سامسون داودا قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ کیست + بیوگرافی و مشخصات همسرش

کد خبر : ۳۷۱۶۵۴
سامسون داودا قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ کیست + بیوگرافی و مشخصات همسرش

هادی چوپان فوق ستاره ورزش ایران برای دومین‌بار نایب قهرمان مسترالمپیا شد. درک لانسفورد قهرمان سال گذشته در رتبه سوم قرار گرفت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ساناپرس،هادی چوپان فوق ستاره ورزش ایران برای دومین‌بار نایب قهرمان مسترالمپیا شد. درک لانسفورد قهرمان سال گذشته در رتبه سوم قرار گرفت و سمسون داودا در رتبه اول قرار گرفت و قهرمان جدید مسابقات شد. چوپان سال ۲۰۲۲ قهرمان و سال ۲۰۲۳ نایب قهرمان شده بود.

شصتمین دوره مستر المپیا در سال ۲۰۲۴ از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ اکتبر در شهر لاس وگاس ایالت نوادا، ایالات متحده آمریکا برگزار شد.

بالاترین رده رقابتی بدنسازی دنیا و قهرمانان پرورش اندام حرفه‌ای که از سراسر دنیا مجوز ورود به این دوره مسابقات را کسب نموده‌اند بر روی صحنه فیگور میگیرند و زحمات چندین ساله خود را به نمایش میگذارند.

نفراتی که مجوز حضور در این دوره مسابقات را از کشورمان ایران کسب نموده‌اند عبارتند از آقایان: هادی چوپان، بهروز تابانی، وحید بادپی، جعفر غفارنژاد و حسین کریمی که در این جمع تا به اینجا متاسفانه آقایان بهروز تابانی و جعفر غفارنژاد به دلیل عدم صدور ویزا نتوانستند در این دوره رقابت‌ها حضور پیدا کند.

آقای حسین کریمی نیز به دلیل مشکلات سلامتی نتوانست به رقابت ادامه دهد. شماره یک در این دوره به مانند سال ۲۰۲۲ به هادی چوپان تعلق گرفته و او معتقد است که این شماره برای او خوش یمن خواهد بود. ما لحظه به لحظه تا پایان این دوره رقابت‌ها این خبر را بروزرسانی خواهیم کرد.

بررسی مرحله مقدماتی دسته آزاد مستر المپیا ۲۰۲۴

در مرحله مقدماتی سنگین وزن مستر المپیا ۲۰۲۴ در کال آوت اول هادی چوپان، رافائل براندو، هانتر لابرادا، مارتین فیتزواتر، سامسون داودا، اندرو جکد به همراه درک لانسفورد به صحنه آمدند. در کال آوت دوم جان جوت، جاناتان دلاروزا، براندون کوری به همراه ویلیام بوناک در صحنه حاضر شدند.

در کال آوت سوم و چهارم سه نفر برتر حضور نداشتند تا اینکه در کال آوت نهایی، مرحله مقدماتی و یا همان پیش داوری با بررسی و تمرکز داوران بر روی سه نام به پیش رفت. درک لانسفورد قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۳، هادی چوپان قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۲ به همراه سامسون داودا؛ از ویدیو ها، مشاهدات و نظرات کارشناسان بنظر میرسد امسال نیز رقابت اصلی میان هادی چوپان و درک لانسفورد میباشد؛ با اینحال در فینال ممکن است سامسون هم بتواند گوی سبقت را در صحنه از رقیبان خود برباید.

 

داودا در اولین حضورش به عنوان یک حرفه ای توانست عنوان پنجم را در سال ۲۰۱۸ در رقابت EVLS Prague Pro Showdown به دست آورد.

پس از چند نمایش ضعیف، این بدنساز نیجریه ای‌-بریتانیایی توانست در سال ۲۰۱۹ در رقابت گرند پریکس بریتانیا عملکرد فوق‌العاده ای داشته باشد و مقام دوم را پس از ناتان دی آشا کسب کند و در این مسیر افرادی نظیر جیمز هالینگشد را شکست دهد .

سامسون داودا پس از کسب مقام دومی‌ در آرنولد کلاسیک بریتانیا در سال ۲۰۲۱ توانست توجه جامعه بدنسازی را به عنوان یک بدنساز جدی به خود جلب کند که در این رقابت نیز ناتان دی آشا عنوان اولی‌ را کسب کرد.

اما به هر حال، فیزیک بسیار بهبود یافته و تفکیک فوق‌العاده داودا تحسین همگان را بر انگیخت. داودا تا این لحظه در مسیر حرفه ای خود به شکل تجریجی و ثابت پیشرفت کرده است.

پس از کسب چند جایگاه خوب، داودا پس از پیروزی در رقابت EVLS Prague Pro در سال ۲۰۲۱ توانست به شکل مستقیم جواز حضور در مستر المپیا ۲۰۲۲ را کسب کند. اما به هر حال، او پس از کمی‌ فاصله تصمیم به شرکت در رقابت Romania Muscle Fest Pro در سال ۲۰۲۱ نیز گرفت که توانست عنوان دومی‌ را کسب کند .

سمسون داودا

داودا در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۲ به عنوان رقابت کننده ای کمتر شناخته شده حضور پیدا کرد. علارغم سر صدای زیاد در مورد دیگر بدنسازان نامدار، سامسون داودا توانست پیش بینی‌ نزدیکی‌ از نتایج این رقابت داشته باشد .

سامسون داودا اینگونه نتایج این رقابت را پیش بینی‌ کرد : “ مشخصا برندون کوری در رتبه اول قرار می‌گیرد. این را نمی‌شود انکار کرد … ویلیام بوناک قطعا یا دوم خواهد شد یا برای دومی‌ خواهد جنگید. من می‌خواهم که سوم شود.

بعد از آن باید بگویم ریگان گرامز در بین ۵ نفر اول خواهد بود … و استیو کوکلو نیز همینطور . “

پیش بینی‌ داودا تا حدود زیادی درست از آب در آمد و او نیز تقریبا رتبه مدنظرش را کسب کرد و توانست در دسته آزاد مردان این رقابت در رتبه چهارم قرار بگیرد .

بیوگرافی همسر سامسون

با اطمینان از حضور در رقابت المپیا، سامسون داودا پس از کسب یک مقام چهارمی دیگر در رقابت بوستون پرو ۲۰۲۲، شروع به آماده سازی خود برای رقابت مستر المپیا ۲۰۲۲ کرد .

سایز داودا در رقابت المپیا پیش رو بزرگ‌ ترین برگ برنده او بود و وزن او در فصل خارج از مسابقات به عدد خیره کننده ۳۳۰ پوند میرسید.

در مستر المپیا ۲۰۲۲ همچنین استعداد‌های نو ظهوری نظیر اندرو جکد و مایکل کریزو نیز اولین حضور خود را تجربه کردند. اگرچه سامسون داودا پیشرفت فوق‌العاده ای در فیزیک بدنی خود ایجاد کرده بود، اما افراد زیادی نبودند که اعتقاد داشته باشند که او در دسته آزاد مردان یک تهدید جدی به حساب بیاید.

اما به هر حال، بدنسازان کارکشته ای نظیر کریس کورمیر پتانسیل داودا را پیش بینی‌ کردند و اظهار کردند که اگر سامسون داودا بتواند بخش میانی بدن خود را کنترل کند، قطعا میتواند یک تهدید جدی در المپیا ۲۰۲۲ باشد .

این بدنساز نیجریه ای‌-بریتانیایی در مقابل مجموعه ای از سخت‌ ترین رقبای موجود در چند سال اخیر المپیا روی استیج رفت. با شگفتی بسیار، داودا به شکل فوق‌العاده ای خوب عمل کرد و توانست مسابقات را با عنوان ششمی ترک کند و با اختلاف بسیار کمی‌ نتوانست جز پنج نفر اول قرار بگیرد.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد