«رحمتی» از سبد تیم فوتبال امید خارج شد | رقابت دو سرمربی ادامه دارد

کد خبر : ۳۷۲۵۹۸
«رحمتی» از سبد تیم فوتبال امید خارج شد | رقابت دو سرمربی ادامه دارد

عملکرد ضعیف رضا عنایتی در تیم فوتبال امید ایران منجر به حذف این تیم از دور مقدماتی انتخابی المپیک پاریس شد تا مهدی تاج تصمیم به قطع همکاری با گزینه مورد اعتماد امیر قلعه نویی بگیرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، عملکرد ضعیف رضا عنایتی در تیم فوتبال امید ایران منجر به حذف این تیم از دور مقدماتی انتخابی المپیک پاریس شد تا مهدی تاج تصمیم به قطع همکاری با گزینه مورد اعتماد امیر قلعه نویی بگیرد.

قلعه نویی که پس از نشستن روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان به بحث انتخاب سرمربی تیم امید ورود مستقیم کرد اصرار زیادی روی عنایتی داشت تا تاج را قانع به این همکاری کند اما نتایج ضعیف او و همچنین حاشیه‌های به وجودآمده در رختکن این تیم باعث شد تا رئیس فدراسیون تصمیم متفاوتی را برای تیم امید بگیرد.

او در ابتدا خواستار تعیین تکلیف در خصوص مدیریت تیم امید بین مجموعه تحت امر خود و کمیته ملی المپیک شد. تاج با ارسال نامه به این کمیته، خواهان تعیین تکلیف وضعیت تیم فوتبال زیر ۲۳ سال شد که آنها نیز آب پاکی را روی دست فدراسیون فوتبال ریختند و اعلام کردند هیچ تمایلی به اداره تیم فوتبال امید ندارند.

رئیس فدراسیون فوتبال پس از این تصمیم سراغ نقشه راه دوم خود رفت تا با تعیین تکلیف نیمکت این تیم سراغ جذب حامیان مالی و شروع اردوها برای حضور در مقدماتی جام ملت‌های آسیا برود.

از این رو انتخاب سرمربی تیم امید را طبق اساسنامه به کمیته فنی واگذار کرد تا آنها درباره این موضوع تعیین تکلیف کرده و سپس گزینه نهایی را در اختیار تاج برای ارائه به هیأت رئیسه قرار دهند.

مجید جلالی، احمد خداداد، امیر قلعه نویی، محمود شیعی و شهرزاد مظفر اعضای کمیته فنی پس از بررسی گزینه‌های تیم امید در دو جلسه طولانی مدت نفراتی همچون رسول خطیبی، مهدی رحمتی، مسعود شجاعی و حسین عبدی را برای حضور در این پست مد نظر قرار دادند که با بررسی عملکرد آنها در سال‌های اخیر و میزان آگاهی آنها از فوتبال پایه و بازیکنان جوان شاغل در لیگ برتر تصمیم به انتخاب گزینه نهایی بگیرند.

رسول خطیبی با پذیرش مدیرعاملی پیکان نشان داد هیچ علاقه‌ای به مربیگری تیم فوتبال امید ندارد تا خیلی زود از چرخه مربیان مدنظر تیم زیر ۲۳ سال خارج شود.

رحمتی هم که در ابتدای فصل هدایت هوادار را بر عهده گرفت در هشت بازی ابتدای فصل هیچ پیروزی کسب نکرد تا تنها به چهار تساوی بسنده کند و تیمش در حال حاضر قعرنشین لیگ بیست و چهارم باشد. نتیجه‌های نامطلوب رحمتی باعث شد تا اعضای کمیته فنی نظر مثبتی روی او نداشته باشند تا شانس کمتری نسبت به مسعود شجاعی و حسین عبدی پیدا کند اما همچنان به عنوان یکی از گزینه‌ها روی میز است.

مسعود شجاعی سرمربی فصل گذشته هوادار نیز یکی دیگر از گزینه‌های مد نظر این کمیته است که در فصل جاری لیگ برتر هدایت تیمی را بر عهده نگرفت تا مورد ارزیابی قرار بگیرد اما سه عضو کمیته فنی نگاه مثبتی روی او دارند تا مورد ارزیابی قرار دهد.

حسین عبدی سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران که با درخشش در رده نوجوانان توانست هدایت تیم فوتبال زیر ۲۰ سال کشور را نیز بر عهده بگیرد یکی از جدی‌ترین گزینه‌های فدراسیون فوتبال است. کمیته فنی در نظر داشت با توجه به تقویم خالی رقابت‌های زیر ۲۳ سال در سال جاری، حسین عبدی همچنان کار خود را تا پایان مرحله نهایی جام ملت‌های جوانان آسیا در تیم زیر ۲۰ سال ادامه دهد تا تمرکز از او و تیمش برای کسب سهمیه جام جهانی جوانان گرفته نشود اما باید دید آیا فدراسیون فوتبال هم با توجه به فشار کارشناسان فوتبالی اقدام به انتخاب سرمربی جدید قبل از پایان سال خواهد کرد یا تصمیم دیگری در این خصوص خواهد گرفت.

 

 

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد