خبری مهم درخصوص طرح سامان دهی کارکنان دولت امروز پنجشنبه 19 مهر

کد خبر : ۳۷۱۱۸۲
خبری مهم درخصوص طرح سامان دهی کارکنان دولت امروز پنجشنبه 19 مهر

جبار کوچکی‌نژاد : ما هم در مجلس به شدت پیگیر ساماندهی کارکنان دولت هستیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از اندیشه معاصر، نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعا بحث ساماندهی کارکنان دولت دارد تبدیل به یک معضل می‌شود، از آن طرف به شدت دستگاه‌ها مشکل نیروی انسانی دارند و نمی‌توانند از این نیروها استفاده کنند. بسیاری از نیروهای توانمند در بخش‌های طرحی و شرکتی هستند که از این‌ها نمی‌توانند استفاده کنند

وی خاطرنشان کرد: گاهی بعضی از دستگاه‌ها واقعا بیش از ۸۰ درصد نیروهای‌شان از کارکنان قراردادی است و این باعث شده که موضوع کاملا قفل و با مشکلاتی روبه‌رو شوند. مجلس تمام رایزنی‌های خودش را انجام می‌دهد تا این راه آزاد شود و این قانون ابلاغ شود.

پشت‌پرده توقف طولانی تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی

نماینده بابل خواستار ورود سریع رئیس مجلس به موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حجمی شد که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌طول انجامیده است.تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حجمی یکی از چالش‌های بزرگ در مجمع تشخیص مصلحت نظام است که به‌گفته نمایندگان مجلس، مدت‌هاست در بن‌بست مانده و هنوز تصمیمی قاطع برای آن اتخاذ نشده است. این وضعیت بلاتکلیف کارکنان را در شرایط دشواری قرار داده و نارضایتی عمومی را افزایش داده است.

نماینده مردم بابل به‌شدت از این وضعیت انتقاد کرده و خواستار اقدام فوری از سوی ریاست مجلس و هیئت‌رئیسه شد. همچنین از وزیر جهاد کشاورزی درخواست شد که برای کشاورزان زحمتکش مازندران تدابیری بیندیشد تا آب‌بهای کشت دوم حذف شود. آیا این مطالبات به نتیجه خواهند رسید؟ مردم منتظر اقدام سریع مسئولان هستند!

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود رئیس مجلس و هیئت‌رئیسه به موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حجمی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان طولانی معطل مانده است، ورود کرده تا زودتر به نتیجه برسد و مردم از این بلاتکلیفی خارج شود.
 

حسن نتاج صلحدار طی تذکری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع مهم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حجمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان طولانی معطل مانده است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود رئیس محترم مجلس و هیئت‌رئیسه محترم به این موضوع ورود کرده تا زودتر به نتیجه برسد و مردم از این بلاتکلیفی خارج شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای نوری قزلچه، وزیر محترم جهاد کشاورزی، ضمن تشکر از پیگیری‌های شما نسبت به قیمت برنج و رضایت نسبی کشاورزان، چرا کشاورزان زحمتکش باید آب‌بها برای کشت دوم پرداخت کنند، از آنجا که در کشت دوم از آب‌های سطحی استفاده می‌نمایند.

وی تاکید کرد: درخواست کشاورزان و نمایندگانشان حذف آب‌بها می‌باشد، لطفاً اقدام بفرمایید.

وی طی تذکری به وزیر نیرو بیان کرد: معدل مازندران در رابطه با طرح جامع آب و جمع‌آوری روان‌آب‌ها ۱۲ درصد بوده است که کمتر از میانگین کشوری است.

هزاران نفر منتظر اجرای مصوبه ساماندهی کارکنان دولت هستند

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: بیش از هزاران نفر نیروی پیمان کاری در دستگاه‌های دولتی منتظر اجرای مصوبه ساماندهی کارکنان دولت هستند، چرا آقایان معطل می‌کنند، از رییس جمهور و رییس مجلس می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کرده تا حق کارگران پایمال نشود.

ابراهیم رضایی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدحسن نصرالله، عملیات وعده صادق ۲ و نماز جمعه نصر گفت: براساس ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم توسعه دولت مکلف به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است، متاسفانه با گذشت نیمی از سال اقدامی صورت نگرفته است، لازم است اقدامی عملی در این خصوص صورت گیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از هزاران نفر نیروی پیمان کاری در دستگاه‌های دولتی منتظر اجرای مصوبه ساماندهی کارکنان دولت هستند، چرا آقایان معطل می‌کنند، از رییس جمهور و رییس مجلس می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کرده تا حق کارگران پایمال نشود./انصاف نیوز

ظلم بزرگ ساماندهی کارکنان دولت در حق نیروهای شرکتی

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در تذکری گفت: عملیات موفق و غرورآفرین وعده صادق ۲ توسط نیروهای مسلح و نماز جمعه نصر توسط ملت ایران به رهبری مقتدای بزرگمان را تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: طبق ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم توسعه دولت مکلف است تا نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند. اما با وجود گذشت بیش از نصف سال هیچ کار خاصی صورت نگرفته و لازم است که اقدام عملی صورت بگیرد. نکته بعدی این است که هزاران و ده‌ها هزار نیروی پیمانکاری در دستگاه‌های مختلف اجرایی منتظر تعیین تکلیف و اجرای مصوبه مجلس در ساماندهی کارکنان دولت هستند. چرا آقایان معطل می‌کنند؟ از آقای رئیس‌جمهور که شعار حمایت از محرومین و مستضعفین می‌دهند و از رئیس محترم مجلس به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر اعضای مجمع انتظار داریم که از حقوق کارگران دفاع کنند و به این ظلم بزرگ و به این تبعیض بزرگ پایان بدهند.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد