وقایع‌نگاری از حواشی بازی ازبکستان و ایران | سوت‌های ۳۰ هزار نفری علیه تیم ملی

کد خبر : ۳۷۱۳۸۸
وقایع‌نگاری از حواشی بازی ازبکستان و ایران | سوت‌های ۳۰ هزار نفری علیه تیم ملی

ورزشگاه بنیادکار تاشکند روز شلوغی را در بازی تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران تجربه کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از فوتبالی، دیدار دیروز دو تیم، به خاطر اتفاقات قبل از بازی، حساستر از همیشه بود.

داستان از کنفرانس خبری قبل از بازی شروع شد که خبرنگاران ازبکی به شرایط خط دفاعی تیم ملی اشاره کرد و اینکه این خط دفاعی، جلوی ازبکها آسیب‌پذیر خواهد بود.

سوالی که واکنش سردار آزمون را به دنبال داشت و او گفت که هیچ کسی آخرین شکست ایران به ازبکستان را به خاطر ندارد.

روز بازی و ساعاتی قبل از شروع مسابقه هم هواداران دو تیم برای هم کری می‌خواندند. ازبکها هم که روی برد تیمشان مطمئن بودند و طرفداران ایران هم می‌گفتند که سه امتیاز برای تیم ملی است.

حدود یکساعت قبل از شروع مسابقه و وقتی علیرضا بیرانوند و سایر گلرهای تیم ملی برای گرم کردن وارد زمین شدند، طرفداران ازبک با هو کردن آنها نشان دادند که وضعیت سچهای ورزشگاه به چه شکل خواهد بود

جالب اینکه ورود بازیکنان دو تیم به زمین، تقریبا همزمان شد تا در یک فاصله چند ثانیه‌ای، شاهد شنیدن صدای هو و تشویق باشیم.

طرفدارن متعصب ازبکستان پشت دروازه ازبکستان در نیمه اول نشسته بودند و مدل تشویق‌ها را آنها مدیریت میکردند و یک جورایی تشویق‌ها از آنجا شروع می‌شد و در عرض چند ثانیه، کل ۳۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه، با یکدیگر همصدا می‌شدند.

تا قبل از اخراج صالح حردانی، شرایط سکوها عادی بود اما از آن زمان به بعد، شرایط تغییر کرد.

هوادارن ازبک نه تنها به عملکرد بازیکنان ایران در بعضی صحنه‌ها معترض بودند و با سوتهایشان، نسبت به اتلاف وقت شاگردان قلعه‌نویی - از دید ازبکها - واکنش نشان می‌دادند بلکه قضاوت تیم داوری هم باب میل آنها نبود و شاید تنها اتفاقی که باعث رضایت آنها بود، سیستم کمک داور ویدیویی بود که هم به طرز عجیبی پنالتی ایران را رد کرد و هم باعث اخراج حردانی شد.

بعد از رد شدن پنالتی، کل ورزشگاه با شور و هیجانی عجیب، بازیکنانشان را به حمله به سمت دروازه ایران ترغیب میکردند اما داد و فریاد آنها نتیجه‌ای نداشت و به همین دلیل بود که وقتی سوت پایان مسابقه زده شد، هم صدای سوت از روی سکوها شنیده می‌شد هم صدای هو کردن و کار به جایی رسید که ماشاریپوف هم با چند هوادار معترض تیمش‌ - که پشت دروازه ایران بودند - درگیری لفظی پیدا کرد‌.

ازبکستانی ها امیدوار بودند بتوانند ایران ده نفره را شکست دهند و طلسم پیروزی مقابل حریف قذرتمندشان را بعد از حدود ده سال شکست دهند که این اتفاق رخ نداد.

نکته مهم در پایان بازی، واکنش نسبتاً تند علیرضا جهانبخش به اتفاقات قبل از مسابقه بود و او بعد از صحبت با خبرنگاران ازبکستانی، در گفت و گو با چند خبرنگار ایرانی حاضر در میکسدزون، به ازبکها پیغام داد که اصلا نباید خودشان را به لحاظ کیفی با بازیکنان ایرانی مقایسه کنند.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد