حقوق مهر فرهنگیان بازنشسته چه زمانی واریز می‌شود؟

کد خبر : ۳۷۲۰۹۱
حقوق مهر فرهنگیان بازنشسته چه زمانی واریز می‌شود؟

زمان واریز حقوق مهر ۱۴۰۳ فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان کشوری مشخص شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از گسترش نیوز، حقوق مهرماه ۱۴۰۳ فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان کشوری طبق برنامه در تاریخ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ به حساب‌های آنان واریز می‌شود. این پرداخت به دنبال اعتراضات گسترده معلمان بازنشسته‌ای است که از عدم اجرای صحیح قانون رتبه‌بندی و عدم پرداخت معوقات خود نارضایتی دارند.

در تجمعی که هزاران نفر از معلمان بازنشسته زن و مرد از استان‌های مختلف در آن شرکت داشتند، فرهنگیان بازنشسته خواستار اعمال مزایای مالی رتبه‌بندی در حقوق خود شدند. اصلی‌ترین دلیل این اعتراضات، عدم اجرای رتبه‌بندی برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ است.

یکی از معلمان بازنشسته در این تجمع اعلام کرد: «ما به دلیل ناعدالتی‌ها به خیابان آمده‌ایم. چرا سه سال است که مزایای رتبه‌بندی ما اجرا نمی‌شود؟» او همچنین به تصویب همترازی حقوق شاغلان و بازنشستگان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اشاره کرد و از مسئولان خواست تا دلیل تأخیر در اجرای این قانون را توضیح دهند.

در این تجمع، معلمی از تبریز به نام آقای باقرزاده که بیش از ۳۱ سال به عنوان دبیر ادبیات فارسی در مدارس تدریس کرده است، عنوان کرد: در مهر ۱۴۰۰ با رتبه ۳ بازنشسته شدم. اگر همان سال رتبه‌بندی اجرا می‌شد، حقوقم ماهانه ۵ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کرد. امروز حقوق بازنشستگی ما بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان است.

بسیاری از فرهنگیان بازنشسته معتقدند که وعده‌های مسئولان تا به حال عملی نشده است. یکی از فرهنگیان بازنشسته گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری به ما وعده پیگیری داده شد، اما پس از انتخابات حتی تماس‌های ما را هم پاسخ نمی‌دهند.

صادق ستاری‌فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده بود که برای پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته، هماهنگی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی انجام شده است و این معوقات به زودی پرداخت خواهد شد. با این حال، بسیاری از معلمان بازنشسته هنوز منتظر دریافت این معوقات هستند.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد