ساپینتو در آستانه بازگشت به استقلال؛ هیات مدیره رسما او را معرفی می‌کند!

کد خبر : ۳۶۴۵۲۱
ساپینتو در آستانه بازگشت به استقلال؛ هیات مدیره رسما او را معرفی می‌کند!

از جدیدترین گزینه هلدینگ خلیج فارس و باشگاه استقلال برای جانشینی جواد نکونام رونمایی شده است که البته شانس زیادی برای جانشینی نکونام دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از فوتبالی، اگرچه استقلال به صورت رسمی با جواد نکونام قطع همکاری نکرده اما اتفاقاتی که در چند روز گذشته رخ داده، نشان می‌دهد که خبر فوتبالی درباره برنامه استقلال برای عبور از جواد نکونام، صحت دارد و مدیران این باشگاه و همچنین هلدینگ خلیج فارس، به دنبال جانشین او هستند.

بعد از منتفی شدن بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال، نام چند مربی به عنوان گزینه جانشینی نکونام مطرح شد که در میان آنها اسم نفرات بسیار سرشناسی دیده می‌شد اما یکدفعه نام پتف بلغارستانی، وسط آمد. مربی‌ای که حتی تا استانبول هم آمده و آماده سفر به تهران است اما احتمالا خبری از صادر شدن بلیت تهران برای این مربی نباشد.

اطلاعات موثق فوتبالی حاکی از آن است که در حال حاضر، ریکاردو ساپینتو جدی‌ترین گزینه باشگاه استقلال برای جانشینی نکونام محسوب می‌شود. ساپینتوی پرتغالی که سابقه هدایت استقلال را داشته، البته یک مانع بزرگ برای بازگشت به ایران دارد و آن محرومیت چهارماهه این مربی در صورت حضور مجدد در لیگ برتر است.

13 خرداد سال 1402 و بعد از جنجال فینال جام حذفی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، سرمربی وقت استقلال را به خاطر اتفاقات دربی 101، 4 ماه محروم کرد. محرومیتی که با بازگشت مربی پرتغالی به فوتبال ایران، دوباره فعال خواهد شد.

این وسط، نکته‌ای که کمتر کسی به آن توجه کرده، درخواست استقلال برای کاهش محرومیت ساپینتو بوده است.

قبل از جدایی ساپینتو از استقلال، مدیران وقت این باشگاه، پرونده مربی پرتغالی را به کمیته استیناف بردند تا مدت محرومیت او را کم کنند. البته که جلسه کمیته استیناف تشکیل نشد چرا که ساپینتو، ایران را به مقصد قبرس ترک کرد تا در آنجا مشغول به کار شود.

حالا در صورتی که قرار به بازگشت مربی پرتغالی باشد، استقلال پیگیر برگزاری جلسه کمیته استیناف درباره ساپینتو خواهد بود تا شاید محرومیت این مربی کاهش پیدا کند.

طبق اطلاعات فوتبالی، ساپینتو مشکلی برای فعالیت در لیگ برتر ندارد و مجوز کار او در ایران توسط نهادهای نظارتی صادر شده و حالا باید دید تصمیم نهایی مدیران هلدینگ خلیج فارس و باشگاه استقلال چه خواهد بود.

به این نکته هم اشاره کنیم که مهمترین دلیلی که باعث شده استقلال سراغ ساپینتو برود، شناخت این مربی از فوتبال ایران است. 

فوتبالی، تقریبا یکماه پیش و قبل از شروع لیگ برتر، از مذاکره استقلال با گزینه‌های جانشینی نکونام خبر داده بود که نام ساپینتو هم در بین آنها دیده می‌شد و مربی پرتغالی، بعد از مجیدی و استراماچونی، گزینه سوم باشگاه بود و حالا که فرهاد مجیدی به خاطر اختلاف بر سر مدت زمان قرارداد پیشنهادی با استقلال به نتیجه نرسیده و استراماچونی به دلیل عدم پذیرش مذاکره اولیه، از لیست هلدینگ حذف شده‌اند، ساپینتو در کنار پتف، تنها گزینه‌های استقلال هستند که پتف مقبولیت لازم برای هدایت استقلال را کسب نکرد و حالا سایپنتو صاحب بیشترین شانس برای هدایت استقلال است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد