رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ویژه‌برنامه‌های افطار و سحرماه رمضان

امسال نیز همچون سال‌های گذشته شبکه‌های مختلف سیما ویژه‌برنامه‌های افطار و سحری را برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته‌اند.

برای ماه مبارک رمضان امسال،شبکه‌های تلویزیونی در مجموع ۱۲ ویژه‌برنامه برای سحر و افطار در نظر گرفته‌اند.

برنامه‌های افطاری

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، تلویزیون برای ایام ماه مبارک رمضان، ۶ ویژه‌برنامه افطار تولید کرده است که از شبکه‌های سه، یک، پنج، قرآن و معارف، نهال و امید راهی آنتن می‌شوند.

ویژه‌برنامه افطار «ماه عسل» مانند سال‌های گذشته از شبکه «سه» سیما و به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی به روی آنتن می‌رود. «ماه عسل»  در ۳۰ قسمت ۷۰ دقیقه‌ای و با تمرکز بر موضوعاتی مانند ایثار، از خود گذشتگی و بخشش، داستان‌ زندگی افرادی را که از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و علمی در شرایط خاص قرار دارند، پخش خواهد شد.

صدا وسیما درچند روز گذشته با پخش تیزر «ماه عسل»، از پخش این برنامه از ابتدای ماه رمضان خبر داد. این برنامه به صورت زنده از  جمعه (۵ خرداد)، ساعت ۱۹ از آنتن شبکه «سه» سیما پخش می‌شود.

برنامه «ماه عسل» امسال، وارد دوازدهمین سال تولید و پخش خود می‌شود.

همچنین برنامه افطار «شهر یکتایی» در شب‌های ماه مبارک رمضان  بعد از بخش خبری ساعت ۱۹ به مدت تقریبی ۷۰ دقیقه به طور زنده از شبکه «یک» سیما پخش خواهد شد. در این برنامه مباحث مهم حوزه‌های معارفی و اعتقادی برای بینندگان ارائه می‌شود.

ویژه برنامه افطار شبکه پنج سیما با عنوان «شهر عزیز» نیز با اجرای سیدکاظم احمدزاده به روی آنتن می‌رود. این برنامه به صورت زنده، هرشب ساعتی قبل از افطار از حرم امام رضا پخش می‌شود.

ویژه‌برنامه افطار «ضیافت الهی» نیز در ایام ماه رمضان از  شبکه «قرآن و معارف» سیما پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی سید افضل میرلوحی به صورت زنده از حرم حضرت معصومه(ع) به روی آنتن می‌رود و به معرفی علمای برجسته می‌پردازد.

شبکه «نهال» برای نخستین بار ویژه برنامه‌ای با نام «ماه ماه» را برای بچه‌های روزه‌دار تدارک دیده است.

همچنین «به توان خدا»، ویژه برنامه افطاری شبکه «امید» است که هر شب ازاین شبکه پخش خواهد شد.

برنامه‌های سحر ماه مبارک رمضان

برنامه‌های سحر ماه مبارک رمضان هم در قالب ۶ برنامه از شبکه‌های یک، دو، سه، پنج، افق، قران ومعارف به روی آنتن می‌روند که حسن سلطانی، سید جواد هاشمی، مجید یراق بافان و… اجرای این برنامه‌ها را به عهده دارند.

«ماه خدا» برنامه سحرگاهی شبکه «یک سیما» است که به صورت زنده هر شب حوالی ساعت ۲ بامداد به مدت تقریبی ۱۴۰ دقیقه با اجرای حسن سلطانی به روی آنتن می‌رود.

شکل اجرای برنامه «ماه خدا» بدین صورت است که ۶۰ درصد برنامه در استودیو و به صورت زنده پخش می‌شود و ۴۰ درصد دیگر پلی بک‌هایی است که محتوای ادعیه و مباحث کارشناسی دارد. سلطانی مجری اصلی  و امیری اسفندقه به عنوان ادیب و شاعر و هنرمند دربرنامه حضور دارند. این برنامه هر شب یک مهمان مولفی خواهد داشت که بحث‌های کارشناسی را اسفندقه بر عهده خواهد گرفت.

همچنین برنامه «نوسفران»، ویژه برنامه سحرگاهی شبکه «دو سیما» است که از گروه کودک و نوجوان به صورت زنده به روی آنتن می‌رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی محمد مهدی ابهری و اجرای سیدجواد هاشمی، سحرهای ماه مبارک رمضان از ساعت ۳ بامداد  پخش خواهد شد.

بخش‌های مختلف این برنامه عبارتند از بیانیه «نوسفران»،دورهمی‌های نوجوانانه، قصه‌گویی توسط گیتی خامنه، نیایش و مناجات خوانی امیرحسین مدرس، نمایش رادیویی، حکایت امروز شامل بیان ماجراها و قصه‌های اتفاق‌افتاده معاصر، فرازهایی از دعای صحیفه، دوچرخه شامل مصاحبه با نوجوانان، گفت‌وگو با خانواده‌های شهدای مدافع حرم، روزشمار ماه رمضان، پیامی برای آسمان و مجموعه بیانات مقام معظم رهبری برای کودکان و نوجوانان.

«سحرگاهان حرم»، نیز ویژه برنامه سحرگاهی شبکه سه سیما است که از حرم مطهر حضرت معصومه (س) پخش خواهد شد و با همکاری مرکز سیمای نور ـ قم ـ تهیه شده است.

«خلوتگه عارفان» ویژه‌برنامه سحر شبکه پنج سیما است که هر شب ۴۰ دقیقه مانده به اذان صبح به روی آنتن می‌رود. این ویژه برنامه ۳۰ قسمتی به تهیه کنندگی توحید عرب و اجرای مجید یراق بافان تولید شده  و دارای آیتم‌هایی مانند کلام بزرگان، مناجات با خدا، توسل به ائمه معصومین، درس زندگی بزرگان، دعای سحر و… است.

ویژه برنامه «خلوت انس» نیز که از مشهد مقدس پخش می شود، کاری از  شبکه قرآن و معارف سیما به شمار می‌رود.

برنامه سحرگاهی «سر سفره خدا» نیز مهمان خانه‌های کودکان روزه‌دار از شبکه کودک خواهد شد.

شبکه افق هم امسال برای نخستین بار ویژه برنامه سحرگاهی تولید کرده است. این برنامه ترکیبی در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان هر روز ساعت ۳:۳۰ بامداد پخش می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.