ترامپ: خواهان راهکار سیاسی برای سوریه هستیم/ اقدامات جدی برای کره شمالی در نظر داریم

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (پنج‌شنبه) در ورشو با انتقاد از بروکراسی‌ گفت: غرب با کاغذبازی و مقررات بزرگ نشده است بلکه با مردمی به عظمت رسید که رویا و اهدافشاان را دنبال کردند. او همچنین کره‌شمالی را به اقدامات جدی تهدید کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، ، دونالد ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان گفت: ما باید به کمک یکدیگر با نیروهای داخلی و یا خارجی که برای تضعیف این ارزش‌ها و از میان بردن پیوندهای فرهنگی و سنت‌ها تلاش می‌کنند، مقابله کنیم. اساسی‌ترین سوال در زمان ما این است که آیا غرب اراده لازم برای بقا را دارد یا خیر.

رئیس‌جمهوری لهستان هم تاکید کرد آمریکا درباره امنیت این کشور جدی است. او گفت: ما خودمان را شریکی وفادار می‌دانیم که روی شماری از مسائل از جمله امنیت همکاری داریم. احساس ما این است که ایالات متحده آمریکا هم درباره امنیت لهستان جدی است.  

ترامپ در آستانه دیدراش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در پاسخ به سوالی در باره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا گفت: روسیه تنها کشوری نبود که مداخله کرد اما در کل واقعا کسی از چیزی مطمئن نیست. 

وی همچنین در باره این خبر که دولت اوباما از مداخله روسیه اطلاع داشته اما کاری انجام نداده گفت: فکر می‌کنم اوباما فکر می‌کرده هیلاری در انتخابات پیروز می‌شود بنابر این گفته کاری نداشته باشیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد، با هرگونه تهدید از جانب کره‌ شمالی با قدرت برخورد خواهد کرد و کشورهای جهان باید به پیونگ‌یانگ نشان دهند که برنامه‌های موشکی و هسته‌ای اش پیامدهایی به دنبال خواهد داشت. او افزود: آمریکا در قبال کره‌شمالی اقدامات بسیار جدی‌ای در نظر دارد.

ترامپ در خصوص سوریه نیز گفت: ما خواهان راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه هستیم تا مانع افزایش حضور ایران و پیشروی گروه‌های تروریستی شود.

وی پیش‌بینی کرد رقه و موصل بزودی از دست داعش آزاد خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.