توتو اسکیلاچی کیست؟ | مهاجم افسانه‌ای فوتبال ایتالیا که درگذشت

کد خبر : ۳۶۶۷۹۴
توتو اسکیلاچی کیست؟ | مهاجم افسانه‌ای فوتبال ایتالیا که درگذشت

توتو اسکیلاچی یک مهاجم بود که در طول فعالیت حرفه‌اش با لباس تیم‌های معتبری مانند یوونتوس و اینتر و به ویژه تیم ملی ایتالیا به زمین رفت.

به گزارش اینتیتر به نقل از اقتصاد۲۴، سالواتوره اسکیلاچی، معروف به توتو یکی از بازیکنان افسانه‌ای فوتبال و مردی که خیلی‌ها او را با گل‌های بی‌نظیرش می‌شناسند، امروز درگذشت. مرگی زودرس که همه دوستداران فوتبال را در بهت فرو برد. بازیکنی که به خاطر گل‌هایش در جام جهانی ۱۹۹۰، بین ایتالیایی‌ها مشهور است، تا چندی قبل در وضعیت جدی در بیمارستان سیویکو پالرمو بستری بود و در نهایت امروز جان باخت. او همچنین به عنوان قهرمان جادویی شناخته می‌شود؛ چراکه جایزه برترین گلزن و بهترین بازیکن را بارها به دست آورده است.

توتو اسکیلاچی کیست؟

توتو اسکیلاچی اول دسامبر ۱۹۶۴ در پالرمو متولد شد. او یک مهاجم بود که در طول فعالیت حرفه‌اش با لباس تیم‌های معتبری مانند یوونتوس و اینتر و به ویژه تیم ملی ایتالیا به زمین رفت. برادر کوچکترش جوزپه هم فوتبال بازی می‌کرد. برادر کوچکتر دیگرش، جووانی، نیز سعی کرد در همان مسیر پیش برود. برادرزاده‌اش فرانچسکو دی ماریانو است که در حال حاضر بازیکن پالرمو است. توتو دو بار ازدواج کرده است، اولین بار با ریتا بوناکورسو و سپس با باربارا لومباردو. او سه فرزند به نام‌های ماتیا، نیکول و ژسیکا اسکیلاچی دارد.

افتخارات توتو اسکیلاچی در فوتبال

توتو اسکیلاچی یک مهاجم سریع بود. او با درک موقعیت، حرکات سریع و آرامش در برابر دروازه به یکی از برترین بازیکنان فوتبال تبدیل شد. او همچنین به خاطر کاریزما و توانایی رهبری در لحظات تصمیم‌گیری به یاد مانده است.

توتو اسکیلاچی حرفه خود را در باشگاه شهر مادری خود، پالرمو، آغاز کرد. او در این تیم در سری C1 بازی کرد و در ۷۷ حضور ۱۱ گل به ثمر رساند. در سال ۱۹۸۶، به مسینا منتقل شد، جایی که به توانایی‌های گلزنی‌اش توجه مردم ایتالیا را جلب کرد. در ۱۰۴ بازی در سری B، ۳۲ گل به ثمر رساند و توجه باشگاه‌های بزرگ‌تر را به خود جلب کرد.

اسکیلاچی در سال ۱۹۸۹، توسط یوونتوس خریداری شد. او فرصت یافت تا در سطح بین‌المللی هم برجسته شود. وی در فصل ۱۹۸۹-۱۹۹۰، جام ایتالیا و جام یوفا را به دست آورد. اسکیلاچی در ۹۰ بازی با یوونتوس، ۲۶ گل به ثمر رساند. پس از تجربه خود با یوونتوس، در سال ۱۹۹۲ به اینتر منتقل شد که در آنجا کمتر موفق بود. وی در دو فصل، در ۳۰ بازی ۱۱ گل به ثمر رساند.

توتو اسکیلاچی در سال ۱۹۹۴، تصمیم گرفت تا تجربه‌ای خارج از کشور داشته باشد و به ژاپن منتقل شود تا با تیم ژوبیلو ایواتا بازی کند و موفق شد در ۹۱ بازی ۵۸ گل به ثمر برساند. توتو اسکیلاچی به خصوص به خاطر بازی استثنایی خود با تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۱۹۹۰ در ایتالیا به یاد مانده است. در آن رقابت، او به دلیل به ثمر رساندن ۶ گل تبدیل به بازیکن افسانه‌ای شد که او را برترین گلزن رقابت  آن کرد.

همه افتخارات اسکیلاچی

مسینا:

  - قهرمانی سری C2 ایتالیا: ۱۹۸۲-۱۹۸۳ (گروه D)

  - قهرمانی سری C1 ایتالیا: ۱۹۸۵-۱۹۸۶ (گروه B)

یوونتوس:

  - جام حذفی ایتالیا: ۱۹۸۹-۱۹۹۰

  - جام یوفا: ۱۹۸۹-۱۹۹۰

ژوبیلو ایواتا:

  - قهرمانی ژاپن: ۱۹۹۷

افتخارات فردی اسکیلاچی:

  - آقای گل سری B: ۱۹۸۸-۱۹۸۹ (۲۳ گل)

  - آقای گل جام جهانی: ایتالیا ۱۹۹۰ (۶ گل)

  - توپ طلای آدیداس جام جهانی: ایتالیا ۱۹۹۰

  - کفش طلای آدیداس جام جهانی: ایتالیا ۱۹۹۰ (۶ گل)

  - تیم منتخب جام جهانی: ایتالیا ۱۹۹۰

  - جایزه اونز نقره‌ای: ۱۹۹۰

زندگی پس از فوتبال

اسکیلاچی بعد از بازنشستگی از فوتبال، در برنامه‌های مختلف تلویزیونی در ایتالیا حضور یافت. او در چندین برنامه تلویزیونی، از جمله رئالیتی شوها و برنامه‌های ورزشی ظاهر شد. او همچنین یک مدرسه فوتبال برای جوانان در پالرمو به نام مرکز ورزشی لوییس ریبولا تأسیس کرد و تلاش می‌کرد علاقه‌اش به فوتبال را به نسل‌های جدید منتقل کند. پس از فوتبال، او به آرامی به زندگی خود ادامه داد و همچنان مورد علاقه هواداران ایتالیایی بود.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد