ترندهای روز در صنعت مد و پوشاک

کد خبر : ۳۴۰۵۶۷
ترندهای روز در صنعت مد و پوشاک

صنعت مد و حاشیه‌های این حوزه همیشه مورد توجه مردم سراسر جهان بوده است. در دنیای مد و فشن هر ساله رنگ، پارچه و پوشاک خاصی به عنوان لباس‌های ترند سال انتخاب می‌شود. مردم سعی می‌کنند لباس‌های خودشان را طبق مد روز انتخاب کنند.

مد روز با الهام گرفتن از جوانب مختلف زندگی و توسط متخصصان این حوزه تعیین می‌شود. اگر دوست دارید از آخرین موضوعات ترند مجله‌های مد و فشن، طراحان لباس و صاحبان برندهای پوشاک مطلع شوید، با ما در ادامه همراه باشید.

ترند شدن در صنعت مد و فشن چیست؟

در صنعت مد و فشن هر ساله سبک خاصی از پوشاک به عنوان ترند فصل مشخص می‌شود. هر چیزی که در یک بازهٔ زمانی خاص مد شود و روند تولید پوشاک را تحت‌تأثیر قرار دهد، در اصل ترند صنعت مد محسوب می‌شود.

ترند شدن در صنعت مد به معنای شروع روند جدید در حوزه مد و پوشاک است که در بازه زمانی خاص رواج پیدا می‌کند. استقبال از موضوعات ترند پوشاک می‌تواند در جهان، منطقه یا محله خاص باشد. مثلاً دنیای مد به تازگی با شعار " خودت را همان‌طور که هستی دوست داشته باش " به تفاوت میان افراد احترام می‌گذارد.

محصول نویسی برای پوشاک در یک فروشگاه اینترنتی تحت تأثیر ترندهای روز دنیا است. شما باید لباس‌های فروشگاهتان را با استفاده از توضیحات به مخاطبان معرفی کنید. به همین خاطر باید به عنوان صاحب کسب و کار از ترندهای روز جهان آگاه باشید.

ترندهای دنیای مد در حال حاضر چیست؟

خب به بحث اصلی این بخش یعنی ترندهای سال جدید میلادی می‌رسیم. بیایید ببینیم در ویترین جهانی صنعت مد چه اتفاقی افتاده است. مهم‌ترین استایل‌های ترند روز میلادی شامل:

  • رنگ سال

پنتون رنگ سال ۲۰۲۴ را طبق روال هر سال انتخاب کرده است. رنگ امسال زرد آلویی و هلویی مخملی است. کاربرد رنگ سال می‌تواند در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، لباس، اکسسوری، ‌کیف، کفش و… شما باشد. البته استفاده از رنگ‌های پاستیلی، جیغ و خنثی هم طرف‌داران خاص خودشان را دارند.

  • استایل مونوکروم

استایل تک رنگ یا monochrome یکی از موضوعات ترند امسال است. استایل تک رنگ سفید و مشکی یکی از پر استقبال‌ترین رنگ‌های ترند است. برندهای بزرگ از استایل مونوکروم در طراحی کت و شلوار، تیشرت و ژاکت استفاده کردند.

  • رنگ‌های متالیک

رنگ‌های متالیک از نقره‌ای درخشان تا طلایی که جلوه‌های پر زرق‌وبرق و جذاب دارند، جزو رنگ‌های ترند امسال هستند. اگر دنبال یک استایل جسورانه و خیره‌کننده هستید، از رنگ‌های متالیک در اکسسوری، ‌ کفش و لباس خودتان استفاده کنید.

برند معروف ورساچه هم از رنگ طلایی متالیک برای طراحی لباس به خوبی استفاده کرده است.

ترندهای روز در صنعت مد و پوشاک

  • رنگ بنفش

رنگ بنفش یکی از رنگ‌های جذاب در دنیای مد و فشن امسال است. رنگ بنفش در استایل‌های مهمانی حسابی جلب توجه می‌کند. از رنگ بنفش می‌توانید به عنوان یک استایل تک رنگ یا ترکیب با رنگ مشکی و سایر تناژهای بنفش استفاده کنید.

  • کرست

در صنعت مد و فشن استفاده از لباس زیر زنانه به عنوان لباس بیرونی رواج پیدا کرده است. کرست برای قرن‌ها در دسته آیتم‌های پرطرف‌دار کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال جدید هم شاهد کت‌هایی با بندهای کرستی، دامن با کمربند کرستی و… هستیم.

  • پاپیون

یکی از آیتم‌های ترند امسال در دنیای مد و فشن مربوط به پاپیون است. پاپیون بیشتر از یک اکسسوری کاربرد دارد. امسال از کیف دستی گرفته تا دامن، دستکش و کمربند از طرح پاپیون استفاده شده است. برند بالمین با استفاده از پاپیون‌های بزرگ روی ژاکت‌های پشمی و بلوزهای خود از این ترند استقبال کرد.

  • طرح‌های خاص سال

در سال ۲۰۲۴ طرح‌های هندسی، گلدار و اشکال حیوانات مانند (پلنگ، مار، زرافه و…) حسابی طرفدار دارد. لباس‌های طرح دار می‌تواند استایل متفاوتی برای شما ایجاد کند. شما می‌توانید در استایل‌های روزانه از طرح‌های چاپی یا لباس‌های چهارخونه ، راه راه و … استفاده کنید.

  • پارچه‌های خال خالی

بخشی از استایل امسال با الهام از لباس‌های دهه‌های پیش است. استایل خال خالی سیاه و سفید با الهام از پارچه‌های خال خالی کلاسیک دهه ۵۰ بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برندهای بالمین و ولنتینو از این پارچه در طراحی استایل ماکسی و مینی استفاده کردند.

  • کت بلند

کت‌های بلند در استایل هر فصل به خصوص فصل زمستان بسیار شیک و کاربردی است. سبک کلاسیکی که با طراحی مدرن و رنگ‌های پر جنب و جوش به دنیای مد و فشن بازگشته است. کت بلند همیشه یادآور ظاهر شیک و ثروتمند افراد است.

  • کت بامبر

کت‌های بامبر یکی از ترندهای روز صنعت مد و فشن است. طراحان مختلف کت‌های بامبر را به سبک و سلیقه خودشان طراحی می‌کنند. کت‌های بامبر را می‌توانید با دامن‌های ماکسی ست کنید.

ترندهای روز در صنعت مد و پوشاک

  • پارچه‌های ترند سال

جنس پارچه‌های ترند امسال شامل پارچه‌های براق ساتن و ابریشم، پارچه‌های نخی و خنک، پارچه کتان، پارچه حریر و چرم‌ است. بسته به فصل می‌توانید از پارچه‌های ترند سال برای طراحی لباس و خرید پوشاک استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم ترندهای پوشاک در صنعت مد و فشن را به شما معرفی کردیم. حالا انتخاب با شما است که در استایل‌های روزانه از استایل روز دنیا استفاده کنید یا خیر. فروشگاه‌های اینترنتی و تولیدکننده‌های لباس هم بر اساس سلیقه خودشان در مورد استفاده از ترندهای روز دنیا تصمیم می‌گیرند.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد