امام جمعه موقت تهران: در این مسابقه باید همه فریاد بزنند یاحسین

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد که اگر قرار است شب عاشورا مسابقه فوتبال انجام شود فضای این مسابقه باید صد در صد عاشورایی و کربلایی باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل ازایسنا، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: مسأله مسابقات فوتبال، مسأله عجیبی شده. از طرفی تذکرات داده شده بنده هم در این رابطه تذکر می‌دهم. از طرفی اظهار می‌کنند که اگر آن را در ایران تعطیل کنیم توالی فاسد زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: من در این زمینه وارد نمی‌شوم اما باید بگویم که اگر قرار است شب عاشورا مسابقات فوتبال انجام بگیرد، دقت کنید که فضای مسابقه باید صد درصد عاشورایی و کربلایی باشد، در و دیوار آنجا باید سیاه پوش شود، تمام فضا سیاه پوش شود و فریاد یا حسین از میان جمعیت پیوسته بلند شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد:‌ عوض کفی که در این مسابقات زده می‌شود باید همه فریاد بزنند یاحسین.

موحدی کرمانی هم‌چنین  با بیان این که وظایف در حمایت از دین بسیار سنگین است تصریح کرد: یکی از این وظایف امر به معروف و نهی از منکر است که اگر فراموش شود، حکومت اسلامی ساقط می‌شود.

وی افزود: با ترک امر به معروف و نهی از منکر حکومت دست بدان می‌افتد و این حکومت دیگر اسلامی نیست و حکومت شرک، کفر و نفاق خواهد بود. اکنون نمازها به برکت امر به معروف و نهی از منکر برپا می‌شوند که مسأله بسیار مهمی است. روح نهضت امام حسین (ع) نیز امر به معروف و نهی از منکر بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد:‌ در زمان ما نیز منکر الی ماشاءالله وجود دارد که بزرگ‌ترین منکر ما که باید مقابل آن بایستیم سلطه آمریکاست. سلطه‌ای که بر کشورهای ضعیف اسلامی دارد و همه را زیر سلطه خود قرار داده است و همه یا از آن می‌ترسند و یا تطمیع شدند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: شما وضع رژیم آل‌سعود را می‌بینید که چگونه است. این نانجیبان چه می‌کنند؟ اسراییل و داعش چه می‌کنند؟ تمام این‌ها ایادی آمریکا هستند و خودشان نیز موجودات خبیث و نجسی هستند. اروپای همراه با آمریکا نیز منکرات اصلی نظام اسلامی هستند و باید در مقابل آن‌ها بیدار و هوشیار بود و کشورهای اسلامی را نیز بیدار کرد.

او افزود: خدا لعنت کند آل سعود را که حج را بر ایرانیان بست و نگذاشت ایرانیان بروند و مقداری آن‌ها را بیدار کنند.

امام جمعه تهران در ادامه بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مساله ساده‌ای نیست. بنده پیشنهاد می‌دهم اتاق فکری در این نظام مقدس ایجاد شود و همه منکرات را بررسی کند چه منکرات خارجی و چه منکرات داخلی مانند فساد اخلاقی، اداری و رشوه که از منکرات سخت هستند.

موحدی کرمانی هم‌چنین با انتقاد از بالا بودن آمار طلاق گفت: تشریفاتی که ازدواج را بر جوانان سخت کرده، مواد مخدر، بیکاری و سوء‌استفاده‌هایی که از بیت‌المال می‌شود و حقوق‌های نجومی همه از منکرات داخلی است و این اتاق فکر باید به تمام این منکرات بیندیشد و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کند. حجم منکرات و خطر آن‌ها باید مشخص و تبیین شود و وظایفی که هر کس در این رابطه دارد بیان شود.

وی تاکید کرد: مسوولان فرهنگی دست به دست هم دهند و بنشینند و ببینند چه باید کرد. برنامه‌ریزی کنند چرا که این مسائل ساده نیست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که فقر علت مفاسد است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در ریشه کن کردن فقر نقش موثری دارد.

موحدی کرمانی هم‌چنین ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت:‌ نیروهای مسلح تضمین کننده امنیت هستند و به برکت سپاه، بسیج، ‌ نیروی انتظامی و فداکاری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در این دنیای پر از ناامنی، ایران ما در امنیت کامل است.

او هم‌چنین با اشاره به فاجعه منا تصریح کرد: هیچ‌گاه نمی‌توانیم فاجعه منا را فراموش کنیم و من بنا دارم در هر خطبه خود، این فاجعه را یادآوری کنم. فاجعه بزرگی است و داغی به دل هر مسلمان و هر انسان با وجدان است. کشورهای اسلامی نیز فراموش نکنند که برای مدیریت حج فکری کنند. آل سعود نالایق تا کی باید مدیریت حج را بر عهده داشته باشد.

امام جمعه تهران هم‌چنین از صدا و سیما تقدیر کرد و افزود:‌ صدا و سیما تا کنون حق عاشورا را ادا کرده و طبعا در روزهای آتی نیز بهتر ادا می‌کند.

موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی نماز جمعه این هفته تهران نیز، امید به خدا، تکیه به نیروی خود و انسان‌های باوفا و هم‌چنین استفاده از جمیع امکانات را از جمله پشتوانه های امام حسین (ع) در قیام عاشورا برشمرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.