اولاند: توافق هسته‌ای باید حفظ شود

رئیس جمهور فرانسه گفت: توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ پس ازپایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نیز باید حفظ شود.

به گزارش شبکه فرانس۲۴، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه در یک سخنرانی درباره موضوعات سیاست خارجی با اشاره به اینکه اولین رئیس جمهور غربی بوده که در سال ۲۰۱۳ با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ملاقات کرده است، گفت: برای حل مشکلات خاورمیانه باید با ایران صحبت کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، اولاند به مناسبت آغاز سال نو میلادی در جمع نخست وزیران، وزرا و سفرای خارجی در پاریس ضمن قدردانی از فعالیت‌های باراک اوباما در طول دوران ریاست جمهوری‌اش (در آمریکا) تاکید کرد: توافق هسته‌ای با ایران پس از اتمام دوران ریاست جمهوری باراک اوباما همچنان باید حفظ شود. ما در حل این مسئله همکاری بسیار خوبی داشتیم.

وی همچنین به تحولات سوریه و مسائل دیگر کنونی در جهان عرب پرداخت و گفت: باید تمامی بازیگران سیاسی منطقه را به صحنه بیاوریم. همیشه تأکید کرده‌ام که باید با ایران در این خصوص صحبت کنیم. من اولین رئیس جمهور غربی بودم که در سال ۲۰۱۳ با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، ملاقات کردم و پس از آن نیز وی را در پاریس ملاقات کردم. همواره آشکارا گفته‌ام که فرانسه شریک کشورهای خلیج (فارس) بوده است و شریک آنها هم باقی خواهد ماند. وجود این کشورها برای حل بحران در خاورمیانه و برقراری توازن در منطقه اجتناب ناپذیر است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.