پاسخ گزارشگر صدا و سیما به انصاری‌فرد و قلعه‌نویی؛ شما به من درس اخلاق ندهید!

کد خبر : ۳۷۲۴۱۴
پاسخ گزارشگر صدا و سیما به انصاری‌فرد و قلعه‌نویی؛ شما به من درس اخلاق ندهید!

محمد سیانکی گزارشگر تلویزیونی بازی ایران - قطر به انتقادات کریم انصاری فرد و کنایه‌های امیر قلعه نویی واکنش نشان داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی، پس از پایان مسابقه ایران و قطر، کریم انصاری فرد بازیکن اسبق تیم ملی در فضای مجازی به شدت علیه "محمد سیانکی" گزارشگر این بازی موضع گرفت و امیر قلعه نویی نیز در مصاحبه خود کنایه‌های خاصی را بر زبان آورد که یک عده آن را مرتبط با گزارش سیانکی و مفسران تلویزیونی تلقی کردند.

 

 این موارد موجب شد تا سراغ این گزارشگر برویم و با او پیرامون انتقادات مطرح شده صحبت کنیم. حرف‌های سیانکی در پاسخ به کریم انصاری فرد و امیر قلعه نویی را مرور می‌کنیم:

 

همیشه سعی کرده‌ام در گزارش‌های خودم فارغ از رنگ‌ها، حرمت افراد را نگه دارم و کوچک‌ترین توهینی به شخصیت آنها نکنم. خوشبختانه کارنامه‌ام در این عرصه مشخص است و واهمه‌ای از کسی ندارم.

 

آقای انصاری‌فرد در فضای مجازی به من انتقاد کرده و مدعی شده که شایستگی مربیگری ندارم چون بر سر یک کودک فریاد کشیده‌ام. ظاهرا ایشان چون خارج از کشور زندگی می‌کنند از خیلی مسائل اطلاع ندارند اما برای روشن شدن آقا کریم و البته افکار عمومی باید بگویم اولاً آن شخصی که بر سرش فریاد کشیدم کودک نبود بلکه یک جوان ۱۸ ساله است که در تیم جوانان پاس شاگردم است چون من علاوه بر گزارشگری، مربیگری هم می‌کنم و هم اکنون سرمربی تیم جوانان پاس هستم. در ثانی، این جوان ۱۸ ساله خواهرزاده من است که از بچگی کنار خودم بزرگ شده و قطعاً دلم بیشتر از خیلی‌های دیگر برایش می‌سوزد. من در آن صحنه سرش فریاد زدم تا به خودش بیاید و دوباره به میدان برگردد. جدا از همه این موارد باید بگویم اتفاقاً من بر سر این جوانان فریاد می‌زنم و حتماً این کار را ادامه خواهم داد تا بتوانند حقشان را از این فوتبال بگیرند و پله پله بالا بروند. اگر این اتفاق رخ بدهد دیگر بازیکنانی که الان تیم ندارند، فرصت حضور در جام جهانی را پیدا نمی‌کنند!

 

بهتر است آقای کریم انصاری فرد به من درس اخلاق ندهد. ایشان حتماً یادش می‌آید که سال‌ها قبل محمد مایلی کهن عزیز تیمی تحت عنوان نوباوگان تشکیل داد و بازیکنانی مثل احسان حاج صفی، سجاد شهباززاده، همین کریم انصاری‌فرد و... در آن حضور داشتند. اگر آقای انصاری فرد یادش نمی‌آید من به خوبی یادم می‌آید که ایشان ۱۲ ساله بود و در همان تیم حضور داشت. یک بار به من گزارش بازی همین تیم نوباوگان را محول کردند و با افتخار پذیرفتم چون می‌دانستم که از دل چنین تیم‌هایی و توجه به چنین کودکان و نوجوانانی، استعدادهای بزرگی به فوتبال ایران معرفی می‌شود. شاید آقای انصاری‌فرد یادش نیاید ولی من کاملاً یادم می‌آید که خود او در همان مسابقه به من می‌گفت: به ما بیشتر توجه کنید.

 

این ماجراها باعث شد تا کریم انصاری‌فرد بعد از دو سال دوباره خودش را در فوتبال ایران مطرح کند و شاید دوست دارد با این کار شرایطی فراهم شود تا بار دیگر به تیم ملی برسد و در جام جهانی بازی کند.

اگر فوتبال ما حساب کتاب دقیقی داشت، شما مطمئن باشید یک عده زیرآب دراگان اسکوچیچ را نمی‌زدند تا باند خودشان در جام جهانی ۲۰۲۲ به میدان برود. من هنوز دلم برای اسکوچیچ می‌سوزد که قبل از جام جهانی یک باند مخوف زیر پایش را جارو کردند و...

 

هنگامی که کریم انصاری فرد اصلاً در فوتبال ایران مطرح نشده بود، من در این مملکت فوتبالیست بودم و کلاس‌های مربیگری را هم طی کردم. من با دوستان عزیزی همچون مهدی تارتار، سهراب بختیاری‌زاده و... دوره‌های مربیگری را طی کردم و البته بسیار هم خوشحالم که در کنار مربیگری، به عنوان یکی از اعضای خانواده رسانه نیز به فوتبال ایران خدمت می‌کنم.

 

امیر قلعه نویی، عزیز و بزرگتر ماست. ایشان بچه جنوب شهر تهران بوده و خودش با کلماتی همچون فقر امکانات و فقر مالی کاملاً آشناست بنابراین از او انتظار داریم زمینه برای وقوع یک رنسانس در فوتبال ایران را فراهم کند تا همچون مرحوم پرویز دهداری از امیرخان قلعه نویی هم در آینده بابت نسل سازی به نیکی یاد شود.

 

من به رفتارهای شخصی خداداد عزیزی کاری ندارم ولی نمی‌شود وجود و افتخارات خداداد در فوتبال ایران را کتمان کرد. اصلاً مگر کار گزارشگران و مفسران تلویزیونی فقط تعریف و تمجید است؟ اتفاقا به موقع باید نقد هم کرد چون تیم ملی متعلق به همه مردم کشور است. من واقعاً هیچ حرف نادرست و بدی نزدم. همه کارشناسان دیدند که در نیمه اول بازی با قطر خوب نبودیم اما انصافاً در نیمه دوم عالی بازی کردیم.

 

تا به حال ندیده بودم که یک دفاع چپ را به سمت راست ببرند. به نظرم اگر برای این مسابقه حتی از دفاع راست تیم ملی جوانان کشورمان نیز استفاده می‌کردیم، در نهایت فوتبال ایران برنده می‌شد.


من کارمند سازمان صدا و سیما هستم و اگر مدیران مافوقم صلاح بدانند که دوباره گزارشگر بازی تیم ملی باشم، با کمال افتخار این کار را انجام خواهم داد چون در این رابطه تابع نظر آنها هستم و بازیکنان کنونی و اسبق تیم ملی نمی‌توانند برایم تعیین تکلیف کنند.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد