دادسرای رفسنجان در آستانه صدور قرارنهایی برای متهمان پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان؛ متهمان مشترک در پرونده باشگاه‌های کرمانی!

کد خبر : ۳۷۰۸۴۱
دادسرای رفسنجان در آستانه صدور قرارنهایی برای متهمان پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان؛ متهمان مشترک در پرونده باشگاه‌های کرمانی!

بر اساس خبرهایی که به فوتبالی رسیده است، پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان به مرحله صدور کیفرخواست رسیده و تا پایان ماه مهر، کیفرخواست این پرونده صادر می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از فوتبالی، اوایل امسال بود که ماجرای فساد در باشگاه مس رفسنجان، با افشای تخلفات گسترده در باشگاه مس رفسنجان مطرح شد. در این پرونده چند نفر از مدیران باشگاه مس رفسنجان، چند نفر از مدیران سازمان لیگ و رییس کمیته داوران و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و چند فعال رسانه‌ای احضار شدند و حتی کار به بازداشت چند تن از متهمان هم رسید و برخی هم با تودیع وثیقه آزاد شدند و و البته بازداشت شدگان هم به قید وثیقه آزاد شدند.

حالا کسانی که متهم واقع شده اند در دو سه هفته اخیر برای دفاع آخر به دادسرای رفسنجان رفتند و حالا منتظر صدور قرارنهایی دادسرا هستند. قراری که با صدور کیفرخواست هم همراه است و در نهایت پس از صدور قرار، پرونده به دادگاه می رود تا درباره متهمان تصمیم گیری انجام شود. البته مطمئنا آنهایی که برایشان کیفرخواست صادر شده به قرار دادسرا اعتراض می کنند و پرونده هم به دادگاه می رود تا در صورت اعاده دادرسی، دوباره برای متهمان قرارجدید صادر شود و به این ترتیب احتمال بازداشت متهمان وجود دارد.

اواخر مرداد حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان با تشریح آخرین وضعیت این پرونده اعلام کرد که ظرف 15 الی 20 روز آینده پرونده فساد فوتبال در دادسرا منتهی به تصمیم می‌شود تا کیفرخواست و قرار مجرمیت صادر و پرونده به مرحله دادگاه ارجاع شود.

با گذشت حدود 50 روز از آن مصاحبه، خبری از صدور کیفرخواست متهمان پرونده نشده بود. اما فوتبالی خبردار شده است که کیفرخواست همه متهمان صادر شده است و به زودی قرارنهایی دادسرا صادر می شود و پرونده به دادگاه خواهد رفت تا دادگاه با حضور متهمان برگزار خواهد شد.

در این باره البته نکات مهمی هم وجود دارد. اول این که از مدتی پیش پرونده مشابهی برای دو باشگاه دیگر این استان یعنی گل‌گهر سیرجان و مس کرمان هم باز شده است که پرونده این دو باشگاه به صورت جداگانه در حال بررسی است. اما علیرغم این که به این پرونده‌ها به صورت مجزا رسیدگی می‌شود اما این 3 پرونده متهمان مشترکی دارد که نشان می‌دهد این فساد به صورت سازمان یافته شکل گرفته بوده است.

پرونده باشگاه گل گهرسیرجان هم پرونده قطور و گسترده ای است و همانطور که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده بود، مدیرعامل سابق این باشگاه مدتی در بازداشت به سر برده است. پرونده مس کرمان هم به صورت مجزا پیگیری می شود.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد