ساخت پل جدید برای اتصال عربستان سعودی و بحرین +تصاویر

پل جدید شامل یک راه آهن به طول ۷۰ کیلومتر از بندر "خلیفه بن سلمان" در بحرین آغاز خواهد شد. این راه آهن قرار است به شبکه ریلی عربستان سعودی متصل شود.

عربستان سعودی و بحرین قصد دارند پل جدیدی میان دو کشور بسازند. این پل شامل دو مسیر راه آهن و خودرو در خلیج فارس خواهد بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از عصر ایران، بحرین یک کشور جزیره‌ای در جنوب خلیج فارس و در نزدیکی عربستان سعودی است. هم اکنون میان بحرین و عربستان سعودی یک پل به نام "ملک فهد" به طول ۲۵ کیلومتر وجود دارد.

دو کشور بحرین و عربستان سعودی در طرح جدیدی با هدف کاهش ترافیک پل ملک فهد و تقویت راه‌های مواصلاتی میان دو کشور پل جدیدی را تاسیس می‌کنند.
 

پل ملک فهد به طول ۲۵ کیلومتر

 

طرح تاسیس پل جدید راه آهن و خودرو میان بحرین و عربستان سعودی

هزینه ساخت پل جدید میان عربستان سعودی و بحرین بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار است.

منابع سعودی می‌گویند که عربستان سعودی مایل به پرداخت هزینه ساخت این پل است اما با توجه به کاهش قیمت نفت در سال‌های اخیر این امکان در حال حاضر وجود ندارد و به همین خاطر بحرین به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای تامین هزینه ساخت این پل است. پیش بینی می‌شود این پل با مشارکت ۱۵۰ شرکت خصوصی و دولتی ساخته شود.

پل جدید قرار است با نام "ملک حمد" (پادشاه بحرین) نام‌گذاری شود.

نخستین پل میان دو کشور یعنی "پل ملک فهد" (پادشاه وقت عربستان سعودی به هنگام افتتاح پل) است که در سال ۱۹۸۶ میلادی افتتاح شد. بر اساس آمارها در سال ۲۰۱۶ به طور میانگین روزانه ۳۱ هزار مسافر از طریق این پل جا به جا می‌شوند.

بر اساس پیش‌بینی دستگاه‎‌های مسئول حمل و نقل دو کشور، این عدد تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۳ برابر افزایش خواهد یافت و پل ملک فهد ظرفیت این افزایش را نخواهد داشت.
 

 
 
 طرح تاسیس پل جدید راه آهن و خودرو میان بحرین و عربستان سعودی
 

پل جدید شامل یک راه آهن به طول ۷۰ کیلومتر خواهد بود که از بندر "خلیفه بن سلمان" در بحرین آغاز می شود. این راه آهن قرار است به شبکه ریلی عربستان سعودی متصل شود.

بر اساس آمارهای نهادهای رسمی در بحرین و عربستان سعودی تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۸ میلیون نفر این برای حمل و نقل از این مسیر ریلی میان دو کشور استفاده خواهند کرد.

همچینین تا سال ۲۰۵۰ تقریبا ۶۰۰ هزار کانتینر حمل و نقل و ۱۳ میلیون تن بار از طریق این مسیر میان دو کشور جابجا خواهند شد.

طرح تاسیس پل جدید راه آهن و خودرو میان بحرین و عربستان سعودی

 طرح تاسیس پل جدید راه آهن و خودرو میان بحرین و عربستان سعودی

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.