گوترش خواهان آتش‌بس پایدار در غزه شد

دبیر کل سازمان ملل بار دیگر خواهان برقراری آتش بس بشردوستانه پایدار در غزه و آزادی تمامی اسرا شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) ضمن درخواست “آتش بس بشردوستانه پایدار در غزه”، خواهان “آزادی فوری و بی قید و شرط” اسیران اسرائیلی دربند حماس شد و بر “ارسال مداوم و پیوسته کمک های بشردوستانه برای اجابت نیازهای مردم سراسر باریکه غزه” تاکید کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش نیز شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص از سرگیری درگیری ها میان اسرائیل و حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی بشدت نگران است و از همه طرف ها می خواهد که به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند.

دوجاریک تصریح کرد: سازمان ملل متحد همچنان از نیروهای اسرائیلی می خواهد از اقداماتی که وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه را از این نیز بدتر کند، خودداری کنند و غیرنظامیان را بیش از این در رنج قرار ندهند.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد : غیرنظامیان از جمله خدمه درمانی، ‌روزنامه‌نگاران و کارکنان سازمان ملل و زیرساخت‌های غیرنظامی در هر حال باید محافظت شوند.

صبح جمعه ۱۰ آذر وقفه در درگیری ها میان اسرائیل و حماس یا آتش بس موقت در غزه به پایان رسید زیرا که این مهلت که با میانجیگری قطر همراه با تبادل اسرا آغاز شده بود، تمدید نشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.