جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ | جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مهرماه | دولت پزشکیان درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

کد خبر : ۳۷۲۴۱۰
جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ | جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مهرماه | دولت پزشکیان درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از موضوعات به شدت مهمی است که سالانه برای تمامی مردم سوالات زیادی را ایجاد میکند. افزایش حقوق بازنشستگان همچون تمامی مشاغل اجرا خواهد شد. افزایش حقوق بازنشستگان توانسته برای خیلی از افراد سوالهای زیادی را ایجاد کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از اندیشه معاصر، افزایش حقوق بازنشستگان یکی از موضوعات به شدت مهمی است که سالانه برای تمامی مردم سوالات زیادی را ایجاد میکند. افزایش حقوق بازنشستگان همچون تمامی مشاغل اجرا خواهد شد. افزایش حقوق بازنشستگان توانسته برای خیلی از افراد سوالهای زیادی را ایجاد کند.

آغاز واریز حقوق مهر ماه به حساب بازنشستگان (+جدول تاریخ واریز)

امروز (یکشنبه) مستمری بخش دوم بازنشستگان تامین اجتماعی، آغاز شد.
پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان آغاز شد. حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳، ۹ میلیون تومان است.
سید محمدرضا فیاضی بروجنی، مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان از بیست و یکم مهر آغاز می‌شود. بر این اساس پرداخت مستمری بخش اول از بازنشستگانی که نام خانوادگی آنان با حرف “الف” شروع می‌شود؛ آغاز خواهد شد و مستمری بخش دوم بازنشستگان با حرف “الف” نیز روز ۲۲ مهرماه پرداخت خواهد شد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ و نیرو‌های مسلح و سایر دستگاه‌های اجرایی از این قائده مسنثنی نیست و شامل افزایش ۲۰ درصدی شده‌است.

این افراد به تناسب سنوات خدمتشان حقوق دریافت کرده و مبلغ ۹ میلیون تومان صرفا حداقل دریافتی است. این در حالی است که حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ مبلغ ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان براساس حروف الفبا، طبق جدول ذیل انجام خواهد شد و بازنشستگان همکار سازمان تأمین اجتماعی آخرین گروه از بازنشستگان خواهند بود.

تصمیم نهایی دولت پزشکیان درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دولت قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نمی کند، گفت: بخشی از این موضوع به بازنشستگان تامین اجتماعی مربوط می شود که حدود ۸ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق برای اجرای قانون همسان سازی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت

در مورد بازنشستگان کشوری هم در حکم آنها برای همترازی با شاغلین پیچیدگی ها و مشکلاتی طبق اذعان وزیر تعاون وجود دارد؛ البته دولت فرآیند را آغاز کرده است و تا به خروجی مناسب از این رویه برسد کمی زمان بر است به همین علت است که دولت موقتا روی به روش پرداختی های علی الحساب آورده است.

دکتر فاطمه مهاجرانی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ما درباره اعداد و ارقام اعلامی متفاوت دولت سیزدهم پیرامون جمعیت زیر خط فقر با آنچه که ازسوی وزیر تعاون دولت چهاردهم در شهریور گذشته خبرداد گفت: برای اینکه بدانیم میزان خط فقر چقدر است باید تعریف درستی از آن داشته باشیم. رویکرد اصلی دولت در مرحله اول پرهیز از عددسازی است. اینکه بگوییم ما خط فقر را پایین آورده ایم و تورم کاهشی است باید مردم هم از آن درکی داشته باشند.

کمک به خانواده های‌ جانباختگان معدن طبس

وی سپس با اشاره به مجموعه اقدامات دولت برای التیام نهادن بر زخم خانواده‌ جانباختگان معدن طبس گفت: بنا به تصمیم هیات دولت و برای حمایت از خانواده کارگران جانباخته مقرر شد وزارت راه و شهرسازی یک واحد مسکونی به آنان در منطقه محل سکونت اهدا کند. همچنین با پیگیری های وزارت تعاون بعد از اجرای روند انحصار وراثت مبلغ ۱میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به همه خانواده‌های جانباختگان تعلق خواهد گرفت.

مهاجرانی تصریح کرد: ضمن این که با ترتیبات اتخاذ شده از سوی وزارت تعاون از پایان همین ماه مستمری ماهانه خانواده‌های جانباختگان دایر خواهد شد. در بحث بخشودگی دیون و تسهیلات بانکی درگذشتگان هم رایزنی هایی با بانک های مربوطه صورت گرفته است که بتوان آنها را شامل بخشودگی قرار داد تا شاید اندکی از آلام این عزیزان بکاهد.

تورم قابل کتمان نیست

سخنگوی دولت درباره انتقادات نسبت به برخی گرانی‌ها در کشور، گفت: آحاد جامعه و همه مردم از افزایش قیمت ها رنج می برند و دهک هایی که مشکلات معیشتی دارند آسیب بیشتر می بینید و دولت تلاش می کندتا جایی که می تواندجلوافزایش قیمت ها را بگیردوریشه تورم را بخشکاند. تورم قابل کتمان نیست، ولی تلاش دولت برای مهار ان است. در لایحه بودجه ۱۴۰۴ تلاش می کنیم از اقشار آسیب پذیر حمایت شود. در این بودجه معافیت مالیاتی از ۱۲میلیون به ۲۴میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا آسیب کمتری به افراد کم درآمد وارد شود، ولی مشکلات یکشبه قابل حل نیست و نیاز به کار کارشناسی و همدلی جامعه دارد.

مهاجرانی درباره ساخت مسکن و رفع ناترازی در این حوزه هم تصریح کرد: مسکن یکی از اولویت‌های افراد است و در کنار تسهیل ازدواج و جوانی جمعیت بسیار مهم است و نه در یک وزارتخانه بلکه در چند بخش دنبال می‌شود.

وی افزود: طبق اعلام وزارتخانه های راه و تعاون قرار است ۸۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی روی اراضی ۹۹ساله تکمیل و ساخته شود و ۳۷۰ هزار قرارداد مشارکت با بانک‌ها انجام شده و مابقی منتظر قرارداد است. همچنین حدود ۱.۷ میلیون واحد مسکونی به‌صورت خودمالکی شهری و روستایی در حال ساخت است .

سخنگوی دولت درباره تهدید ایران توسط اسرائیل، خاطرنشان کرد: ایران هیچگاه آغازگر جنگ نیست ولی در دفاع مصصم ترین کشور است و حاضر نیست منافع ملی خود را معاوضه کند. به آنها می گوییم این دم شیر است و آن را به بازی نگیرید. وعده صادق ۲قسمت کوچکی از توان نظامی ایران بود. ایران آمادگی هرگونه پاسخ را دارد. هر زمان هر پاسخی لازم باشد، خواهیم داد، ما در دفاع سخت مصمم هستیم.
به اتباع خارجی، زمین فروخته نمی شود

مهاجرانی درباره مساله خبر فروش زمین‌های چابهار به اتباع افغانی، گفت: فراموش نکنیم ایران، هیچگاه در هیچ موقعیتی، امینت داخلی و مرزهای خود را برای هیچ مزیت اقتصادی به خطر نخواهد انداخت. به اتباع زمین فروخته نمی شود و مالکیت و حاکمیت زمین‌ها در اختیار ایران است و مطلقا قابل انتقال نیست؛ بنابراین اگر هم واگذاری باشد در قالب مصالح ملی و استفاده و منافع مشترک و به صورت بهره برداری ممکن است سپرده ‌شود و مالکیت زمین‌ها متعلق به ایران است.

وی درباره دلیل واردات برنج هم گفت: در کشور، قانون ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت را رعایت می کنیم، اما ذخایر منابع غذایی کشور باید تامین شود. وقتی قیمت جهانی به حداقل می رسد باید ذخایر پر شود ولی معنای آن نیست که این محصول وارد بازار می شود بلکه به معنای پر شدن ذخایر

مهاجرانی درباره برنامه دولت برای جبران کمبود دارو به ویژه برای بیماران خاص، خاطر نشان کرد: دارو از اقلامی است که نمی توان نسبت به کمبود آن مسامحه داشت زیرا با سلامت مردم در ارتباط است. تحریم‌ها موضوع تامین دارو را به شدت تحت تاثیر قرار داده ولی برای کم کردن آسیب‌ کاهش داروهایی از جمله انسولین قلمی اقداماتی شده است؛ از جمله اینکه تولید داخلی افزایش داشته است. در این زمینه از تولیدکننده داخلی با تخصیص مالی و معافیت مالیاتی و کمک های فنی حمایت و گام‌هایی برای واردات و مواد اولیه دارو برداشته شده است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد