نخستین نشست تخصصی هنر و اندیشۀ «امیدا» در تهران برگزار شد

کد خبر : ۳۶۸۰۷۳
نخستین نشست تخصصی هنر و اندیشۀ «امیدا» در تهران برگزار شد

مدیر مرکز رشد نوجوان امید، از برگزاری نخستین نشست تخصصی هنر و اندیشۀ «امیدا»، با خبر داد.

به گزارش اینتیتر، نخستین نشست تخصصی هنر و اندیشۀ «امیدا»، ویژه مسئولان باشگاه‌های رشد استان‌های مرکز امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) با هدف هدف ارتقای سطح کیفی روابط مرکز امید با رابطین استانی رشد و آشنایی بیشتر رابطین استانی، دوشنبه 2 تا چهارشنبه 4 مهر به میزبانی مرکز رشد نوجوان امید در محل کارستان بهارستان برگزار شد.

روز نخست:

(2 مهرماه ساعت 09:00) جلسات توجیهی نشست‌های هم‌اندیشی و انتقال تجربه و کارگاه‌های آموزشی با حضور علی جانباز مدیرعامل خانواده  امید و رییس حوزۀ هنری کودک و نوجوان با موضوع «وضعیت شناسی نوجوان امروز ایران » و دکتر محسن دنیوی، با موضوع «آیندۀ هنر و رسانۀ ایران» (2 مهرماه ساعت 10:30) و رابطین استانی در نشست تجربه‌نگاری (2 مهرماه ساعت 14:30 ) ضمن بیان تجارب خویش در حوزه‌های مختلف فعالیت در مراکز استان‌ها، به منظور ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های ترویجی استانی و ترغیب مخاطب به استفاده از محصولات تولیدی توسط مرکز امید (حوزۀ هنری کودک و نوجوان) به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

کارگاه فرآیندهای باشگاه رشد (2 مهر ماه ساعت 16:00 تا 18:00) با حضور نقی یعقوبی، با موضوع تشریح فرآیندهای این باشگاه، بررسی روند فعالیت‌ها و پرسش و پاسخ با حاضران برگزار شد.

پس از اتمام نشست، رابطین استانی با حضور در سالن مهر حوزۀ هنری به تماشای نمایش «فقط خودم» تولید شده توسط مرکز امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) (2 مهر ماه ساعت18:30 تا 19:30) نشستند. این نمایش که در تماشاخانۀ مهر حوزۀ هنری به روی صحنه می‌رود، نمایشی به قلم «مهدی سیم‌ریز» و کارگردانی «محمد جهانپا» است که تا 15 مهر ماه، هر شب از ساعت 18:00

روز دوم:

در نخستین کارگاه روز دوم (3 مهر ماه ساعت 08:00) صبح «سید امین باطنی»، دستیار ویژه رئیس حوزۀ هنری انقلاب اسلامی در کارگاه مسیر تحول در حوزۀ هنری در کارستان بهارستان حضور یافت. در این کارگاه، روند فعالیت‌های حوزۀ هنری از ابتدا تا به امروز مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و به سؤالات حاضران در این نشست پیرامون موضوعات جاری پاسخ داده شد.

وحید عظیمی‌وند، در دومین کارگاه روز دوم (3 مهر ماه ساعت 10:00) با عنوان «باشگاه رشد نوجوان»، روندها و شیوۀ فعالیت باشگاه‌ رشد نوجوان را برای رابطین استان‌ها شرح داده و به سؤالات حاضران در این نشست پیرامون موضوعات جاری پاسخ داده شد.

در کارگاه سوم با عنوان «چگونگی برگزاری رویداد» (3 مهر ماه ساعت 11:00)، «آرش صحرا نورد» روند صفر تا صد برگزاری یک رویداد را تشریح نموده و چالش‌های پیش روی برگزاری رویدادهای هنری گوناگون را مورد بررسی قرار داد.

چهارمین کارگاه(3 مهر ماه ساعت 14:00 تا 16:00)، ، با موضوع «روش استعدادیابی هنری نوجوان و مسیردهی» استاد «حسین فدایی‌حسین» حضور پیدا کرده و در خصوص چگونی شناسایی استعدادهای هنری نوجوانان موضوعاتی را مطرح نموده و نحوۀ مسیردهی درست در راستای علایق و توانایی‌های آنان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. 

پنجمین قسمت از این رویداد در روز دوم (3 مهر ماه ساعت 16:00 تا 18:00)، به معرفی «خانوادۀ امید» اختصاص یافت. در این کارگاه، «مجید مجیدی» مدیر اندیشکدۀ امید، «سجاد عباسی» مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی امید، «متین محجوب» مدیر مرکز تولیدات هنری امید و «حجت‌الاسلام محمد رحمانی» مدیر مرکز نوآوری فرهنگی امید به معرفی فعالیت‌های جاری در مراکز تحت مدیریت خویش پرداخته و موضوعات کاری پیش رو را برای رابطین استانی تشریح کردند.

رابطین استان‌های مرکز امید با هدف همفکری جهت ترویج محصول و تبلیغ آن به منظور استفادۀ بیشتر مخاطبان کودک و نوجوان، با حضور در «سازمان سینمایی سوره»(3 مهر ماه ساعت 19:00 تا 21:00)، ، به تماشای فیلم سینمایی «باغ کیانوش» به کارگردانی «رضا کشاورز» نشستند.

روز سوم:

در کارگاه «بوکزیستو» (4 مهرماه ساعت 08:00 تا 10:15) با حضور «توحید کریمی» به روند شکل‌گیری «کافه کتاب» و موضوع چالش‌های پیش‌رو در حوزۀ کتاب‌خوانی در میان نوجوانان پرداخته شد.

در آخرین نشست از این رویداد (4 مهرماه ساعت 11:00 تا 12:15) با عنوان «نسبت برنامۀ تحولی استان‌ها با حوزۀ هنری کودک و نوجوان»، سعید لشکری، معاون راهبری استان‌های حوزۀ هنری، رابطۀ میان برنامۀ تحولی استان‌ها با حوزۀ هنری کودک و نوجوان را برای رابطیان استانی تشریح کرده و به سؤالات و ابهامات رابطین پاسخ داد.

پس از پایان یافتن برنامه‌ها در روز سوم، آئین اختتامیۀ این رویداد، با حضور علی جانباز، رئیس مرکز امید (حوزۀ هنری کودک و نوجوان) برگزار شد.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد