16 سال پس از آخرین افتخار مربیگری؛ «پل لو گن» هم گزینه سرمربیگری آبی ها شد!

کد خبر : ۳۷۰۹۷۴
16 سال پس از آخرین افتخار مربیگری؛ «پل لو گن» هم گزینه سرمربیگری آبی ها شد!

ظاهرا پروژه انتخاب سرمربی خارجی استقلال با موفقیت به پایان رسیده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از فوتبالی، بعد از این که باشگاه استقلال و جواد نکونام برای قطع همکاری به توافق رسیدند سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت استقلال معرفی و قرار شد سهراب تا زمان انتخاب سرمربی خارجی جدید هدایت استقلال را بر عهده داشته باشد.

سهراب در بازی با هوادار روی نیمکت استقلال نشست و توانست این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد. حالا اما خبر رسیده باشگاه استقلال بالاخره با یک مربی خارجی به توافق رسیده است. یک فرانسوی 60 ساله سرشناس به نام «پل لو گن».

یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در این باره گفته است که توافق شب گذشته انجام شده است و باشگاه امروز قرارداد را برای لو گن می‌فرستد. بعد از امضای قرارداد هم از این مربی رونمایی خواهد شد. لو گن حتی فتوکپی مدارک خودش را ارسال کرده است تا کارها سریعتر پیش برود.

نکته نگران کننده این است که از آخرین افتخار پل لو گن در مربیگری ۱۶ سال می‌گذرد. اما همان عضو هیات مدیره استقلال در این باره گفته است: «بدون تعارف باید قبول کنیم سرمربی‌ای که در حال حاضر در مارکت اروپا پیشنهاد داشته باشد یا مشغول مربیگری باشد در این شرایط به ایران نمی‌آید. با گزینه‌های دیگری هم مذاکره داشتیم اما حاضر نشدند به ایران بیایند.»

پل لو گن، در 3 تیم برست، نانت و پاری‌سن‌ژرمن توپ زده است اما تمام افتخارات دوران بازی لو گن به زمان حضورش در پاری‌سن‌ژرمن بازمی‌گردد. آخرین افتخار دوران مربیگری پل لو گن هم به پاری‌سن‌ژرمن برمی‌گردد. او در فصل 2007/2008 با پاریس قهرمان جام اتحادیه فرانسه شد.

لو گن با لیون 3 فصل پیاپی توانست قهرمان لیگ فرانسه شود. لیون با سرمربیگری او در فصل‌های 2002/2003، 2003/2004 و 2004/200، قهرمان شد. در سال‌های 2002، 2003 و 2004 لیون قهرمانی سوپرجام را هم با پل لو گن تجربه کرد. 

این سرمربی به ترتیب هدایت تیم‌های رن فرانسه، المپیک لیون، رنجرز اسکاتلند، پاری‌سن‌ژرمن، تیم ملی کامرون، تیم ملی عمان، تیم زیر 23 سال عمان، بورسا اسپور ترکیه و لوهاور فرانسه را هم بر عهده داشته است.

پل لو گن از بورسا اسپور به دلیل کسب نتایج ضعیف و از لوهاور به دلیل ناکامی در صعود به لیگ یک فرانسه اخراج شد. جالب اینکه سال بعد از اخراج این سرمربی لوهاور به لیگ یک فرانسه صعود کرد.

طولانی ترین روند مربیگری پل لو گن با ۱۶۲۲ روز حضور در تیم ملی عمان بوده است. او موفق ترین دوران مربیگری خود را با میانگین ۱.۹ امتیاز از هر بازی در لیون، سپری کرده است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد