اختلاف شهریاری و سمیعی بر سر موسیمانه؛ 1.5 میلیون دلار به کام دلال‌های داخلی و خارجی

کد خبر : ۳۷۲۴۰۹
اختلاف شهریاری و سمیعی بر سر موسیمانه؛ 1.5 میلیون دلار به کام دلال‌های داخلی و خارجی

باشگاه استقلال در روزهای گذشته به شدت درگیر ماجرای انتخاب سرمربی خارجی بوده اما مدیران باشگاه نتوانسته‌اند تا این لحظه این ماجرا را به خوبی مدیریت کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فوتبالی، بعد از پایان همکاری استقلال با جواد نکونام، مدیران باشگاه استقلال اعلام کردند که به دنبال استخدام یک سرمربی خارجی و رزومه‌دار هستند اما برای این کار به زمان بیشتری نیاز دارند و به همین دلیل سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی موقت معرفی کردند.

اما این پروژه به دلایلی بسیار پیچیده شده است و مدیران باشگاه تا این لحظه نتوانسته‌اند به نتیجه برسند. یکی از دلایل عدم موفقیت باشگاه در انتخاب سرمربی جدید، اختلاف نظری است که بین مدیران این باشگاه به وجود آمده است. بیشتر گزینه‌های باشگاه یا به خاطر بندهای قرارداد ارسالی جواب منفی می‌دهند یا مسائل مالی باعث توقف مذاکرات شده است.

اختلاف جدیدی که بین مدیران استقلال به وجود آمده به این شکل است که احمد شهریاری روی یکی از گزینه‌ها نظر بسیار مثبتی دارد و خواستار توافق با اوست اما گزینه فرشید سمیعی به عنوان مدیر عامل استقلال یک مربی دیگر است و به همین دلیل پروژه انتخاب سرمربی جدید به نتیجه نرسیده است.

گزینه سمیعی همان مربی اهل آفریقای جنوبی یعنی پیتسو موسیمانه است. پیشنهاد موسیمانه برای کار در استقلال مبلغ 1.2 میلیون دلار به عنوان مبلغ پایه و 300 هزار دلار به عنوان پاداش است. اما نکته این است که موسیمانه به استقلال هشدار داده است که تعداد زیادی خدم و حشم (بخوانید دستیار) دارد که باید به خودش به تهران بیاورد.

شنیده شده شهریاری به عنوان نماینده هلدینگ در باشگاه با موسیمانه مخالف است اما سمیعی به شدت می‌خواهد پیگیری کند تا موسیمانه را هر طور شده به عنوان سرمربی معرفی کند. او گفته است که با 1.5 میلیون دلار مربی‌های بهتر و سرشناس‌تری حاضرند به استقلال بیایند. ضمن اینکه موسیمانه شناختی هم از فوتبال ایران ندارد و شانس موفقیتش زیاد نیست.

درباره موسیمانه باید به این نکته هم اشاره کنیم که کار با مربیان آفریقایی به این راحتی‌ها نیست و فرهنگ حاکم بر آنها با فرهنگ فوتبال ایران فرق دارد. او سرمربی است که درباره او گفته شده «اعتقادات سنتی» مردم آفریقا را در کارش هم پیاده می‌کند و همین ماجرا ممکن است در استقلال حاشیه‌ساز شود. نظیر این اتفاقات در تیم‌های ملی آفریقای جنوبی، الاهلی مصر، الاهلی عربستان و ... رخ داده است. حتی ممکن است نهادهای  نظارتی هم با فعالیت موسیمانه در ایران مخالفت کنند.

مجموعه این اتفاقات در کنار اصرار دلال‌ها به انتخاب موسیمانه باعث شده که شهریاری در این مورد تردید پیدا کند و اعلام کند که این انتخاب را وتو خواهد کرد. به نظر می‌رسد است این مربی در بهترین حالت بین 500 تا 600 هزار دلار ارزش دارد و رقم یک میلیون و 200 هزار دلار بیشتر به کام دلالان داخلی و خارجی است تا باشگاه استقلال.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد