آیا استفاده از قاب‌های محافظ می‌تواند موجب داغ شدن گوشی‌ شود؟

کد خبر : ۳۷۳۴۳۰
آیا استفاده از قاب‌های محافظ می‌تواند موجب داغ شدن گوشی‌ شود؟

گوشی‌های امروزی به دلیل باتری، شارژر، پردازنده‌هایی قوی، نمایشگرهایی بزرگ و... نارضایتی کاربران را به دلیل داغ شدن‌شان دارند.

گوشی‌های امروزی به دلیل باتری، شارژر، پردازنده‌هایی قوی، نمایشگرهایی بزرگ و... نارضایتی کاربران را به دلیل داغ شدن‌شان دارند. در برخی از مواقع، دمای بالای موبایل، سبب مختل شدن عملکرد آن خواهدشد که سبب می‌شود به دنبال علت و راه‌های برطرف کردن آن باشید. در این میان یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که با آن مواجه خواهیدشد این است که " آیا استفاده از قاب‌های محافظ می‌تواند موجب داغ شدن گوشی‌ شود" یا خیر. پاسخ این سوال بلی است. اما اینکه تنها گارد عامل اصلی داغ شدن باشد، دلیل درستی نیست. با در نظر گرفتن این مورد در ادامه این مقاله به بررسی مواردی می‌پردازیم که هنگام خرید قاب موبایل باید توجه داشت تا حداقل از مناسب بودن و بی‌تاثیر بودن آن در افزایش دمای گوشی مطمئن شد. تا بتوان برای برطرف کردن این مشکل، موارد دیگر را چک کرد.

گاردهای فلزی؛ انتخابی مناسب برای جلوگیری از داغ شدن موبایل

از جمله بهترین گاردها برای گوشی‌های موبایل، گاردهای فلزی هستند. این گاردها که معمولا از آلمینیوم ساخته می‌شوند، درکنار مقاومتی بالا، تبادل دما را به خوبی انجام داده تا موبایل بیش از اندازه داغ نشود. با توجه به اینکه برای بدنه گوشی‌های سامسونگ از فلز یا پلاستیک استفاده می‌کنند، این جنس، می‌تواند انتخاب مناسبی برای خرید قاب گوشی سامسونگ باشد. البته که برای دیگر برند رایج این روزهای موبایل در بازار یعنی شیائومی هم پیشنهاد می‌شود. زیرا بدنه موبایل‌های این برند از چرمی سازگار با محیط زیست تولید شده که تبادل دما را با محیط به کندی انجام می‌دهد. بنابراین خرید قاب گوشی شیائومی با جنسی آلمینیومی، می‌تواند سرعت تبادل دما را افزایش داده و این نقص را جبران کند.

قاب های سیلیکونی؛ گاردی عایق حرارت

آیا استفاده از قاب_های محافظ می_تواند موجب داغ شدن گوشی_ شود؟ - تصویر 2

در میان تمام گاردهای موجود در بازار، قاب های پلاستیکی یا سیلیکونی، بیشترین تنوع و مناسب‌ترین قیمت را دارند. به همین خاطر کاربران زیادی تمایل به خرید این جنس گارد دارند. اما سیلیکون و پلاستیک، یکی از عایق‌های حرارتی هستند که تبادل دما را به خوبی انجام نمی‌دهند. پس ممکن است باعث داغ شدن موبایل شده و بر عملکرد آن تاثیرگذار باشند. درصورتی که قاب‌های سیلیکونی را برای گوشی انتخاب کردید، لازم است هنگام بازی، تماشای فیلم یا استفاده طولانی مدت از موبایل، گوشی را بیرون آورده تا خنک شود.

قاب های چرمی؛ گزینه ای مناسب برای استایل های کلاسیک

قاب‌های چرمی، موردی مناسب برای استایل‌های کلاسیک هستند. اما این گاردها معمولا از پلیمر یا چرم طبیعی تولید شده و به دلیل بافت متراکمی که دارند، حرارت را به خوبی منتقل نکرده و دما را حبس می‌کند. به همین خاطر اگر تمایل دارید از قاب‌های چرمی استفاده کنید، بهتراست در بازه‌های زمانی طولانی از استفاده موبایل، گارد را از گوشی جدا کنید.

چرا قاب موبایل باعث داغ شدن گوشی می شود؟

یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که برای استفاده از قاب موبایل با آن مواجه خواهیم بود، حبس شدن دما بین موبایل و دیواره گارد است. برخی از گاردهای موبایل، از خروج گرمای حاصل از کار کرد گوشی جلوگیری می‌کنند به همین دلیل بدنه موبایل داغ خواهدشد. در حقیقت، گرما از جسم گرم به سرد منتقل شده تا به حد تعادل برسد. از آنجاییکه بین بدنه و گارد عایقی از هوا وجود دارد، تبادل دما با محیط خارجی به خوبی انجام نشده و عاملی برای داغ شدن گوشی به حساب می‌آید.

برای خنک شدن موبایل چه کار باید کرد؟

گرم موبایل بر باتری و عملکرد آن آسیب برساند. برای خنک کردن موبایل می‌توانید این کارها را انجام دهید:

آیا استفاده از قاب_های محافظ می_تواند موجب داغ شدن گوشی_ شود؟ - تصویر 1

استفاده از گوشی را متوقف کنید:

اجازه دهید گوشی کمی استراحت کند.

هنگام استفاده از گوشی، آن را به شارژر متصل نکنید:

اگر گوشی در حال شارژ است، نباید از آن استفاده کرد. چراکه این کار دمای دستگاه را افزایش خواهدداد.

گوشی را زمانی قفل کنید که برنامه ای در حال اجرا نباشد:

برنامه‌های سنگین و در حال اجرا، باعث داغ شدن موبایل خواهندشد.

برای چند ساعتی موبایل را از قاب خارج کنید:

قاب‌های ضخیم مانع از تبادل هوا با محیط می شوند.

گوشی را در محیط خنک قرار دهید:

از قرار دادن گوشی در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

بروزرسانی بعضی نرم‌افزارها می تواند باعث کاهش دما شود:

بروزرسانی برخی نرم‌افزارها به دلیل کاهش حجم برنامه مشکلات مربوط به گرم شدن دستگاه را برطرف خواهندکرد.

حافظه کش موبایل را پاک کنید:

حافظه کش برنامه‌ها می‌تواند باعث کند شدن و گرم شدن گوشی شود.

قابلیت‌های غیرضروری را خاموش کنید:

اگر از ویژگی‌هایی مثل بلوتوث، وای فای و GPS استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن‌ها را روی حالت غیرفعال قرار دهید.

استفاده از برنامه‌های خنک‌کننده را فراموش نکنید:

با توجه به مشکل داغ شدن موبایل و تبدیل شدن آن به چالشی مهم برای کاربران، برنامه‌هایی طراحی شدند که به خنک شدن گوشی کمک می‌کنند. (استفاده بیش از حد از برنامه‌های خنک‌کننده می‌تواند به باتری گوشی آسیب برساند. بهتر است از این برنامه‌ها به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید.)

استفاده از فن کوچک:

گوشی را در معرض نور مستقیم آفتاب، در نزدیکی وسایل گرمایشی و محیط‌هایی با دمای بالا قرار ندهید. ضمن اینکه می‌توانید از فن‌های کوچک مخصوص گوشی برای خنک کردن آن استفاده کنید.

استفاده از چندین برنامه به طور همزمان:

اجرای چندین برنامه سنگین به طور همزمان باعث افزایش بار پردازنده و در نتیجه گرم شدن گوشی می‌شود.

ایرادات نرم‌افزاری هم باعث گرم شدن موبایل می شوند:

بعضی ایرادات نرم‌افزاری مانند باگ‌ها و ویروس‌ها سبب افزایش دما موبایل خواهند شد. با مراجعه به تعمیرات تلفن همراه، می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

مشکلات سخت‌افزاری:

در برخی موارد، مشکلات سخت‌افزاری مانند باتری معیوب یا پردازنده آسیب دیده باعث گرم شدن بیش از حد گوشی می‌شود.

کلام پایانی

به طور کلی، استفاده از قاب‌های محافظ به ندرت دلیل اصلی داغ شدن بیش از حد گوشی است. برخی قاب‌ها، به‌ویژه قاب‌های پلاستیکی ضخیم، ممکن است با جلوگیری از خروج حرارت، اندکی به گرم شدن گوشی کمک کنند. با این حال، عوامل دیگری مانند استفاده همزمان از چندین اپلیکیشن سنگین، شارژ کردن حین استفاده و محیط‌های گرم، تاثیر بیشتری بر افزایش دمای گوشی دارند. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی، بهتر است از قاب‌های نازک و با جنس مناسب استفاده کرده و از قرار دادن گوشی در معرض نور مستقیم خورشید و محیط‌های گرم خودداری کنید.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد