لاریجانی: برجام تصمیم درستی بود

رئیس مجلس گفت: برجام در زمان خود تصمیم درستی بود و منافعی را برای ما به همراه داشت و در برخی زمینه‌ها نیز باید دقت بیشتری شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در ادامه نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی اظهار کرد: بهتر است ترامپ و همکارانش اشتباهات گذشته را تکرار نکنند و حواسشان جمع باشد که در منطقه چطور رفتار می‌کنند و خسارت هایی که از جنگ افروزی های قبلی که به آن‌ها وارد شده را مدنظر داشته باشند و در برخورد با تروریست نیز باید با مراقبت ورود کرد و نباید پابرهنه به آن وارد شد. بلکه باید روشی عقلانی و درست در پیش گرفته شود و طبق ادعای یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا، گروه های تروریستی که خودشان ایجاد کرده اند را جمع کنند و این می‌تواند کار مهمی باشد.

وی در خصوص تاثیر برجام در عملکرد دولت در این باره گفت: طرف های خارجی شیطنت هایی انجام دادند اما در مورد جذب سرمایه گذاری کارهایی انجام شده و طبق آخرین گزارشات ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی عملیاتی شده که شاید شما بگویید این کم است اما برای شروع می‌تواند کم باشد اما در عین حال باید زمینه های سرمایه گذاری در داخل و در حوزه دیپلماسی مهیا شود و توجه به این موضوعات از اهمیت بالایی برخوردار است. البته اتفاقات خوبی نیز نظیر خرید ایرباس و تامین سرمایه برای این بخش انجام شده و این سرمایه گذاری ها باید در برخی کارخانجات هم انجام شود.

وی افزود:‌ عملکرد دولت دارای بخش های مختلفی است. دولت در برخی زمینه ها موفق عمل کرده و بخش های کشاورزی، بهداشت و سیاست خارجی از جمله این بخش هاست که به شکل مطلوبی از سوی دولت به آن توجه شد البته در حوزه سیاست خارجی با توجه به شناخت رئیس‌جمهور از این حوزه و سابقه فعالیت ایشان عملکرد مطلوب دور از ذهن نبود، اما در بخش اقتصادی باید ستاد اقتصادی دولت در آینده با انسجام بیشتری همراه شود و هماهنگ تر عمل کند.

وی تصریح کرد: برجام در زمان خود تصمیم درستی بود و منافعی را برای ما به همراه داشت و در برخی زمینه ها نیز باید دقت بیشتری شود اما در کلان موضوع با توجه به شرایط برجام تصمیمی صحیح بود که می بینید همه در عرصه بین‌الملل به آن تاکید دارند که نباید زیرپا گذاشته شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.