تاریخ نهایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

کد خبر : ۳۷۲۵۳۲
تاریخ نهایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

روز گذشته سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار اطلاعات درباره عدم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، توضیحات لازم را ارائه کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از عصرایران، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در مورد عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیان کرد: بخشی از این موضوع به بازنشستگان تأمین اجتماعی مربوط می‌شود. حدود ۸ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق برای اجرای قانون همسان‌سازی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.

 

در مورد بازنشستگان کشوری هم در حکم آنها برای همترازی با شاغلین پیچیدگی ها و مشکلاتی طبق اذعان وزیر تعاون وجود دارد؛ البته دولت فرآیند را آغاز کرده است و تا به خروجی مناسب از این رویه برسد کمی زمان بر است به همین علت است که دولت موقتا روی به روش پرداختی های علی الحساب آورده است.دکتر فاطمه مهاجرانی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ما درباره اعداد و ارقام اعلامی متفاوت دولت سیزدهم پیرامون جمعیت زیر خط فقر با آنچه که ازسوی وزیر تعاون دولت چهاردهم در شهریور گذشته خبرداد گفت: برای اینکه بدانیم میزان خط فقر چقدر است باید تعریف درستی از آن داشته باشیم. رویکرد اصلی دولت در مرحله اول پرهیز از عددسازی است. اینکه بگوییم ما خط فقر را پایین آورده ایم و تورم کاهشی است باید مردم هم از آن درکی داشته باشند.

 

متناسب سازی حقوق تا دو سال آینده اجرایی می‌شود

 

ابراهیم نجفی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی آستانه اشرفیه، با بیان اینکه پیگیر مسکن کارکنان نداجا هستیم، اظهار کرد: در شهرستان آستانه اشرفیه یک قطعه زمین را در محور بندرکیاشهر(روستای استخربیجار) شناسایی کردیم که در اختیار بنیاد مسکن جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای پلیس قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به حقوق و مزایای کارکنان نیروی انتظامی در برنامه هفتم، افزود: پیگیریم تا آیین نامه اجرایی آن توسط دولت تدوین شود و مصوبه هیئت دولت را بگیرد و اجرا شود.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: بدهی دولت به تامین اجتماعی بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که در برنامه هفتم دیده شده؛ در بودجه سنواتی نیز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی توسط دولت در سال جاری پرداخت خواهد شد.

نجفی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی همزمان با دولت در حوزه بازنشستگان کشوری و لشکری همسان سازی را اجرا خواهد کرد که در سال ۱۴۰۳ به ۴۰ درصد می رسد و در بازه ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۵ هر سال ۳۰ درصد خواهد بود تا حقوق بازنشسنگان ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز باشد.

کوتاهی صدور احکام بازنشستگی

وی بار مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان را ۷۰ هزار میلیارد تومان دانست که از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، تخصیص ۵۰ هزار میلیارد تومانی داشته و یادآور شد: متاسفانه در صدور احکام بازنشستگی کوتاهی هایی شد و سازمان برنامه و بودجه به حساب دو میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته یک مبلغ علل الحساب را واریز کرد که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر را شامل نمی شد.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس از احتمال طرح مسئله علیه رئیس سازمان برنامه و بودجه با موضوع همسان سازی خبر داد و خاطرنشان کرد: منابع اعتباری این طرح تامین شده و به تصویب سران قوا رسیده تا اجرا شود و اگر کمبود منابع داشتیم، امکان تعریف منابع در قانون بودجه وجود دارد.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد