داوران انتخاب آثار بخش کودک و نوجوان به جشنوارۀ تئاتر استان تهران معرفی شدند

کد خبر : ۳۶۴۵۸۵
داوران انتخاب آثار بخش کودک و نوجوان به جشنوارۀ تئاتر استان تهران معرفی شدند

​مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) از اضافه شدن بخش کودک و نوجوان به بیست‌ونهمین جشنوارۀ تئاتر استان تهران، با پیشنهاد و حمایت‌های این مرکز و حضور 3 داور با سابقۀ تئاتر به عنوان هیئت بازبین انتخاب آثار این دوره از جشنواره در بخش کودک‌و‌نوجوان خبر داد.

به گزارش اینتیتر، مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) از اضافه شدن بخش کودک و نوجوان به بیست‌ونهمین جشنوارۀ تئاتر استان تهران، با پیشنهاد و حمایت‌های این مرکز و حضور 3 داور با سابقۀ تئاتر به عنوان هیئت بازبین انتخاب آثار این دوره از جشنواره در بخش کودک‌و‌نوجوان خبر داد.

سجاد عباسی، مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی امید با معرفی هیئت بازبین انتخاب آثار در این جشنواره، با اشاره به حضور «امیرحسین شفیعی» در جایگاه دبیر این جشنواره، گفت: «میثم یوسفی، امین اکبری‌نسب و فرزاد دلباسی بازیگران و کارگردانان با سابقه‌ای هستند که در این هیئت به داوری آثار راه‌یافته به این جشنواره خواهند پرداخت.»

عباسی با اشاره به این که حدود 40 گروه متقاضی برای شرکت در این جشنواره درخواست داده‌اند، اضافه کرد: «آثار ارسال شده به این جشنواره در مدت زمان 4 روز بازبینی و پایش می‌شود و در نهایت، پس از انتخاب آثار، نمایش‌های برگزیده در آبان‌ماه برای اجرای عموم به روی صحنه خواهند رفت.»

عباسی، با امیدواری در این خصوص که خروجی آثار شرکت‌کننده در جشنواره بتواند محصول خوبی برای ارائۀ به عموم مخاطبان باشد، ادامه داد: «فرآیند، انتخاب آثار، انتخاب داوران، اجرای آثار و حوزه‌های دیگری اجرایی بر عهدۀ «مرکز امید» بوده است و این مرکز با مشارکت مجموعه‌های تابعۀ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری کارگاه‌ها، بازینی‌ها، انتخاب داوران بازبین و انتخاب داوران نهایی و برگزاری بخش نهایی را بر عهده دارد.»

در ادامه، با داوران معرفی‌شده به عنوان داوران بازبین هیئت انتخاب آثار بخش کودک و نوجوان به بیست‌ونهمین جشنوارۀ تئاتر استان تهران، آشنا می‌شوید:

فرزاد لباسی

فرزاد لباسی، متولد سال 1358، در همدان است. وی دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی‌ارشد در رشتۀ ادبیات نمایشی است و علاوه بر نویسندگی و کارگردانی در دانشگاه نیز تدریس می‌کند. دلباسی مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر است که مدت 30 سال سابقه فعالیت مستمر درعرصه تئاتر را در کارنامۀ هنری خویش به ثبت رسانده است.

بازبینی و داوری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان، جشنواره سرو، جشنواره استانی، جشنواره دانش‌آموزی و کارشناس فرهنگی هنری اداره کل آموزش وپرورش استان همدان، از جمله جایگاه‌هایی بوده است که دلباسی در آن‌ها به فعالیت پرداخته است. کتاب‌های «از آگوستوبوال تا نمایش خلاق»، «مبانی بازیگری در مدارس» و «روانشناسی حالات مختلف صورت» از جملۀ تألیفات اوست. حضور در جشنواره‌های مختلف «بین‌المللی فجر»، «فجرپلاس»، «کودک‌ونوجوان» و «آیینی‌وسنتی»، «عروسکی»، «مقاومت»، «دیوان‌دره»، «مهرکاشان»، «سیمرغ»، «استانی»، «منطقه‌ای»، «بانوان» بخشی از رزومۀ وی در حوزۀ حضور در جشنواره‌هاست

این کارگردان با سابقۀ تئاتر کارگردانی 40 اثر و دریافت 50 رتبه دیپلم افتخار و لوح تقدیر از جشنواره‌های مختلف کشوری و بین‌المللی را در کارنامه دارد و همچنین کارگردانی نمایش‌هایی چون «موش کجا گربه کجا»، «از اسب تا سیب»، «من و کوزه»، «سیب هفتم»، «وارث»، «نقل سرخ»، «استخوان خور»، «ورود الاغ ممنوع»، «چشمهایش می‌خندد»، «خواهران شوربختی» را نیز بر عهده داشته است.

امین اکبری‌نسب

امین اکبری نسب، متولد 10 اردیبهشت 1363 در الیگودرز استان لرستان است. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشتۀ نمایش با گرایش کارگردانی و بازیگری به پایان رسانده است. اکبری‌نسب، مدرس دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکز (هنر و معماری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی و مدرس بازیگری است. حضور در دوره فیلم سازی انجمن سینمای جوانان، عضویت در انجمن بازیگران خانه تئاتر و پژوهشگری در حوزۀ نمایش از دیگر فعالیت‌های اوست

وی کارگردانی نمایش‌های متعددی را بر عهده داشته است. نمایش «دایره گچی قفقازی» نوشته برتولت برشت با اجرا در تماشا خانۀ ملک، نمایش «خانه برناردا البا» نوشته «فدریکو گارسیا لورکا» با اجرا در تماشاخانۀ سپند، نمایش «مکبث» نوشته «ویلیام شکسپیر» با اجرا در «تماشاخانه مشایخی» و نمایش «آونگ خاطرات ما» نوشته عباس معروفی با اجرا در جشنواره تئاتر دانشگاهی، بخشی از رزومۀ او در حوزۀ کارگردانی است.

بازی در فیلم سینمایی «ابرهای ارغوانی» به کارگردانی سیامک شایقی، بازی در تله فیلم «سم» به کارگردانی علی کرمی، بازی در سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری برای پخش از شبکه سوم سیما، بازی در سریال «سر به راه» به کارگردانی سعیدسلطانی برای شبکه پنج تهران پخش نوروزو بازی در تله فیلم داستانی «رأس ساعت 6» به کارگردانی وحید جباری بخشی از فعالیت‌های او برای تلویزیون است.

میثم یوسفی

میثم یوسفی، متولد سوم تیرماه ۱۳۶۱ نویسنده کارگردان و بازیگر تئاتر است. میثم یوسفی متولد ۱۳۶۱ در تهران بازیگر، ایده پرداز و کارگردان است. وی مدرس تئاتر بوده و دانش‌آموخته مدرسه هنر ژاک لوکوک فرانسه می‌باشد. یوسفی دارای کارشناسی سینما از دانشگاه تهران است.

میثم یوسفی در آثاری همچون فیلمهای وقتی همه خوابیم، دوشیزه و سریالهای شبکه مخفی زنان، یکی بود یکی نبود، گاهی به پشت سر نگاه کن به عنوان بازیگر حضور داشته است.

این هنرمند حوزۀ هنرهای نمایشی همچنین در تله تاتر در پی کاروان و فیلمهای کوتاه آنتن، الکترون و نمایشهای قصه های سفر پر ماجرای کشتی نوح،  حکومت گجر خان، فاندو و لیز، بولشویک، اخککندو و ... نیز به عنوان بازیگر حضور داشته است.

میثم یوسفی همچنین کارگردانی نمایشهای «نازگل»، «جنگ و صلح، اولین بازی»، «هدیه اسرارآمیز»، «هفت‌خوان» را برعهده داشته است. نویسندگی نمایش‌هایی همچون «هفت‌خوان»، «عمو نوروز اومده» و فیلم تئاتر «جنگ و صلح»، کارگردانی و طراحی آثار دیگری همچون «نازگل» و «شکوفه‌های بهاری» و از جمله فعالیت‌های او در حوزه تئاتر است. وی همچنین به عنوان بازیگر در نمایش‌هایی مانند «نازگل»، «قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح»، «طریقه حکومت گجرخان»، «بلشویک»، «اخککندو»، «کمدی حکایت فین به روایت جین»، «کابوس‌های مرد مشکوک» و «الماس شهر تارا» حضور داشته است.

یوسفی علاوه بر نویسندگی طراحی کارگردانی و بازیگری در نمایش‌های دیگری در جایگاه طراح صحنه طراح لباس و صداپیشه نیز حضور داشته است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد