صفر تا صد سفر گردشگری به استانبول

کد خبر : ۳۵۰۲۷۷
صفر تا صد سفر گردشگری به استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه است که معمولا به‌عنوان مهم‌ترین مقصد توریستی و تفریحی در این کشور نیز شناخته می‌شود و شامل جاذبه‌های توریستی متنوعی است که همواره با استقبال گردشگران روبه‌رو می‌شود.

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه است که معمولا به‌عنوان مهم‌ترین مقصد توریستی و تفریحی در این کشور نیز شناخته می‌شود و شامل جاذبه‌های توریستی متنوعی است که همواره با استقبال گردشگران روبه‌رو می‌شود.

سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر به استانبول سفر می‌کنند و به‌جرات می‌توان گفت که با حضور در این شهر می‌توانید ساعت‌ها به گشت‌وگذار در کوچه و خیابان‌های آن بپردازید تا شگفتی‌های تاریخی استانبول شما را مجذوب خود کند. پس اگر قصد خرید بلیط استانبول را دارید با ما همراه شوید.

راه‌های سفر به استانبول ترکیه

شهروندان ایرانی برای ورود به خاک استانبول نیاز به دریافت ویزا ندارند و می‌توانند تا حدود 3 ماه با اهداف تفریحی و گردشگری در این شهر اقامت داشته باشند. نزدیکی ترکیه و همچنین داشتن مرز خاکی با ایران باعث می‌شود تا امکان سفر زمینی نیز برای مسافران فراهم شود.

شما می‌توانید با توجه به بودجه مورد نظر خود یکی از راه‌های زمینی یا هوایی را برای سفر به استانبول انتخاب کنید که در هر از این روش‌ها نیازمند صرف هزینه‌های مختلفی برای تهیه بلیط و مخارج دیگر هستید.

درصورتی ‌که قصد سفر زمینی به استانبول را داشته باشید باید با استفاده از خودروی شخصی یا اتوبوس به مرزهای بازرگان، سرو و رازی بروید و بعد از رسیدن به شهر وان، یکی از مسیرهای منتهی به استانبول را انتخاب کنید.

جاذبه‌های گردشگری متنوع در شهر استانبول که باید دید

برای کسانی که به قصد تفریح، استانبول را انتخاب می‌کنند شناخت جاهای دیدنی مهم‌ترین بخش سفر محسوب می‌شود که باید گفت شما با ورود به این شهر رویایی با تعدادی بالا از جاذبه‌های گردشگری مواجه می‌شوید.

با وجود جاهای دیدنی مختلف در استانبول که شامل اماکن تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، مناطق تفریحی و مراکز خرید است، بدون شک در یک سفر چند روز به استانبول نمی‌توان از تمامی آن‌ها بازدید کرد. برخی از مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

  • جاذبه‌های تاریخی: استانبول پیشینه تاریخی قابل توجهی دارد و در گذشته یکی از مهم‌ترین مناطق برای حاکمان ترکیه بوده است؛ به همین خاطر تعدادی از آثار به جا مانده از دوران کهن در این شهر شامل مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، قلعه یدیکوله، برج گالاتا و کلیسای پورا است.
  • مناطق تفریحی: میدان تقسیم و خیابان استقلال از مهم‌ترین بخش‌های تفریحی در این شهر است که بازدیدکنندگان زیادی دارد، پارک آبی آکوالند، محله بالات، پارک گلخانه و شهربازی‌های مختلفی نیز در این شهر وجود دارد.
  • مراکز خرید: بازار بزرگ و مجتمع‌های تجاری متنوعی مانند بی اوغلو ایش، پالادیوم، زولو و اوپتیوم اولت از‌جمله مکان‌هایی هستند که بهترین فرصت برای خرید اجناسی از برندهای معتبر دنیا را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • سواحل مختلف: قرارگیری شهر استانبول در کنار دریا باعث می‌شود تا مشاهده جاذبه‌های طبیعی نیز یکی از بهترین بخش‌های سفر به این منطقه باشد که شما می‌توانید با سوار شدن به کشتی‌های گردشگری، لحظاتی دوست‌داشتنی و لذت‌بخش را در خاطرات خود ثبت کنید.

Picture2

وضعیت حمل‌ونقل عمومی در استانبول

رفت‌وآمد در استانبول به‌دلیل وجود وسایل نقلیه عمومی کار را برای شما راحت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در هزینه‌های مورد نیاز برای سفر خود صرفه‌جویی کنید.

برای این منظور بهتر است هنگام سفر به این شهر، یک استانبول کارت بگیرید که قیمت پایینی دارد و گزینه مناسبی برای گردشگران خواهد بود تا به نقاط مختلف استانبول بروند.

اگر می‌خواهید از مترو استفاده کنید، در این شهر 5 خط مختلف وجود دارد که به‌صورت روزانه از ساعت 6 تا 24 فعال هستند و به بسیاری از مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول نیز دسترسی دارد.

یکی از وسایل نقلیه عمومی پرطرفدار در استانبول که برای جابه‌جایی مسافران در مسیرهای مختلف در نظر گرفته شده، اتوبوس است که تعداد ایستگاه‌های زیادی در سراسر شهر دارد.

یکی از جذابیت‌های این شهر زیبا و دوست‌داشتنی، وجود تراموا بوده که از میان بخش اروپایی عبور می‌کند و به گردشگران این امکان را می‌دهد تا گشت‌وگذار جانانه‌ای در معروف‌ترین خیابان استانبول با نام استقلال داشته باشند که پر از رستوران‌ها، کافه‌ها و واحدهای تجاری است.

برای عبور از آبراه بسفر که از میان این شهر شگفت‌انگیز می‌گذرد و یکی از جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شود، قایق‌ها و کشتی‌های عمومی برای جابه‌جایی مسافران در نظر گرفته شده است. در نهایت امکان استفاده از تاکسی نیز برای شما وجود دارد.

انتخاب هتل در شهر استانبول

تنوع هتل‌ها در استانبول به‌قدری زیاد بوده که هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد، به‌ویژه از زمانی که امکان رزرو اینترنتی اقامتگاه قبل ‌از سفر در دسترس افراد قرار گرفته این کار خیلی راحت‌تر است.

نکات مهمی که در زمان انتخاب هتل برای اقامت در استانبول باید مورد توجه قرار دهید، مربوط به هزینه، امکانات و خدمات، دسترسی به نقاط مختلف شهر و جاذبه‌های دیدنی است.

برای این‌‌که بتوانید قیمت هتل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و تمامی اطلاعات لازم درباره آن‌ها را به‌دست آورید، بهتر است سری به وب‌سایت اسنپ تریپ بزنید که بهترین مرجع برای رزرو اقامتگاه در استانبول به‌شمار می‌رود.

چشیدن طعم غذاهای معروف استانبول را از یاد نبرید

خوردن غذاهای محلی و سنتی استانبول از دیگر بخش‌های مورد علاقه گردشگران است که باید گفت در این شهر می‌توان تنوع بالای خوراکی‌ها را مشاهده کرد که در رستوران‌های مختلف سرو می‌شوند.

با این حساب اگر به استانبول سفر کردید یادتان باشد که حتما غذاهای معروفی مانند اسکندر کباب، آچما، ایلچی کوفته، پیده، لاهماجون، ماهی کباب و کوکورچ را امتحان کنید.

در هنگام گردش در کوچه و خیابان‌های جذاب استانبول نیز می‌توانید خوراکی‌های خیابانی معروف و خوش‌طعمی را بخرید که شامل بورک، لحم عجین، کومپیر، نان سیمیت و میدیه دولما است.

ازآن‌‌جایی‌ که بخشی از هزینه‌های سفر شما مختص به خورد‌وخوراک است برای اینکه بتوانید غذاهای ترکی را با مناسب‌ترین قیمت میل کنید، باید به‌جای رفتن به رستوران‌های لوکس سری به غذاخوری‌های محلی بزنید.

Picture3

جمع‌بندی

استانبول شهری پر از شگفتی و زیبایی در کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. ما در این مقاله سعی داشتیم تعدادی از مهم‌ترین اطلاعاتی را که شما در هنگام سفر به این منطقه نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهیم.

سوالات متداول

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استانبول کدام است؟

برج گالاتا، خیابان استقلال، مسجد ایاصوفیه، مراکز خرید، پارک آبی آکوالند و محله بالات از جاهای دیدنی این شهر هستند.

وضعیت حمل‌ونقل عمومی در استانبول چگونه است؟

در استانبول امکان استفاده از مترو، تاکسی، اتوبوس، تراموا، قایق و کشتی عمومی وجود دارد.

نام معروف‌ترین غذاهای ترکی در استانبول چیست؟

اسکندر کباب، لاهماجون، ایلچی کوفته، کوکورچ، پیده، آچما و ماهی کباب معروف‌ترین غذاهای ترکی محسوب می‌شوند.

بهترین راه سفر به استانبول با چه وسیله ای است؟

قطعا خرید بلیط هواپیما خارجی بهترین روش برای سفر به استانبول است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد