدالت امشب واریز می‌شود؟ | واریز سود سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی برای این افراد

کد خبر : ۳۷۰۵۰۸
سود سهام عدالت امشب واریز می‌شود؟ | واریز سود سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی برای این افراد

سود سال مالی ۱۴۰۱ از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت تاکنون در دو نوبت آذر و اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شده و قسط سوم سود سال مالی یاد شده هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از مکتوب نامه، واریز سهام عدالت که خبر ۳ مرحله ای شدن واریزش برای بسیاری از افراد باور کردنی نبود، در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت به تاخیر افتاده و دلایلی متفاوتی برای این امر وجود دارد؛ در پایان ورود به سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir با کد ملی را شرح دهیم تا دارندگان سهام عدالت برای ورود به سامانه سهام عدالت دچار مشکل نشوند.

واریز سهام عدالت

رئیس سازمان بورس توضیح داد: واریز سود سهام عدالت مطابق برنامه انجام می‌شود مهم احصا سهام‌عدالت و مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است که در حال حل آنها هستیم که مجامع بزودی برگزار شود و سود واقعی حساب و توزیع شود. شرکت‌هایی که سهام عدالت در آن‌ها سهامدار است عموما حقوق و سود تقسیمی را پرداخت کردند یک الی دو شرکت است که آن‌ها هم بزودی پرداخت خواهند کرد.

مدیر کل ناشران سازمان بورس گفت: ۲۴ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان قسط سوم از سود سال ۱۴۰۱ سهام عدالت برای سهام‌داران واریز خواهد شد.

ولی اله جعفری افزود: سود سال مالی ۱۴۰۱ از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت تا کنون در دو نوبت آذر و اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شده و قسط سوم سود سال مالی یاد شده هنوز پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: قسط سوم سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیارد تومان است که به محض دریافت از شرکت های سرمایه‌پذیر از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ذینفعان واریز می‌شود.

جعفری در مورد این که به هر نفر سهامدار حدود چه مبلغی می‌رسد، ‌گفت: ارزش اسمی سهام هر فرد فرق دارد، ‌عمدتا سهام ۵۳۴ هزار تومانی دارند، ‌ برخی ۴۸۰ هزار تومانی و تعدادی هم سهام یک میلیونی دارند. سود سهام عدالت بابت عملکرد سال مالی ۱۴۰۱ برای دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزارتومانی، مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، برای کسانی که سبد ۵۳۲ هزارتومانی دارند، مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و برای مالکان سبد سهام یک‌میلیون‌تومانی، ۹۰۶ هزار تومان سود محاسبه شده است.

مدیر کل امور ناشران سازمان بورس بیان کرد: از میان شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، شرکت مپنا با وجود این که سود سایر سهامداران خود را داده، ‌ اما هنوز سود سهامداران عدالت که ۲۵ درصد کل سهام‌داران مپنا هستند را واریز نکرده است و بعد از مصاحبه و اعلام نام این شرکت، ‌ نامه نوشته که می‌خواهد به طور اقساطی پرداخت کند.

وی در مورد سود سال مالی ۱۴۰۲ سهام عدالت نیز عنوان کرد: باید شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم بگیرد، و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به شرکت ها نامه بنویسد که سودهای خود را بدهند، ‌البته شرکت ها برای سود سال ۱۴۰۲ تا آخر سال فرست دارند.

ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی

با ورود به سامانه سهام عدالت می‌توانید مشاهده و استعلام سهام عدالت با کد ملی را انجام بدهید. در حال حاضر، دو سایت سهام عدالت (ddn.csdiran.ir و sahamedalat.ir) فعال هستند و هر کدام، قابلیت‌های خاص خود را دارند. در بخش زیر، لینک ورود به این سامانه‌ها را قرار دادیم و در ادامه، راهنمای کار با آن‌ها را بررسی کردیم. پس تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

با ورود به سامانه ذینفعان سهام عدالت (ddn.csdiran.ir) می‌توانید استعلام سهام را انجام بدهید و یا سهام خود را مشاهده کنید.

ورود به سامانه ذینفعان سهام عدالت

بعد از ورود به سایت ویرایش سهام عدالت (sahamedalat.ir) می‌توانید شماره شبا را تغییر بدهید و یا شماره تلفن سهام عدالت را ویرایش کنید.

ورود به پنل سایت سهام عدالت

ما چندین سامانه سهام عدالت داریم که برخی از آن‎ها، کارایی ندارند و ممکن است فعال نباشند. به همین خاطر، در این بخش تصمیم داریم تا سامانه‌هایی که با سهام عدالت مرتبط هستند، معرفی کنیم:

۱- سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir

با ورود به سایت سهام عدالت تنها می‌توانید شماره تلفن سهام عدالت را تغییر بدهید و یا شماره شبا را ثبت یا ویرایش کنید. (گزینه وضعیت واریز سود در این سایت، غیرفعال است.)

۲- سامانه ذینفعان سهام عدالت

با ورود به سایت ذینفعان سهام عدالت با استفاده از کد ملی می‌توانید صورت وضعیت دارایی را ببینید و یا استعلام انجام بدهید و تاریخچه سودهای واریزشده را ببینید.

۳- سایت samanese.ir

استعلام سهام عدالت

از آنجایی که بعد از هر بار اعلام واریز سود، موضوع مشاهده سهام عدالت اهمیت زیادی پیدا می‌کند، نحوه دیدن و استعلام وضعیت دارایی سهام با کد ملی را در بخش زیر بررسی کردیم.

نحوه مشاهده و استعلام سهام عدالت با کد ملی به صورت اینترنتی و از طریق سایت ذینفعان امکانپذیر است. با کلیک بر روی دکمه زیر، وارد این سایت شوید.

ورود به سایت ذینفعان سهام عدالت

بررسی مراحل ورود به سایت ddn.csdiran.ir/login و استعلام واریز سود و تعداد سهام عدالت است که در بخش زیر به آن پرداختیم:تنها کاربرانی که احراز هویت سجام شده‌اند، مجاز به ورود هستند.اگر کد ملی یا شناسه ملی و رمز عبور را به درستی وارد کنید، وارد پنل کاربری خود می‌شوید. با کلیک بر روی “تاریخچه سود سهام عدالت” می‌توانید از وضعیت واریزی خود مطلع شوید.

ورود به سامانه با کد ملی | sahamedalat.ir

افرادی می‌توانند وارد سامانه سهام عدالت شوند که سهام‌دار باشند و قبلا سودی دریافت کرده باشند. اگر این شرایط را دارید، با ورود به سامانه سهام عدالت می‌توانید ارزش کلی سبد سهام عدالت را ببیند. علاوه براین، قابلیت ثبت شماره شبا، ثبت شماره موبایل و یا تغییر آن در این سایت امکانپذیر است. (سایت یا تارنمای سهام عدالت با نام سامانه ویرایش اطلاعات سهام شناخته می‌شود و هنوز سامانه ثبت نام سهام عدالت از سوی دولت اعلام نشده است.) برای وارد شدن به سامانه الکترونیکی سهام عدالت و دسترسی به “پنل سهام عدالت من” ابتدا دکمه زیر را کلیک کنید.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد