یکی از این ۳ نفر سرمربی استقلال می‌شود؟

کد خبر : ۳۷۰۷۸۸
یکی از این ۳ نفر سرمربی استقلال می‌شود؟

بعد از قطع همکاری باشگاه استقلال با جواد نکونام طی روزهای اخیر نام مربیان خارجی زیادی برای همکاری با این باشگاه در ادامه فصل مطرح شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از فرهیختگان، بعد از قطع همکاری باشگاه استقلال با جواد نکونام طی روزهای اخیر نام مربیان خارجی زیادی برای همکاری با این باشگاه در ادامه فصل مطرح شده است. بااین‌حال در وضعیتی که احساس می‌شد با جدایی نکونام، یک سرمربی طراز اول خارجی جایگزین او خواهد شد ناگهان سهراب بختیاری‌زاده، پیشکسوت این باشگاه که تا پیش از این در عرصه سرمربیگری رزومه خاصی نداشت، به‌عنوان سرمربی موقت انتخاب تا پروسه انتخاب سرمربی خارجی برای این تیم ادامه‌دار شود.

این درحالی است که با وجود بختیاری‌زاده، استقلالی‌ها موفق شده‌اند هوادار را شکست دهند. بااین‌حال موضوعی که بیش از هر چیز در این دیدار به چشم آمده به عدم انسجام فنی در غیاب یک سرمربی مطرح و بزرگ در ساق‌های بازیکنان استقلال مربوط می‌شد تا جایی که این امر کاملا مشهود بود که امضای یک سرمربی صاحب‌سبک پای بازی این تیم دیده نمی‌شود!

حالا نیز استقلال در ادامه بازی‌های حساس و سرنوشت‌ساز داخلی و آسیایی خود بازی‌های مهمی مانند النصر در آسیا و ذوب‌آهن و تراکتور در لیگ برتر را بعد از فیفادی درپیش دارد و این درحالی است که طبق وعده مدیران این باشگاه در همین ایام یعنی فیفادی و چه‌بسا طی روزهای هفته جاری باید سرنوشت سرمربی خارجی استقلال مشخص، نهایی و اعلام شود.

استقلالی‌ها بلافاصله بعد از فیفادی به‌مصاف ذوب‌آهن می‌روند و سپس در تهران باید با النصر دیدار می‌کنند و درصورتی‌که وعده مدیران این باشگاه درست باشد، باید هرچه سریع‌تر تکلیف سرمربی خارجی این تیم- که مطالبه اصلی هواداران استقلال است- روشن شود. 

از سوی دیگر در میان گزینه‌‌های مطرح‌شده برای هدایت استقلال، در این مدت نام‌‌های بزرگی همچون خاوی گارسیا، ژوزه پسیرو، آندره‌آ استراماچونی، ریکاردو ساپینتو و یکی، دو گزینه از کشورهایی مانند فرانسه و برزیل مطرح شده و این درصورتی است که از فرهاد مجیدی نیز به‌عنوان جدی‌ترین گزینه داخلی هدایت استقلال در این مدت نام برده شد که البته این چهره طی روزهای اخیر در گفت‌وگویی ضمن تشکر از اعتماد مدیران استقلال، این پیشنهاد را رد کرد و حاضر به بازگشت به استقلال نشد. 

نکته جالب اینکه در روزهای گذشته کارنامه حدود ۳۰ تا ۴۰ سرمربی خارجی موردبررسی قرارگرفتند اما بیشتر از هر همه اسامی‌ای مانند پسیرو، استراماچونی و ساپینتو مطرح شدند. بااین‌حال پسیرو که تجربه زیادی در فوتبال بین‌المللی دارد، یکی از گزینه‌های جدی به‌شمار می‌رود اما این چهره به‌همراه یک سرمربی فرانسوی و چند سرمربی مطرح دیگر به‌خاطر فضای حاکم بر منطقه و احتمالات پیش‌رو، درخواست استقلال را رد کرده‌اند.

همچنین استراماچونی ایتالیایی پیش از این دوره موفقی در استقلال داشته و موردتوجه هواداران و مدیران باشگاه هم بوده است. توقعات مالی بیش‌ازاندازه این سرمربی درنهایت باعث شد مدیران این باشگاه عطای همکاری با سرمربی ایتالیایی را به لقایش ببخشند و نام وی را از جمع گزینه‌ها خارج کنند.

سرانجام نام ساپینتو به‌دلیل محبوبیتش نزد هواداران مطرح شد، اگرچه محرومیت او مشکلاتی ایجاد کرد که درنهایت همین مورد و البته سابقه برخی اقدامات و رفتارهای دور از ذهن این سرمربی در برهه‌های زمانی حساس باعث شد نام این سرمربی هم از جمع گزینه‌های خارجی استقلالی‌ها خارج شود. 

همچنین در این مدت صحبت‌هایی از بازگشت دوباره پتف به جمع گزینه‌های سرمربیگری استقلال شنیده می‌شد که این موضوع به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد. این در شرایطی است که مدیران باشگاه وعده داده‌اند تا چهارشنبه سرمربی جدید تیم را معرفی خواهند کرد.

از سوی دیگر از آنجا که استقلال در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هنوز نتیجه لازم را کسب نکرده است، هواداران این تیم مشتاقانه منتظر روشن شدن وضعیت نیمکت این تیمند تا این سرمربی خارجی با سامان دادن به شرایط فنی استقلال هرچه سریع‌تر این تیم را دوباره روی ریل بیندازد و از استقلال فصل جدید در ایران و آسیا یک مدعی بسازد. 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد