وضعیت اضطراری اجرای همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان کشوری در مهر ماه ۱۴۰۳

کد خبر : ۳۷۱۰۲۷
وضعیت اضطراری اجرای همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان کشوری در مهر ماه ۱۴۰۳

وضعیت اضطراری اجرای همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان کشوری را در چه خبر بخوانید؛ ضمن آنکه یادآور می شویم «محمدزاده» فعال صنفی بازنشستگان کشوری، از نتیجه پیگیری‌ها برای صدور احکام متناسب‌سازی خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از اندیشه معاصر، وی گفت: از قرار معلوم، در حال حاضر هنوز محاسبات هم‌ترازی و میزان افزایش قطعی حقوق بازنشستگان مشخص نشده است؛ صندوق کشوری اعلام کرده تا اطلاع ثانوی و تا زمان صدور احکام جدید که معلوم نیست چه زمانی باشد، پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب ادامه خواهد داشت.

محمدزاده با بیان اینکه این یک میلیون تومان که برای ماه‌های تیر، مرداد و شهریور پرداخت شده، علی‌الحساب است و قطعی نیست؛ ادامه داد: بعد از صدور احکام رقم قطعی افزایش مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در جلسه شب گذشته که با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی و وزیران مربوطه برگزار شد، خبر داد و گفت: براساس این مصوبه سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌های بازنشستگی، احکام بازنشستگان را صادر می کنند.

سید حمید پورمحمدی امروز (چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته فرصتی فراهم شد تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دو موضوعی که مشکل قانونی دارد را توضیح دهم که یکی از آنها متناسب سازی حقوق بازنشستگان و دیگری مطالبات گندمکاران بود.

وی بیان داشت: شب گذشته رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اقتصادی مجلس و وزرای مربوطه میهمان رئیس جمهور بودند که در آن موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت تصویب شد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ آن، سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌ها احکام بازنشستگان را صادر خواهند کرد.

طرح بقیه مطالبات گندم‌کاران در جلسه سران قوا

پورمحمدی همچنین در خصوص مطالبات گندمکاران گفت: در فصل زراعی جاری ۱۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری و مقرر شد دولت ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پرداختی بابت آن داشته باشد.

 

وی ادامه‌داد: تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان از رقم یاد شده که در بودجه پیش بینی شده بود پرداخت شده است، اما پرداخت مابقی آن نیاز به اجازه قانونی دارد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: این مساله در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد تا سازمان برنامه و بودجه بتواند مجوزی در این زمینه داشته باشد تا به ویژه کشاورزان مناطق سردسیر بتوانند مطالباتشان را دریافت کنند.

 

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه در جلسات دولت به موضوع لایحه بودجه پرداخته می‌شود و ارقام مربوطه در دولت بحث شده است، گفت: در این راستا جلساتی بین حوزه‌های اقتصادی دولت و مجلس برگزار شده و به فوریت به احکام خواهیم پرداخت تا بتوانیم لایحه بودجه را در موعد مقرر تقدیم کنیم.

 

معافیت مالیاتی به ۲۴ میلیون تومان می‌رسد

وی همچنین رقم افزایش حقوق کارمندان را ۲۰ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: معافیت مالیاتی برای کسانی که کمترین حقوق را می‌گیرند ۱۰۰ افزایش خواهد یافت؛ یعنی معافیت مالیاتی از ۱۲ میلیون تومان حقوق به سقف ۲۴ میلیون تومان خواهد رسید.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین دولت پرداختی بابت اجرای قانون جوانی و جمعیت خواهد داشت که هشت درصد به پرداختی‌های دولت اضافه خواهد شد؛ بر این اساس متوسط پرداختی‌های دولت ۲۸ درصد افزایش خواهد یافت.

 

پورمجمدی همچنین تصریح کرد: تاکنون در خصوص حامل‌های انرژی و تغییر قیمت آنها تصمیم گیری نشده است.

 

وی اظهار داشت: بخش مهمی از بودجه کشور صرف پرداخت یارانه مستقیم می‌شود و تغییری در پرداخت یارانه‌ها نخواهیم داشت.

انتشار جدول حقوق بازنشستگان با علی‌الحساب همسان سازی

در پی واریز مبلغ یک میلیون تومان به‌عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز از پیگیری این تشکل برای واریز مبلغ علی‌الحساب به بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دولتی با نسبت ۶ به ۳ از بازنشستگان تأمین اجتماعی پیشی گرفته است و متولیان امر هنوز جزئیاتی در مورد نحوه پرداخت مبلغ همسان‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی ارائه نمی‌دهند.
محمد اسدی گفت: «ما به‌طور جدی پیگیر واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم و نباید بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف تبعیض قائل شوند.»

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست تا از ایجاد شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی جلوگیری کند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتی ۶ بر ۳ از بازنشستگان تأمین اجتماعی پیش افتاد و همچنان متولیان امر جزئیاتی در مورد نحوه پرداخت مبلغ همسان سازی حقوق بازنشستگان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه نمی‌دهند.

مابه‌التفاوت یک‌میلیون تومانی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان برای ششمین ماه به حساب بازنشستگان دولتی واریز شده اما بازنشستگان تأمین اجتماعی بعد از واریز ۳ میلیون تومان بابت سه‌ماهه اول سال، دیگر پولی دریافت نکرده‌اند.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با واریز مابه‌التفاوت سه‌ماهه در تیرماه، امید تازه‌ای به این قشر داده بود و انتظار می‌رفت به‌سرعت با صدور احکام قطعی، ترمیم معیشت بازنشستگان محقق شود؛ اما در عمل، نه‌تنها احکام قطعی بازنشستگان طبق قانون برنامه هفتم توسعه صادر نشد، بلکه واریز مابه‌التفاوت متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هم قطع شد و این اتفاق کام بازنشستگان تأمین اجتماعی را به‌شدت تلخ کرد.

بعدازاینکه دولت سیزدهم در تیرماه ۱۴۰۳، برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سه‌ماهه اول، سه میلیون تومان علی‌الحساب به حساب آنها واریز کرد، مقرر شد احکام قطعی بازنشستگان صادر شده و بعد از حساب‌وکتاب، رقم دقیق مبلغ متناسب‌سازی اعمال شود.

در ادامه، با تغییر دولت برآورد می‌شد که صدور احکام قطعی به تأخیر بیفتد اما واریز مبلغ علی‌الحساب ادامه داشته باشد. در عمل اما، فقط واریز مبلغ علی‌الحساب به حساب بازنشستگان کشوری ادامه پیدا کرد و بازنشستگان تأمین اجتماعی در بلاتکلیفی ماندند.

در هفته اخیر، با دو نوبت واریز مبلغ یک‌میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری، مجموع دریافتی آنها بابت متناسب‌سازی ۶ ماهه به ۶ میلیون تومان رسید؛ درحالی‌که برای

فقط همان ۳ میلیون تومان دولت سیزدهم واریز شده و نه‌تنها خبری از واریزی جدید نیست، بلکه متولیان امر نیز دراین‌باره اظهارنظری نمی‌کنند.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد