مشکلات باتری آیفون ۱۶؛ دلیل و راه‌حل چیست؟

کد خبر : ۳۶۹۸۷۷
مشکلات باتری آیفون ۱۶؛ دلیل و راه‌حل چیست؟

تعداد زیادی از کاربران آیفون از کاهش ناگهانی عمر باتری دستگاه‌های خود پس از بروزرسانی به سیستم جدید iOS18 ابراز نارضایتی کردند که نگرانی‌ها را در مورد عملکرد باتری این گوشی افزایش داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از سیتنا، تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل فاش کرد که پس از عرضه سری ۱۶ آیفون، شکایات به اپل آغاز شده و کاربران شروع به گزارش کاهش شدید عمر باتری کردند.

به گفته وب‌سایت «لد انجیل»، یکی از کاربران ایکس طی پستی اعلام کرد که سلامت باتری آیفون ۱۳ پدرش پس از بروزرسانی ناگهان از ۱۰۰ درصد به ۹۷ درصد کاهش یافته و دیگری ابراز نگرانی کرده است که سیستم جدید باعث می‌شود باتری سریع‌تر تخلیه شود.

سایر کاربران نارضایتی خود را اعلام کردند و از اپل خواستند تا به سرعت مشکل را برطرف کند و یکی از آن‌ها نوشت: «سلامت باتری آیفون ۱۵ پرو مکس از زمان ارتقا ۳ درصد کاهش یافته است. لطفاً این مشکل را برطرف کنید.»

دلایل کاهش باتری آیفون

دلیل کاهش عمر باتری آیفون به دلیل عرضه iOS18 است. اگر بعد از بروزرسانی دستگاه خود متوجه کاهش عمر باتری شدید، بهتر است چند روز صبر کنید و دوباره بررسی کنید، زیرا آپدیت جدید به طور قطعی اجرا می‌شود. کارهایی در پس‌زمینه، مانند فهرست‌بندی مجدد داده‌ها از برنامه‌ها و مخاطبین، که به تلاش بیشتری برای دستگاه نیاز دارد، بنابراین بر عمر باتری و عملکرد حرارتی تأثیر می‌گذارد.

اپل اعلام کرد که عمر باتری باید ظرف چند روز به حالت عادی بازگردد و از کاربران خواست قبل از هر تصمیمی منتظر بمانند.

نکاتی برای جلوگیری از کاهش عمر باتری آیفون

این گزارش به کاربران توصیه می‌کند در صورت نصب iOS18، موارد زیر را انجام دهند:

- اگر iOS18 را نصب کرده‌اید و قصد دارید برای مدت طولانی در برنامه بتای iOS18 بمانید، خرید پاوربانک، به خصوص واحدهای مغناطیسی که به راحتی به پشت آیفون شما متصل می‌شوند، گزینه خوبی است.

- توصیه می‌شود برای حفظ عمر باتری، حالت کم مصرف را فعال کنید، بنابراین بسیاری از فعالیت‌های پس‌زمینه مانند بارگیری‌ها را متوقف می‌کند.

- می‌توانید با رفتن به تنظیمات و سپس باتری، حالت کم‌مصرف را خاموش کنید، جایی که می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد