خولیو ولاسکوئز، سرمربی جدید استقلال: نگاهی به رزومه او

کد خبر : ۳۷۰۷۸۲
خولیو ولاسکوئز، سرمربی جدید استقلال: نگاهی به رزومه او

خولیو ولاسکوئز، سرمربی ۴۳ ساله اسپانیایی، به عنوان جدی‌ترین گزینه هدایت استقلال مطرح شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از همشهری انلاین، مدیران باشگاه استقلال در کش‌وقوس انتخاب سرمربی جدید برای تیم‌شان هستند و بعد از پذیرش استعفای جواد نکونام، رایزنی‌ها برای انتخاب جانشین او به شکل جدی‌تری دنبال می‌شود البته که بازخوانی مصاحبه اخیر فرهاد مجیدی نشان می‌دهد که پروژه انتخاب جانشین برای نکونام بعد از داربی پایتخت آغاز شده، اما با این وجود، فعلاً خبری از امضای قرارداد با سرمربی جدید نیست و براساس آخرین خبرها، تصمیم نهایی مدیران باشگاه استقلال، انتخاب گزینه خارجی است.
آندره‌آ استراماچونی، ریکاردو سا پینتو، ژوزه پسیرو و خاوی گراسیا از جمله سرمربیانی بودند که در روز‌های گذشته نام‌شان به عنوان گزینه هدایت استقلال مطرح شد. در این میان گفته می‌شود که مذاکرات در زمینه مسائل مالی با استراماچونی مثبت پیش نرفته و با توجه به محرومیت سا پینتو، حضور این سرمربی پرتغالی در استقلال هم منتفی است و ریکاردو سا پینتو در آستانه پیوستن به کازابلانکا مراکش است و به‌زودی قراردادش با این تیم را نهایی می‌کند. رایزنی‌ها با چهره‌هایی نظیر پسیرو و گراسیا هم پیشرفت چشمگیری نداشته تا پروژه انتخاب سرمربی جدید برای استقلال همچنان بی‌سرانجام باشد.

سکوت جنجالی فدراسیون و شایعاتی بی‌پایان

تیم اماراتی بیشتر از پرسپولیس در تیم ملی ایران بازیکن دارد!

لورنتیو رگه‌کامپف، سرمربی ۴۹ ساله رومانیایی روز گذشته نامش به عنوان جدی‌ترین گزینه هدایت استقلال مطرح شد و در این میان اعلام شد که او از سوی مدیر برنامه مورداعتماد احمد شهریاری، رئیس هیات‌مدیره استقلال به مدیران این باشگاه معرفی شده و احتمالاً بعد از انتقال جنجالی ۲ بازیکن بوسنیایی به استقلال، انتقال لورنتیو رگه‌کامپف هم به جمع آبی‌ها نهایی خواهد شد. با این وجود، بامداد امروز (سه‌شنبه) باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به شایعه مطرح‌شده واکنش نشان داد.
آبی‌ها در بیانیه خود با تکذیب شایعه مطرح‌شده پیرامون انتخاب رگه‌کامپف به عنوان سرمربی استقلال، توضیح دادند: «برخلاف شایعات منتشر شده در برخی کانال‌ها و رسانه‌ها مبنی بر معرفی گزینه مربیگری استقلال توسط آقای احمد شهریاری رییس هیات‌مدیره، خبر مذکور تکذیب می‌شود. فرآیند معرفی گزینه‌های سرمربی‌گری استقلال از سوی ایجنت‌های مورد تایید فیفا به هیات‌مدیره صورت می‌گیرد و پس از بررسی کارنامه افراد در جلسه هیات‌مدیره، سرمربی جدید استقلال انتخاب خواهد شد».

ولاسکوئز، جدی‌ترین گزینه جانشینی نکونام

مسئولان باشگاه استقلال که این روز‌ها درگیر بررسی رزومه سرمربیان مختلف اروپایی هستند، رایزنی‌های خود با خولیو ولاسکوئز را به شکل جدی‌تری دنبال می‌کنند. سرمربی اسبق ویارئال، رئال بتیس، آلاوس و رئال ساراگوسا که تجربه سرمربیگری در اودینزه ایتالیا و فورتونا سیتارد هلند را هم در کارنامه‌اش دارد و روی نیمکت تیم ماریتیمو پرتغال هم نشسته است. جالب آنکه ولاسکوئز از ۲۹ سالگی فعالیت خود در نقش سرمربی را آغاز کرده و همین مسئله باعث شده تا او در ۴۳ سالگی، رزومه پرباری داشته باشد.
ولاسکوئز بیشترین دوره سرمربیگری‌اش را روی نیمکت تیم آلکورکون اسپانیا گذرانده و ۸۲ بار هدایت این تیم را برعهده داشته است. جالب آنکه در طول ۱۴ ساله فعالیت در نقش سرمربی در تیم‌های مختلف، خولیو ولاسکوئز تجربه سرمربیگری در لیگ‌های معتبر اروپایی از جمله سری‌آ ایتالیا، لالیگا اسپانیا، اردیویسه هلند و البته لیگ برتر پرتغال را به‌دست آورده، اما هیچ‌گاه در زمینه کسب جام موفق نبوده است. براساس آخرین خبرها، گفته می‌شود مذاکرات اولیه با ولاسکوئز مثبت پیش رفته و در جلسه روز گذشته هیات‌مدیره هم نام این سرمربی جوان اسپانیایی مطرح شده و اگر دور پایانی مذاکرات هم مثبت پیش برود، انتخاب او به عنوان سرمربی جدید استقلال دور از ذهن نیست.

گفتنی است که آبی‌ها قصد دارند تا پایان هفته جاری از سرمربی جدید خود رونمایی کنند که باید دید ولاسکوئز رسماً جانشین جواد نکونام خواهد شد یا گزینه دیگری مدنظر آبی‌ها است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد