موسیمانه در راه ایران| آخرین پیگیری‌ ها از حضور پیتسو موسیمانه در استقلال+ سرمربی استقلال را بیشتر بشناسید

کد خبر : ۳۷۲۲۶۶
موسیمانه در راه ایران| آخرین پیگیری‌ ها از حضور پیتسو موسیمانه در استقلال+ سرمربی استقلال را بیشتر بشناسید

طبق آخرین پیگیری‌ها توافقات کلی بین طرفین انجام شده و موسیمانه آمادگی خود را برای آمدن به ایران اعلام کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از اندیشه معاصر،  موسیمانه در راه ایران است و آخرین پیگیری‌ ها از حضور پیتسو موسیمانه در استقلال را در اندیشه معاصر می خوانید؛ شایان ذکر است روند انتخاب سرمربی استقلال خیلی طول کشیده و صدای هواداران این تیم هم به خاطر همین تاخیر مدیران باشگاه درآمده است. آخرین خبرها از انتخاب سرمربی استقلال به این صورت است که بعد از منتفی شدن حضور چند سرمربی که نامشان هم در رسانه‌ها مطرح شده بود، پیتسو موسیمانه اهل آفریقای جنوبی جدی‌ترین گزینه مدیران استقلال است و این مربی نزدیک‌ترین فرد به نیمکت استقلال است.

طبق آخرین پیگیری‌ها توافقات کلی بین طرفین انجام شده و موسیمانه آمادگی خود را برای آمدن به ایران اعلام کرده است. موسیمانه و باشگاه استقلال اختلافات جزئی بر سر چند بند از قرارداد دارند و سرمربی آفریقایی می‌خواهد چند بند به قرارداد اضافه شود.

یک اختلاف جزئی هم در خصوص مبلغ قرارداد وجود دارد که البته قابل حل است و بعید است مشکلی در این خصوص پیش بیاید. در هر صورت قرار است امروز مذاکرات نهایی و صحبت‌های آخر بین مدیران استقلال و موسیمانه انجام شود و در صورتیکه اتفاقی رخ ندهد، این مربی اهل آفریقای جنوبی به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب خواهد شد.

در صورت توافق نهایی این اولین سرمربی آفریقایی تاریخ باشگاه استقلال خواهد بود. انتخابی که تاکنون در فوتبال ایران سابقه نداشته است.

گزینه جدی استقلال براب سرمربی گری

به گزارش اندیشه معاصر، استقلال در آستانه دو دیدار حساس خود با ذوب‌آهن و النصر عربستان، هنوز با سرمربی خارجی به توافق نرسیده و سهراب بختیاری‌زاده به‌عنوان سرمربی موقت کار خود را دنبال می‌کند. بعد از اینکه آبی‌پوشان پایتخت مقابل السد قطر شکست خوردند، جواد نکونام پس از کش‌وقوس‌های فراوان از سمت خود استعفا کرد و استعفای او هم پذیرفته شد تا دیگر خبری از حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال نباشد. پس از جدایی نکونام، مدیران استقلال جستجوی خود برای انتخاب سرمربی جدید را آغاز کردند اما تاکنون با هیچ گزینه‌ای به توافق نرسیده‌اند.

ریکاردو سا پینتو، آندره‌آ استراماچونی، فرهاد مجیدی، لورنتیو رگه‌کامف، پل لوگوئن، خاوی گراسیا، خولیو ولاسکوئز و … گزینه‌هایی بودند که نام‌شان پیرامون نیمکت استقلال مطرح شد و هر کدام بنا به دلایلی با فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال به توافق نهایی نرسیدند. در این بین اما یک گزینه جذاب دیگر هم برای هدایت استقلال مطرح شد؛ پیتسو موسیمانه آفریقایی فردی بود که مدیران استقلال نیم‌نگاهی به او داشتند و حالا همه‌چیز شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

مردی با ۱۷ قهرمانی

کارنامه موسیمانه را که ورق می‌زنیم به عناوین پرشماری برخورد می‌کنیم. ۳ قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا؛ ۲ بار با الاهلی مصر (۲۰۲۰ و ۲۰۲۱) و یک‌بار با ماملودی سانداونز آفریقای جنوبی (۲۰۱۶)، یک قهرمانی لیگ مصر با الاهلی (۲۰۲۰)، یک قهرمانی جام حذفی مصر با الاهلی (۲۰۲۰)، ۲ قهرمانی سوپرجام آفریقا با الاهلی (۲۰۲۱ و ۲۰۲۲) و یک‌بار با ماملودی سانداونز آفریقای جنوبی (۲۰۱۷)، ۴ بار قهرمانی لیگ آفریقای جنوبی، ۲ قهرمانی جام حذفی آفریقای جنوبی، ۲ قهرمانی جام ندبانک آفریقای جنوبی همگی با ماملودی سانداونزو و قهرمانی در لیگ دسته اول عربستان با الاهلی در سال ۲۰۲۳ و بازگشت این تیم به لیگ حرفه‌ای عربستان، حضور در لیست ۱۰ سرمربی برتر فیفا در سال ۲۰۲۰، افتخارات پیتسو هستند.

مدیران استقلال ابتدا به‌شکل جدی پیگیر وضعیت پیتسو موسیمانه نبودند اما حالا گفته می‌شود که شرایط تغییر کرده و اکنون این سرمربی آفریقایی یکی از جدی‌ترین گزینه‌های هدایت استقلال است.

ارسال ‌پیشنهاد رسمی

طی چند روز اخیر، خبر مذاکره با موسیمانه از سوی رسانه‌های مختلفی تکذیب شد و حتی برخی از افراد مدعی شدند پیتسو به پیشنهاد استقلال جواب منفی داده است اما طبق شنیده‌ها این موضوعات اصلا صحت ندارند. مدیران استقلال طی ۴۸ ساعت اخیر، به‌شکل جدی با پیتسو موسیمانه مذاکره‌ کرده‌اند و اکنون منتظر پاسخ این سرمربی هستند.

این پیشنهاد قراردادی ۱.۵ سال به ارزش نزدیک به یک میلیون دلار است که برای سرمربی آفریقایی ارسال شده و اکنون معادلات نیمکت استقلال وارد فاز جدیدی شده است. موسیمانه در صحبت‌های اولیه خود اعلام کرده به حضور در ایران علاقه‌مند است که باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و آیا نهایتاً موسیمانه به‌عنوان سرمربی رسمی آبی‌پوشان پایتخت انتخاب می‌شود یا خیر.

پیشنهاد جدید باشگاه استقلال به پیتسو موسیمانه؛ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار

پس از این رد شدن پیشنهاد باشگاه استقلال از سوی پیتسو موسیمانه، مذاکرات با چند گزینه دیگر انجام شد ولی توافق نهایی شکل نگرفت. باشگاه استقلال درنظر داشت با بودجه یک میلیون دلاری به سراغ استخدام سرمربی خارجی برود که فعلا در این امر موفق نبوده است.

یک جریان دلالی طی روزهای اخیر تلاش زیادی کرد ولاسکز اسپانیایی را به استقلال قالب کند که موفق نشد و از سوی دیگر یک گروه دیگر در تلاش بودند لارنسیو رگکمف را به ایران بیاورند. ابتدا سرمربی رومانیایی اعلام کرد حاضر است با رقمی کمتر از ۸۰۰ هزار دلار پیشنهاد استقلال را قبول کند ولی ناگهان وقتی پای چند دلال وسط آمد، این سرمربی هم رقم مدنظرش را دو برابر کرد تا حضور او هم منتفی شود.

در این وضعیت و در حالی که باشگاه استقلال به پیتسو موسیمانه یک پیشنهاد با عنوان پیشنهاد نهایی و رقم زیر یک میلیون دلار داده بود، حالا دوباره مذاکرات با این سرمربی را آغاز کرده است.

در واقع مدیران باشگاه استقلال وقتی دیدند گزینه‌های مختلف یکی پس از دیگری منتفی شده‌اند، این بار پیشنهاد ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری به این سرمربی آفریقایی ارائه کرده‌اند که گویا با واکنش مثبت او هم همراه بوده است.

قرار است دور نهایی مذاکرات بین پیتسو موسیمانه و باشگاه استقلال طی ساعات آینده شکل بگیرد و با پیشنهاد جدید آبی‌پوشان، بار دیگر امکان توافق نهایی بین طرفین شکل گرفته است.

 سرمربی استقلال را بیشتر بشناسید

جدیدترین نامی که برای نیمکت آبی‌پوشان مطرح شده پیتسو موسیمانه مربی آفریقایی الاهلی مصر است که این تیم را به قهرمانی قاره آفریقا رسانده است.
مدیران باشگاه استقلال با یک مربی آفریقایی برای هدایت تیمشان وارد مذاکره شده‌اند.

بعد از قطع همکاری باشگاه استقلال و جواد نکونام گزینه‌های داخلی و خارجی زیادی برای هدایت آبی‌پوشان مطرح شدند که هرکدام به دلایلی حضورشان در این تیم منتفی شد.

آخرین گزینه که مدیران استقلال از توافق نهایی با این مربی و نهایی شدن حضورش در ایران خبر داده بودند پل لوگوئن فرانسوی بود که به دلایل عجیبی حضورش در استقلال منتفی شد تا مدیران این باشگلاه به سراغ گزینه‌های بعدی بروند.

جدیدترین نامی که برای نیمکت آبی‌پوشان مطرح شده پیتسو موسیمانه مربی آفریقایی الاهلی مصر است که این تیم را به قهرمانی قاره آفریقا رسانده است.

پیتسو علاوه بر هدایت تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی، در زمان حضور کی‌روش در تیم ملی مصر، سرمربی باشگاه الاهلی مصر بود و با این تیم قهرمان جام باشگاه‌های آفریقا هم شد.
موسیمانه که در سال ۲۰۱۶ هم عنوان بهترین مربی سال قاره آفریقا را به دست آورده بود، در سال ۲۰۲۱ به همراه کی‌روش نامزد کسب عنوان بهترین مربی قاره آفریقا بود.

 
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد